  • 1. Data: 2010-01-20 19:34:19
    Temat: Czym ogrzac 600m2 powierzchni???
    Od: "Wesoly" <t...@i...pl>

    Witam.
    Jestem na etapie projektu domu weselnego. Powierzchnia ok 600m2 w tym
    sala1 - 300m2, sala2 - 60m2, pokoje "hotelowe" 60m2, zaplecze 100m2,
    piwnica-100m2.
    Na działce nie ma gazu. Energia el. przydzial 40 kWh (na wiecej nie ma
    szans).
    Budynek bedzie funkcjonowal 3 dni w tygodniu. Pozostale dni tylko
    podtrzymanie.
    Jak tez ogrzac wode do cwu?

    Dziekuje za porady!

  • 2. Data: 2010-01-20 19:41:54
    Temat: Re: Czym ogrzac 600m2 powierzchni???
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 20 Sty, 20:34, "Wesoly" <t...@i...pl> wrote:

    > Dziekuje za porady!

    Pompa ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2010-01-20 20:05:21
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Witam.
    > Jestem na etapie projektu domu weselnego. Powierzchnia ok 600m2 w tym
    > sala1 - 300m2, sala2 - 60m2, pokoje "hotelowe" 60m2, zaplecze 100m2,
    > piwnica-100m2.

    Piwnica - trzeba grzac ?
    Zaplecze: jesli w tym kuchnie to sporo podczas prac przygotowan podniesie
    sie temperatura z samej pracy kuchni. Dodatkowo - instalacja CO na wegiel.
    Tu akurat grzejniki.
    Pokoje hotelowe: instalacja CO na wegiel, obwod osobny. Grzejniki.
    Sala2 - instalacja CO na wegiel plus klima z funkcja grzania. Grzejniki.
    Sala1 - klima + zainstalowano trzy duze nagrzewnice spięte z CO (takie z
    wentylatorami) plus wiem ze wstepnie przed imprezami nagrzewaja cala sale
    dodatkowo nagrzewnicami gazowymi jesli zachodzi taka potrzeba.

    Cala instalacje CO zasila jeden kociol z podajnikiem, nagrzewnice duzej sali
    zasila osobny stary kociol ktory juz tam byl (bez podajnika, duzy zasypowy,
    cos w rodzaju "miałowca") i pewnie czekaja az padnie bo szkoda wyrzucic - a
    "pali wszystko".

    > Na działce nie ma gazu. Energia el. przydzial 40 kWh (na wiecej nie ma
    > szans).
    > Budynek bedzie funkcjonowal 3 dni w tygodniu. Pozostale dni tylko
    > podtrzymanie.

    Ten lokal ktory opisuje dziala 4 dni w tygodniu (piatek/sobota/niedziela
    plus kuchnia/zaplecze start od czwartku).

    > Jak tez ogrzac wode do cwu?

    pokoje noclegowe dla gosci maja przeplywowe podgrzewacze, na wejsciu
    podpieta jest ciepla woda z bojlera. kuchnia: woda z bojlera.

    > Dziekuje za porady!

    Ta calosc to opis lokalu kumpla. Nie wiem czy ma to dobrze zrobione czy
    zle - ale nie narzeka.
    Gosc napewno nie zatrudnia palacza do obslugi calego ustrojostwa -
    przynajmniej nigdy bedac tam przed imprezami czy na imprezach nie spotkalem
    tam takiego (choc na zapleczu bywalem).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 4. Data: 2010-01-20 20:42:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 20:34:19 +0100, Wesoly napisał(a):

> [...]
    > szans).
    > Budynek bedzie funkcjonowal 3 dni w tygodniu. Pozostale dni tylko

    Piec jakikolwiek + podtrzymanie elektryczne.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2010-01-20 22:30:14
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    > Piec jakikolwiek + podtrzymanie elektryczne.

    Toś Płaszczyca tradycyjnie zabłysnął...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 6. Data: 2010-01-20 22:53:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> napisał w wiadomości

    > Toś Płaszczyca tradycyjnie zabłysnął...

    "Czy to co twoje, ma byc zatracone? Czy popiol tylko zostanie i zamet,
    Co idzie w przepasc z burza - czy zostanie
    Na dnie popiolu gwiazdzisty dyjament,
    Wiekuistego zwyciestwa zaranie!"
    C.K. Norwid.

