  • 11. Data: 2010-01-21 21:00:25
    Temat: Re: kapie z komina wentylacyjnego od pieca kondensacyjnego
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@o...net> napisał w wiadomości
    news:39da.0000027b.4b570be0@newsgate.onet.pl...
    > istniejacego komina z cegly jest blaszana rura, zapewne ze stali
    > nierdzewnej.
    > Jesli cos nie tak, to prosze o sprostowanie.

    raczej jest tak że jest komin koncentryczny. Wewnętrzna rura jest rurą
    spalinową, zewnętrzna rura jest rurą dostarczającą powietrze do kotła. To
    wszystko jest wsadzone w komin. Rury są łączone na wpust (wpust i kielich),
    połączenia są wyposazone w uszczelki z miękkiej gumy (przypomina
    spolimeryzowany silikon). Rury są wykonane z stali kwasoodpornej.
    Nieszczelność tego ustrojstwa dość cieżko sobie wyobrazić. Nawet jeżeli coś
    zaszwankowało w uszczelkach, kielichy i wpusty uszczelnią się na skutek
    nacisku wynikającego z masy spiętrzonych rur.

    {Pod wyczystką takiego komina powinien być zainstalowany odskraplacz - taka
    puszka z denkiem wyposażonym w wypust do zamocowana gumowego wężyka 12-15 mm
    który przez neutralizator przyłącza sie do kanalizacji lub gdy ktoś ma
    daleko do kanalizy - wyprowadza to do plastikowego wiaderka które co jakiś
    czas opróżnia. Wszystkie te elementy (rury, kształtki, wyczystki,
    odskrapalcze) są elementami systemowymi komina dostępnymi dla każdego
    zestawu średnic rur kominowych. Średnice systemów kominowych są różne i
    zależą od długości komina, do tego mogą być jeszcze stosowane odpowiednie
    kryzy na wylocie spalin kotła.
    Wykraplanie się kondensatu będzie tym instensywniejsze im niższa jest
    temperatura otoczenia i im dłuższy jest komin spalinowy. Jeżeli cały system
    kominowy to koncentryk, to praktycznie wzdłuż całej długości rury
    odprowadzającej w górę spaliny, leci zimne powietrze (w dół) pobierane do
    zasilania kotła i dość intensywnie chłodzi tą rurę a samo się od niej
    nagrzewa co poprawia jego zdolność do mieszania się z gazem.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2010-01-22 20:04:39
    Od: Maciek <m...@g...com>

    On 20 Sty, 09:30, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > jarmiel pisze:> Tak, to normalne.

    > a co zrobić jesli ma sie przydomową oczyszczalnię?
    >
    > planuje wymianę kotła na kondensacyjny a ta informacja mnie zaskoczyła
    >
    > michal

    Jeśli się ma przydomową oczyszczalnię - to można zawsze założyć
    neutralizator kondensatu - wówczas samiast moco stężonego kwasu,
    odprowadzasz wodę. Wada? Neutralizator nie jest specjalnie tami, a i
    wkłady w nim trzeba wymieniać.

    Mac