  • 1. Data: 2010-01-20 07:02:59
    Temat: kapie z komina wentylacyjnego od pieca kondensacyjnego
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Mam w piwnicy kotłownie a w niej piec kondensacyjny.
    Rura od niego leci do komina i nad dach i to jest szczelne - rura z pieca
    ciepła.
    Przy podłodze w tym samym kominie mam wyczystke bo wczesniej miał byc piec
    na wegiel.
    I teraz tam co kilkanascie sekund kapie woda.
    Hydraulik kazał mi to zatkać ale wtedy by sie woda zbierała a teraz jest
    kałuża na podłodze.
    Czy to normalne?

  • 2. Data: 2010-01-20 07:13:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Rafał" napisal:
    > Mam w piwnicy kotłownie a w niej piec kondensacyjny.
    > I teraz tam co kilkanascie sekund kapie woda.
    > Czy to normalne?

    Normalne. Chlodne spaliny. Odprowadz to do kanalizacji.
    Skropliny sa zrace.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-20 08:16:29
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    Tak, to normalne.
    Uwaga co do odprowadzania do ścieków:
    Jak napisał Jacek skropliny faktycznie są żrące i jesli masz kanalizację to
    bez problemu tam je odprowadź.
    Jeżeli jednak masz oczyszczalnię przydomową to możesz w ten sposób szybko
    wytruć bakterie i
    w konsekwencji spowodować jej nieprawidłowe działanie.Efektem może być np. w
    zatkanie się rur do rozsączania oczyszczonych ścieków, a to wiąże się z ich
    wymianą, czyli rozkopaniem ogródka.

    A więc ostrożnie.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 4. Data: 2010-01-20 08:30:13
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    jarmiel pisze:
> [...]
    > zatkanie się rur do rozsączania oczyszczonych ścieków, a to wiąże się z ich

    a co zrobić jesli ma sie przydomową oczyszczalnię?

    planuje wymianę kotła na kondensacyjny a ta informacja mnie zaskoczyła

    michal

  • 5. Data: 2010-01-20 11:07:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "jarmiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak, to normalne.
    > Uwaga co do odprowadzania do ścieków:
    > Jak napisał Jacek skropliny faktycznie są żrące i jesli masz kanalizację
    > to bez problemu tam je odprowadź.

    A jest to legalne?

  • 6. Data: 2010-01-20 11:37:28
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-20 09:16, jarmiel pisze:
> [...]
    > bez problemu tam je odprowadź.
    > Jeżeli jednak masz oczyszczalnię przydomową to możesz w ten sposób szybko

    Coś tu się nie zgadza. Jeśli kocioł jest kondensacyjny, to jak to jest
    że Rafał wie co robić z kondensatem z kotła a nie wie co z kondensatem z
    komina? Jest taki sam. Legendarna "żrącość" kondensatu jest oczywiście
    przesadzona. Ph jest niewiele większe od Ph ludzkiej skóry. W kotłach
    gazowych kondensat to mocno rozrzedzony kwas siarkawy. Zaszkodzi rurom
    miedzianym gdyby na nie kapał przez parę lat. A czy szkodzi bakteriom
    przetwarzającym hektolitry moczu (amoniak) i przeróżne detergenty
    (chlor, fosforany)...

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2010-01-20 11:39:42
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Ph jest niewiele większe od Ph ludzkiej skóry.

    Oczywiście chodziło o to, że pH jest nieco mniejsze od ludzkiej skóry :-/

    ________MAT_______

  • 8. Data: 2010-01-20 13:57:52
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > I teraz tam co kilkanascie sekund kapie woda.
    > Hydraulik kazał mi to zatkać ale wtedy by sie woda zbierała a teraz jest

    Zainteresowalo mnie to z fizycznego punktu widzenia.
    Z tego co pamietam, to produkt spalania gazu to glownie para wodna. Zatem
    spaliny to powietrze bez tlenu, czyli azot plus woda. Teoretycznie oczywiscie,
    w praktyce zapewne jest tam troche wegla, siarki i cala tablica Mendelejewa,
    dlatego te spaliny maja kwasny oczyn.
    Piec kondensacyjny, jak sama nazwa wskazuje kondensuje spaliny odzyskujac
    troche ciepla z tego goracego gazu co czyni te spaliny znacznie chlodniejszymi.
    Teraz ten komin. Z Twojego opisu wynika, ze jest to rura w rurze. Wewnatrz
    istniejacego komina z cegly jest blaszana rura, zapewne ze stali nierdzewnej.
    Jesli cos nie tak, to prosze o sprostowanie.
    Z tego co zrozumialem woda kapie Ci z przestrzeni pomiedzy wnetrzem komina,
    zapewne zimnym a ta ciepla rura w nim, wystajaca jeszcze ponad korone komina.
    Wiec nie ma dupy, rura, ktora hydraulik zaistalowal musi byc dziurawa i to
    jest porzyczyna tego kapania. Wystarczy, ze w tej stalowej rurze bedzie
    nieszczelne polaczenie lub nawet mala dziurka, przez ktora czesc spalin
    uchodzi. Chyba nie jest ona pospawana tylko powsadzane poltorametrowe odcinki
    jeden w drugi... Czesc gazow wydostaje sie z tej stalowej rury na zewnatrz i
    przedostaje do komina, tam na jego zimnych sciankach sie skrapla, splywa
    powoli na dol i z niego przez te "wyczystke" sobie kapie.
    Taka jest moja diagnoza. I dlatego uwazam, ze nie jest to "normalne". Jak by
    ta rura byla rzeczywiscie szczelna to by nie kapalo.
    Pzdr.
    Tornad

  • 9. Data: 2010-01-20 21:00:00
    Od: Rentier <f...@g...com>

> [...]
    > w praktyce zapewne jest tam troche wegla, siarki i cala tablica Mendelejewa,
    Sprawdziłem to kiedyś organoleptycznie, spodziewając się,że będzie szczypać w język
    jak cholera.
    Nic z tych rzeczy...

    > powoli na dol i z niego przez te "wyczystke" sobie kapie.
    > Taka jest moja diagnoza. I dlatego uwazam, ze nie jest to "normalne". Jak by
    > ta rura byla rzeczywiscie szczelna to by nie kapalo.

    Sprawdź połączenia rury _zewnętrznej_ Może być tak,że nie wsadzili ci gdzieś
    uszczelki i z
    banalnego deszczu,moczącego zewnętrzna rurę masz wodę cieknącą najpierw po
    zewnętrznej ściance, a
    następnie przez najbliższy kielich bez uszczelki do wnętrza rury.

  • 10. Data: 2010-01-21 20:41:54
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Użytkownik "jarmiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A jest to legalne?