    From: "jagr" <j...@W...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zamiana kotła gaz 1obieg na 2obiegi
    Date: Fri, 22 Jan 2010 08:20:22 +0100

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
    news:hjac75$6o1$1@achot.icm.edu.pl...
    > Nie trzeba ubiegać się o nowe warunki. Nie zmieniasz instalacji gazowej i
    > nie zmieniasz w istotny sposób odbiorników (nie dokładasz i nie zmieniasz
    > miejsca zainstalowania). Kocioł dwufunkcjyjny grzeje wodę niejako
    > "wtórnie". Nie posiada do CWU odrębnego palnika (który zwiększałby jego
    > moc i zpotrzebowanie na gaz). CWU jest w kotle dwufunkcyjnym grzana za
    > pomocą wody z obiegu CO poprzez zamontowany w kotle wymiennik płytowy,
    > czyli w każdym przypadku grzania CWU jest uruchamiany w kotle obieg CO
    > (oczywiście jest zamykany w obrębie kotła do obiegu
> [...]

    Dziękuje za wszystkie odpowiedzi w tym temacie.
    Teraz jeszcze czy takie rozwiązanie się opłaci.
    Kocioł gazowy c.o. 1f. mam w kuchni blisko zlewozmywaka, ale daleko od
    łazienki. W łazience wisi drugi - gazowy podgrzewacz wody.
    Do zmywania w kuchni używamy przepływowego elektrycznego.
    I teraz - czy gdybym założył 2f. to czy nie byłoby drożej w eksploatacji?
    Każde odkręcenie wody, to start pieca gazowego. A wiadomo, że przy wielu
    startach sprawność maleje. Może jednak pozostać przy elektrycznym, tak, jak
    jest?
    Jak myślicie, co by było tańsze?