    :-DDDD

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-01-21 09:04:58
    Od: robertr <e...@o...pl>

> [...]
    > szans).
    > Budynek bedzie funkcjonowal 3 dni w tygodniu. Pozostale dni tylko

    Taki budynek musi mieć bardzo sprawnie działającą wentylację. Może tu
    warto zainwestować w jakiś odzysk ciepła (to oczywiście podstawa) w
    połączeniu z nagrzewnicami powietrza nadmuchiwanego - niska
    bezwładność zmian temperatury pomieszczeń. Oczywiście każdy klient na
    weselu to 4kWh darmowej energii - tym bardziej nie ma co przesadzać z
    akumulacją ciepła. Może jakiś piec np na drewno, na powietrze byłby
    rozwiązaniem ?
    Tak czy owak to chyba pytanie do profesjonalistów od projektowania
    takich sal
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-01-21 11:35:27
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 21 Sty, 10:04, robertr <e...@o...pl> wrote:

> [...]
    > połączeniu z nagrzewnicami powietrza nadmuchiwanego - niska
    > bezwładność zmian temperatury pomieszczeń.

    a moze zamiast nagrzewnic GWC? albo jakas kombinacja wodnego GWC
    bedzie przy okazji wstepna klimatyzacja latem

    > Oczywiście każdy klient na
    > weselu to 4kWh darmowej energii

    oj chyba przesada, podobno 60W no roztanczony do 100W podejdzie
    wiec jak zaczna popoludniu i skoncza nad ranem w 1/2 skladu to bedzie
    max 1kWh
    no dobra, potem sa poprawiny ;-)
    ale do 4kWh to musieliby balowac ze 3 dni...

    > - tym bardziej nie ma co przesadzać z akumulacją ciepła.

    lepiej z izolacja a z drugiej strony nie wiem jak sie tanczy w tyle
    osob na podlogowce?
    z trzeciej strony wystarczajaco gruba wylewka i II taryfa po nocy i
    dogrzanie w ciagu dnia tez sie moze oplacic

    a do CWU to chyba przeplywowo, bo to nie beda duze ilosci, ewentualnie
    mozna panele machnac na dach bo zmywarki beda pradozerne ;-)

    > Może jakiś  piec np na drewno, na powietrze byłby rozwiązaniem ?
    jak najbardziej bezobslugowe, czy w piwnicy przewidziane jest miejsce
    na kotlownie

    > Tak czy owak to chyba pytanie do profesjonalistów od projektowania takich sal

    a czy juz wiadomo na ile lat biznes i co potem? bo boom na wesela
    potrwa moze jeszcze z 3-4 lata max
    a komunijne/chrzcinowe to juz nie po nocy ;-)

    z.

  • 9. Data: 2010-01-21 11:50:55
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    On 2010-01-21 12:35, zbooY wrote:

> [...]
    > max 1kWh
    > no dobra, potem sa poprawiny ;-)
    > ale do 4kWh to musieliby balowac ze 3 dni...

    OIDP do obliczen przyjmuje sie, ze czlowiek siedzacy to 100W
    lekko pracujacy fizycznie 200W, ciezko pracujacy (np. kowal) 400W

    Marek

  • 10. Data: 2010-01-21 16:07:44
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Marek K wrote:

    > OIDP do obliczen przyjmuje sie, ze czlowiek siedzacy to 100W
    > lekko pracujacy fizycznie 200W, ciezko pracujacy (np. kowal) 400W

    a picie wódki to ciężka praca MSPANC

    bardziej bym się przejmował klimatyzacją niż ogrzewaniem
    sezon weselny to kwiecień-październik
    w inne miesiące oczywiście też zdarzają się wesela - ale można to dogrzać
    chwilowo
    dlatego zastanowiłbym się nad tanimi rozwiązanimi - choćby kominek + coś
    jeszcze
    ludzie na weselach bardzo lubią kominki...

    co więcej - ważne są także możliwości - tutaj nic nie wiemy

    co do klimatyzacji - w swojej karierze spotkałem tylko jedną sale weselną ze
    sprawną klimatyzacją - sprawną tzn - dobrze policzoną
    trzeba właśnie załozyć że człowiek będzie oddawać te 150W na h - przy 100
    osobach mamy 15kW ciepła do wyprowadzenia
    więc klimatyzacja powinna mieć minimum te 15kW siły chłodzącej o ile nie
    więcej (zalezy od nasłonecznienia)
    ewentualnie - dobrze policzona wentylacja na zimniejsze dni...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk