  • 1. Data: 2010-01-20 14:26:52
    Temat: Projekt "Tosiek" - prośba o komentarz do projektu
    Od: "Bogusz" <b...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mam zamiar wybudować dom według projektu "Tosiek"
    (http://projekty.dom.pl/at_tosiek.htm)
    Czy ktoś z Was może wybudował taki dom?
    Może podzielić się uwagami? Potrafi odpowiedzieć na pytanie ile wybudowanie
    takiego domu (mniej więcej) kosztuje?
    Albo przynajmniej jakie są minimalne koszty (widomo - maksymalnych nie ma)
    Jakie modyfikacje w projekcie powinny być Waszym zdaniem wprowadzone?

    Pozdrawiam,
    Bogusz.

  • 2. Data: 2010-01-20 14:44:44
    Temat: Re: Projekt "Tosiek" - prośba o komentarz do projektu
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogusz" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Albo przynajmniej jakie są minimalne koszty (widomo - maksymalnych nie ma)
    > Jakie modyfikacje w projekcie powinny być Waszym zdaniem wprowadzone?

    Tani i prosty w budowie domek. Co do wygladu i funkcjonalności sie nie
    wypowiadam bo umysł mam raczej analityczny;))
    Jedynie co bym ja zmienił to przerobiłbym kuchnie na calkowicie zamkniętą.
    Kuchnie otwarte na salon to moim zdaniem porazka ale to moje zdanie.
    U siebie zrezygnowałem z kuchni otwartej w ostatniej chwili. Murarze pewne
    sciany musieli rozbierac a pewne dostawiać w zwiazku z tym ale nie żałuje ze
    zrobiłem zamknięta.

    Jak dobrze pokombinujesz to koszty budowy tego domku Cie nie zabiją;))

  • 3. Data: 2010-01-20 15:04:21
    Od: "rrr." <r...@r...co>

    Użytkownik Bogusz napisał:
> [...]
    > Albo przynajmniej jakie są minimalne koszty (widomo - maksymalnych nie ma)
    > Jakie modyfikacje w projekcie powinny być Waszym zdaniem wprowadzone?

    Całkiem sympatyczny, ale:
    wg mnie
    1. kotłownia wyklucza paliwa stałe
    2. ten wykusz ... albo go zlikwiduj (mało miejsca na jadalnię) albo
    przedłuż cały dom.

    co do pieniędzy to będzie kosztować więcej niż ci się wydaje :) Dużo
    zależy czy/co zrobisz sam, i jaki standard wykończenia Cię iteresuje.
    Same mury itp, to nie są duże pieniądze - te zaczynają się przy
    instalacjach a przy wykończaniu ... tu możesz popłynąć.

    pzdr,
    rafał

  • 4. Data: 2010-01-20 18:24:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "rrr." <r...@r...co> napisał w wiadomości
> [...]
    > mury itp, to nie są duże pieniądze - te zaczynają się przy instalacjach a
    > przy wykończaniu ... tu możesz popłynąć.

    Instalacje to jeszcze nie taki duzy koszt. Wykończeniowka to fakt to wielka
    niewiadoma. Mozna zrobic za rozsądne pieniadze a mozna wydac majątek za
    podobnewykończenie.
    Tu trzeba ostroznie.
    Ale ten konkretnie domek to prosciutki jest i bedzie tani w budowie.

    Kris

  • 5. Data: 2010-01-20 18:49:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Uwaga ogolna - balkon w domu z ogrodem znajduje niecelowym.

    Znaczy - jak bedziesz chcial sie opalac na sloneczku, to wyjdziesz
    przed dom, a nie na balkon.

    Kwiatkow tez bedziesz mial dosyc w ogrodku, po co jeszcze skrzynki na
    balkonie?

    MJ

  • 6. Data: 2010-01-20 18:57:16
    Temat: Re: Projekt "Tosiek" - prosba o komentarz do projektu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > przed dom, a nie na balkon.
    >
    > Kwiatkow tez bedziesz mial dosyc w ogrodku, po co jeszcze skrzynki na

    Ja mam niewielki balkonik w sypialni i latem rano kawe na nim z zona pijemy
    a wieczorem czasami co s mocniejszego;))
    Móglbym to samo na tarasie ale nie chce jakos przywyklem do kawki na
    balkonie po wyjsciu z lozka.
    Jakby balkonu nie bylo to tragedi by tez nie bylo, Jak jest to uzywam.
    Koszt: balustrada 700zl i 2 mkw plytek+ klej.

    Kris

  • 7. Data: 2010-01-20 23:01:23
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-01-20 15:26, Bogusz pisze:

    > Może podzielić się uwagami?

    W kuchni nie ma w ogóle miejsca na dużą lodówkę, same drzwi
    i okna. Umiejscowienie kuchenki jest fatalne, po obu stronach
    powinna mieć z 60 cm wolnego blatu na postawienie naczyń.
    Salon też jest mało ustawny, bo przechodzą przez niego dwa
    ciągi komunikacyjne: na taras i do kącika jadalnego, parter trzebaby
    przeprojektować. Może zamiast ryzalitu warto byłoby przedłużyć
    cały dom o ten metr, to dałoby możliwość znacznie lepszego zaaranżowania
    przestrzeni przy niewielkim wzroście kosztów. Poddasze rozwiązane
    typowo, bryła domu jest zwarta i całkiem ładna, nie podnoś tylko czasem
    ścianki kolankowej, bo wyjdzie potworek. Trzeba też coś zrobić z rurami
    spustowymi od rynien, żeby dom nie wygladał jak fabryka chemiczna,
    myślę że z trzech możnaby spokojnie zrezygnować.

    T.

  • 8. Data: 2010-01-22 13:00:51
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

> [...]
    > Albo przynajmniej jakie są minimalne koszty (widomo - maksymalnych nie ma)
    > Jakie modyfikacje w projekcie powinny być Waszym zdaniem wprowadzone?

    Dołbym od siebie- in minus;
    - mały garaż
    - wąskie o tego zabigowe schody.
    - spory koszt wykończenia podasza z uwagi na duże skosy.
    Ważne wyaje mi się ocieplenie ściany pomiędzy garażem a domem.
    Pomogłoby poszerzenie domu jak mówili przedmówcy.
    T.