    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wymiana pieca gazowego zwykłego na kondensacyjny
    Date: Wed, 20 Jan 2010 11:29:08 +0100

    Usrobo pisze:
    > Witam
    >
    > Mam w domu piec gazowy Vailant 2 funkcjyjny niekondensacyjny
    > piec ma ok 7 lat, musialbym sprawdzić w instrukcji.
    >
    > Dom ok 140m kw. z użytkowym poddaszem
    > 80% podłogówka, 20% grzejniki
    > rodzina 2+1(+1 w drodze)
    >
    > z moich obliczen wynika ze przy piecu kondensacyjnym oszczędność w
    > zużyciu gazu przy mojej podłogówce będzie ok 40%
    >
    > jako ze piec jest juz dosc stary, prawdopodobnie bede w tym roku
    > wymieniać na nowy
    >
    > i teraz pytanie
    >
    > jaki piec wybrać
> [...]

    Do 24 KW spokojnie można spliny przez ścianę puścić. Rura oryginalna z
    poborem to koszt max do 300 zł (240 płaciłem za swoją). Wkład do komina
    u mnie wyszedł by jakieś 1200 zł. ALE UWAGA ! - spaliny nie są groźne
    nie mniej są dość widoczne (przynajmniej w zimie) i sama rura mało
    atrakcyjna zwłaszcza, że kawałek od ściany odstaje. Można ją montować w
    odległości 60 cm od okien i innych otworów.

    Co do tego czy jedno- czy dwu-funkcyjny to głównie zależeć będzie od
    twojej instalacji, Jeżeli od pieca do poboru nie masz daleko to
    przepływowy będzie ok, jeżeli ta odległość jest spora to pasuje
    cyrkulacja... ale jak masz instalację to musisz się już dostosować do
    tego co masz. Czy zasobnik, czy nie???? nie pomogę u mnie jest zasobnik
    bo mam solary.

    Ariusz