  • 1. Data: 2010-01-20 08:00:25
    Temat: Wymiana pieca gazowego zwykłego na kondensacyjny
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam

    Mam w domu piec gazowy Vailant 2 funkcjyjny niekondensacyjny
    piec ma ok 7 lat, musialbym sprawdzić w instrukcji.

    Dom ok 140m kw. z użytkowym poddaszem
    80% podłogówka, 20% grzejniki
    rodzina 2+1(+1 w drodze)

    z moich obliczen wynika ze przy piecu kondensacyjnym oszczędność w
    zużyciu gazu przy mojej podłogówce będzie ok 40%

    jako ze piec jest juz dosc stary, prawdopodobnie bede w tym roku
    wymieniać na nowy

    i teraz pytanie

    jaki piec wybrać
    jednofunkcyjny z zasobnikiem czy dwufunkcyjny ?
    oczwywiście kondensacyjny
    jakiej firmy?
    na co zwrócić uwagę ?

    czy bede musiał wymienić wkład kominowy ?
    piec kondensacyjny potrzebuje czerpnię powietrza ....

    proszę o wszelkie sugestie, im wiecej wiem
    tym mniej popełnię blędów.

    michal

  • 2. Data: 2010-01-20 08:16:12
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 20, 9:00 am, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > na co zwrócić uwagę ?
    >
    > czy bede musiał wymienić wkład kominowy ?
    > piec kondensacyjny potrzebuje czerpnię powietrza ....

    Zdecydowanie będziesz musiał mieć komin odporny na skropliny i dostęp
    powietrza. U mnie skończyło się wprowadzeniem komina z nierdzewki
    (podwójnego) w stary komin. Poza tym będziesz musiał zapewnić odpływ
    skroplin do kanalizacji.
    Co do jedno.dwu/funkcyjny to wszystko zależy jaki masz rozkład rur. U
    mnie przy okazji wymiany zrobiony został obieg ciepłej wody aby
    wykorzystać w pełni zalety zasobnika.
    Tak więc wszystko zależy od kasy jaką będziesz chciał włożyć i funkcji
    jakie będziesz chciał mieć.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2010-01-20 08:22:41
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    ZbyszekZ pisze:

> [...]
    > wykorzystać w pełni zalety zasobnika.
    > Tak więc wszystko zależy od kasy jaką będziesz chciał włożyć i funkcji

    w tej chwili mam w kominie wkład metalowy
    co do zasysania powietrza
    pomieszczenie znajduje sie na parterze wiec mozna przez ścianę na
    zewnątrz, albo wymiana wkładu na podwójny

    odporowadzenie skroplin to tez nie problem - obok mam rurę z kanalizacji

    problem jest z zasobnikiem CWU, mam mało miejsca w pomieszczeniu i
    raczej nie wejdzie mi tam jeszcze zbiornik z wodą

    pozdostaje wiec chyba 2 funkcyjny
    widzialem takie z 40l zbiorniczkiem buforowym
    moze to jest rozwiązanie ?

    michal

  • 4. Data: 2010-01-20 08:26:13
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Usrobo pisze:

> [...]
    > raczej nie wejdzie mi tam jeszcze zbiornik z wodą
    >
    > pozdostaje wiec chyba 2 funkcyjny
    > widzialem takie z 40l zbiorniczkiem buforowym

    np coś takiego

    http://www.allegro.pl/item887859915_kociol_kond_vail
    lant_saunier_duval_isotwin_cond.html

    michal

  • 5. Data: 2010-01-20 10:23:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > w tej chwili mam w kominie wkład metalowy
    > co do zasysania powietrza
    > pomieszczenie znajduje sie na parterze wiec mozna przez ścianę na
    > zewnątrz, albo wymiana wkładu na podwójny

    Przez sciane powinno byc najtaniej.

    > odporowadzenie skroplin to tez nie problem - obok mam rurę z kanalizacji

    Zgodnie z przepisami przez neutralizator.

    > problem jest z zasobnikiem CWU, mam mało miejsca w pomieszczeniu i raczej
    > nie wejdzie mi tam jeszcze zbiornik z wodą

    Buderus robi ciekawe kombinacje z wiszacymi zasobnikami wygladajacymi jak
    kociol. Calosc tworzy estetyczny komplet. Ale na pewno nie tylko Buderus
    robi cos takiego, moze to jest rozwiazanie dla Ciebie?

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-01-20 10:29:08
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Usrobo pisze:
> [...]
    > na co zwrócić uwagę ?
    >
    > czy bede musiał wymienić wkład kominowy ?
    > piec kondensacyjny potrzebuje czerpnię powietrza ....

    Do 24 KW spokojnie można spliny przez ścianę puścić. Rura oryginalna z
    poborem to koszt max do 300 zł (240 płaciłem za swoją). Wkład do komina
    u mnie wyszedł by jakieś 1200 zł. ALE UWAGA ! - spaliny nie są groźne
    nie mniej są dość widoczne (przynajmniej w zimie) i sama rura mało
    atrakcyjna zwłaszcza, że kawałek od ściany odstaje. Można ją montować w
    odległości 60 cm od okien i innych otworów.

    Co do tego czy jedno- czy dwu-funkcyjny to głównie zależeć będzie od
    twojej instalacji, Jeżeli od pieca do poboru nie masz daleko to
    przepływowy będzie ok, jeżeli ta odległość jest spora to pasuje
    cyrkulacja... ale jak masz instalację to musisz się już dostosować do
    tego co masz. Czy zasobnik, czy nie???? nie pomogę u mnie jest zasobnik
    bo mam solary.

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-01-20 10:56:31
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 20, 9:00 am, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam w domu piec gazowy Vailant 2 funkcjyjny niekondensacyjny
    > piec ma ok 7 lat, musialbym sprawdzić w instrukcji.

    Tylko 7 lat, to nie maluch żeby co chwilę wymieniać.
    Wyliczone 40% oszczędności to daje w zł góra 1000 na rok, co oznacza
    10+ lat na zwrot z inwestycji ;-)
    Czyli (jakbyś utrzymał tempo zmian) to już kolejny piec w miedzy
    czasie ergo nie opłaca się.
    Znajdź inne powody do modernizacji :-) np. długie oczekiwanie na
    ciepłą wodę, wymianę wody na płyn, potrzebną lepszą automatykę,
    współpracę z kominkiem, większą trwałość pieca.
    W zależności od powodów będzie trzeba szukać rozwiązania.

    --
    ZZ@private

  • 8. Data: 2010-01-20 21:00:10
    Od: "figaro" <a...@p...onet.pl>

    > np coś takiego
    >
    > http://www.allegro.pl/item887859915_kociol_kond_vail
    lant_saunier_duval_isotwin_cond.html

    > michal

    Mam dokładnie ten sam piec. Jest super. Kosztował mnie z uruchomieniem,
    rurami kominowymi z nierdzewki, pompą cyrkulacyjną, rozetkami i daszkiem
    kominowym z nierdzewki, czujnikiem temperaturowym zewnętrznym i sterownikiem
    pokojowym (tygodniowym czyli tym 3x droższym) równo 8.500 zł . Obsługa
    bajecznie prosta. Jak pracuje to praktycznie go nie słychać.