  • 1. Data: 2010-01-20 12:26:32
    Temat: Zamiana kotła gaz 1obieg na 2obiegi
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Witam.
    Czy przy zamianie z kotła jednobiegowego na dwubiegowy (z c.w.u.) koniecznie
    trzeba wystąpić do dostawcy gazu o zmianę warunków przyłączenia?
    Co by było, gdyby firma instalatorska zdjęła kocioł na c.o. a powiesiła mi
    na c.o. + c.w.u.?
    Nadmieniam, że wiele lat temu, kiedy była budowana instalacja, w warunkach
    podano kocioł 1 obieg (tylko na co).
    Jak to z tym jest. Czy ktoś się orientuje i może doradzić?
    W dz. obsługi panienka powiedziała, że nie trzeba ubiegać się o nowe
    warunki, ale to dla mnie za mało. To musi wynikać z jakichś przepisów. Wiara
    na gębę to za mało, aby kupić kocioł i zacząć przebudowę. Ma ktoś z Was z
    tym jakieś doświadczenie? Jak się upewnić? Kto może mi to później
    skontrolować i się przyczepić?
    Pozdrawiam,
    jagr

  • 2. Data: 2010-01-20 12:52:37
    Temat: Re: Zamiana kotła gaz 1obieg na 2obiegi
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    jagr napisal:
    > Witam.
    > Czy przy zamianie z kotła jednobiegowego na dwubiegowy (z c.w.u.) koniecznie
    > trzeba wystąpić do dostawcy gazu o zmianę warunków przyłączenia?

    Nie. Uprawniony instalator, aby:
    a) nie wysadzil cie w powietrze,
    b) nie spieprzyl kotla,
    c) podbil karte gwarancyjna w miejscu przeznaczonym dla instalatora.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-20 14:39:10
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 20 Sty, 13:26, "jagr" <j...@W...pl> wrote:
> [...]
    > na gębę to za mało, aby kupić kocioł i zacząć przebudowę. Ma ktoś z Was z
    > tym jakieś doświadczenie? Jak się upewnić? Kto może mi to później

    twoj dom twoja sprawa.
    Instalacja wewnetrzna wymaga projektu na podlaczenie. Pozniejsze
    przerobki sa twoja sprawa. Co do pieca to tez twoja sprawa. Mozesz
    miec nawet 4 funkcyjny. Wazne abys mial na uwadze bezpieczenstwo
    mieszkancow.

  • 4. Data: 2010-01-20 19:45:52
    Od: M <M...@w...pl>

    jagr pisze:
    > Witam.
    > Czy przy zamianie z kotła jednobiegowego na dwubiegowy (z c.w.u.) koniecznie
    > trzeba wystąpić do dostawcy gazu o zmianę warunków przyłączenia?

    Dostawcę gazu interesują parametry poboru gazu AFAIR m^3/h i m^3/rok.

    M.

  • 5. Data: 2010-01-20 21:35:24
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiara na gębę to za mało, aby kupić kocioł i zacząć przebudowę. Ma ktoś z
    > Was z tym jakieś doświadczenie? Jak się upewnić? Kto może mi to później

    Nie trzeba ubiegać się o nowe warunki. Nie zmieniasz instalacji gazowej i
    nie zmieniasz w istotny sposób odbiorników (nie dokładasz i nie zmieniasz
    miejsca zainstalowania). Kocioł dwufunkcjyjny grzeje wodę niejako "wtórnie".
    Nie posiada do CWU odrębnego palnika (który zwiększałby jego moc i
    zpotrzebowanie na gaz). CWU jest w kotle dwufunkcyjnym grzana za pomocą wody
    z obiegu CO poprzez zamontowany w kotle wymiennik płytowy, czyli w każdym
    przypadku grzania CWU jest uruchamiany w kotle obieg CO (oczywiście jest
    zamykany w obrębie kotła do obiegu
    pompa->nagrzewnica->wymiennik->pompa, który pobiera ciepło z palnika i
    przekazuje do CWU w wymienniku. Dlatego w kotłach dwufunkcyjnych na ciepłą
    wodę zawsze się nieco dłużej czeka i nie ma szans na poparzenie sie wodą gdy
    zaraz po zakręceniu gorącej wody odkręci się ją ponownie.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2010-01-22 07:20:22
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wodę zawsze się nieco dłużej czeka i nie ma szans na poparzenie sie wodą
    > gdy zaraz po zakręceniu gorącej wody odkręci się ją ponownie.

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi w tym temacie.
    Teraz jeszcze czy takie rozwiązanie się opłaci.
    Kocioł gazowy c.o. 1f. mam w kuchni blisko zlewozmywaka, ale daleko od
    łazienki. W łazience wisi drugi - gazowy podgrzewacz wody.
    Do zmywania w kuchni używamy przepływowego elektrycznego.
    I teraz - czy gdybym założył 2f. to czy nie byłoby drożej w eksploatacji?
    Każde odkręcenie wody, to start pieca gazowego. A wiadomo, że przy wielu
    startach sprawność maleje. Może jednak pozostać przy elektrycznym, tak, jak
    jest?
    Jak myślicie, co by było tańsze?

  • 7. Data: 2010-01-22 08:41:46
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > Każde odkręcenie wody, to start pieca gazowego. A wiadomo, że przy wielu
    > startach sprawność maleje. Może jednak pozostać przy elektrycznym, tak,

    W takich sytuacjach zawsze komfort stoi w sprzeczności z ekonomiką. Moim
    zdaniem najtańsze byłoby zainstalowanie centralnego bojlera ogrzewanego w
    sezonie grzewczym z obiegu CO i wyposażonego w grzałkę elektryczną na okres
    letni i na okoliczność mordowania legionelli. Aby było komfortowo,
    koniecznie cyrkulacja do najdalszych punktów poboru sterowana czymś prostym,
    np włączeniem światła w łazience, kontaktronem w drzwiach łazienki lub inną
    fotokomórką czy czujką ruchu.
    --
    Jackare