  • 1. Data: 2010-01-20 14:34:06
    Temat: projekt do oceny
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Proszę oceńcie mój pomysł na mały domek parterowy bez poddasza użytkowego,
    dach dwuspadowy na całej szerokości jednolity. Szkic tego projektu był już
    tutaj troszke komentowany, jednak wcześniej pytałem o inne aspekty dot. tego
    domku i dopiero teraz definitywnie skończyłem opracowywać rozkład pokoi.
    Naniosłem tym razem dokładne wymiary pomieszczeń.

    Sciany 2-warstwowe: 24cm gazobeton + 15cm styropian (zaznaczony na różowo w
    miejscach aplikacji).

    Ogrzewanie kotłem 1-funkcyjnym z zasobnikiem c.w.u - wisi w pomieszcz.
    gosp. - jest tam też przewidziany komin.
    W których miejscach proponowalibyście grzejniki a gdzie podlogówkę?

    Projekt domu jest naniesiony na działkę:
    http://www.elipsa.info/_test/projekt.gif

    Aha... wejście od wschodu!

    Z góry dziekuję za ewentualne sugestie.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2010-01-20 14:53:31
    Temat: Re: projekt do oceny
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Sty, 15:34, "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    > gosp. - jest tam też przewidziany komin.
    > W których miejscach proponowalibyście grzejniki a gdzie podlogówkę?

    prijekt podobny do sielanka.
    do minusow zaliczylbym
    - otwarta kuchnia
    - stol na korytarzo-salonie
    - lazienka malutka - lepiej tam ustawic kotlownie z przejsciem do
    garazu jako opcja
    - poszezyc garaz lub wogole zlikwidowac. Szkoda kasy na garaz - lepiej
    wiate postawic na 2000 PLN
    - male okienko w salonie
    - widok na drzwi od pom. gospodarczego z salonu
    - w garderobie w sypalnie niepotrrzebne okno
    - wanna w lazience pod oknem - ciezko dojsc do okna i otworzyc.
    - jadalnia w salonie - jak w bloku

    plusy
    - maly domek
    - dach dwuspadowy
    - mozliwosc postawinia wyspy w kuchni jak ktos lubi otawarta kuchnie

    Opcje /uwagi
    - parterowy - powinna byc opcja schodow na poddasze i pozniejsza
    przerobka na poddasze uzytkowe

  • 3. Data: 2010-01-21 09:12:22
    Od: QbaB <q...@g...com>

> [...]
    > gosp. - jest tam też przewidziany komin.
    > W których miejscach proponowalibyście grzejniki a gdzie podlogówkę?

    Potwierdzam po części to co napisałe Kudłaty.
    Daj sobie spokój z garażem - szkoda domu na samochód (jak to mówią
    swiątynia dla samochodu)
    Ja mam garaż ale mam większy dom i z poddaszem, i drugi raz raczej bym
    nie robił garażu w domu. I tak będe musiał postawić jakis budynek
    gospodarczy bo w garażu oprócz samochodu nic sie nie zmieści, albo nie
    zmieści się tam samochód.
    Pom. gospodarcze/spiżarnie dałbym jako oddzielenie kuchni od salonu.
    Kuchnia wieksza z małym stołem.
    Gdybys zrobił dom bardziej kwadratowy i zlikwidował garaż to salon się
    powiększy i na pokoje też będzie miejsce.
    Podłogówke daj wszędzie a na pewno tam gdzie będą płytki.

    W łazience cieżko coś zmienić, co najwyżej wanna narożna.

    Generalnie podoba mi się koncepcja małego domu (choc mi juz trudno
    byłoby sie przyzwyczaić), ale jezeli mały i tani dom to na pewno bez
    garażu.
    Jeżeli nie planujesz absolutnie poddasza to chociaż zrób wyjście na
    strych za pomoca składanych schodów, zawsze zmieści sie troche gratów
    i kartonów.

    Pzdr
    QbaB

    P.S.
    Zdajesz sobie sprawę ze drzwi 80-tki wymagaja otworu 90 cm.