  • 1. Data: 2010-01-22 07:56:05
    Temat: Ile tracę przez okna ?
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Oświećcie mnie jak policzyć straty ciepła przez okna ?

    Obecnie mam 25letnie okna drewniane z dwoma szybami
    (nie skrzynkowe). Chcę je wymienić na średniej klasy
    okna PCV. Mam jakieś 20m^2 okien w domu.

    Dzięki za pomoc

  • 2. Data: 2010-01-22 08:01:46
    Temat: Re: Ile tracę przez okna ?
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    RadekD pisze:
> [...]
    >
    > Obecnie mam 25letnie okna drewniane z dwoma szybami
    > (nie skrzynkowe). Chcę je wymienić na średniej klasy
    > okna PCV. Mam jakieś 20m^2 okien w domu.

    Jaka jest temp. miedzy szybami?

  • 3. Data: 2010-01-22 08:14:35
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    > Jaka jest temp. miedzy szybami?

    Kurcze wrzucę dzisiaj termometr między szyby
    (jak uda mi się otworzyć okno).

  • 4. Data: 2010-01-22 08:22:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Obecnie mam 25letnie okna drewniane z dwoma szybami
    > (nie skrzynkowe). Chcę je wymienić na średniej klasy
    > okna PCV. Mam jakieś 20m^2 okien w domu.

    Za mało danych podałeś aby cos oszacować
    Nowe okna beda Ciebie kosztowac z grubsza licząc z 5000zł
    Czym grzejesz, i czy teraz masz ciepło w domu czy może przez to że masz
    stare okna nie mozewsz dogrzac chałupy

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-01-22 08:34:46
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

> [...]
    >
    > Obecnie mam 25letnie okna drewniane z dwoma szybami
    > (nie skrzynkowe). Chcę je wymienić na średniej klasy
    > okna PCV. Mam jakieś 20m^2 okien w domu.

    Ja mam oszacowaną roczną stratę ciepła przez okna: 56 m2 okien ze wsp. U=1, to
    daje 5100 kWh rocznie. Jeśli ty masz 20 m2 starych okien (wsp. U=3 albo 4 ?),
    to przez proporcję szacunkowo da to rocznie od 5460 kWh do 7300 kWh. W
    złotówkach (przy grzaniu gazem) to jest ok. 1000 - 1350 zł. Jeśli dasz nowe
    okna ze wsp. U=1, to koszty spadną do 1/3, czykli rocznie zaoszczędzisz ok.
    700 - 900 zł. Ile kosztować będą nowe okna to już sam musisz ustalić.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 6. Data: 2010-01-22 08:40:49
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Dom w 25% składa się z kamienia wapiennego reszta pustaki domowej
    roboty. Brak ocieplenia na ścianach. Piętrówka z nieużytkowym
    strychem - na stropie leży z 30cm wełny mineralnej (jakby co to cały
    dach z blacho-dachówki mam biały w zimie). Powierzchnia podług to z
    140-160m^2.
    Grzeje piecem na ekogroszek HEF 20KW. Piec daje rade - choć mam
    wrażenie, że trafiła mi się jakaś fatalna parta węgla - w tamtym roku
    było o niebo lepiej.
    Obecne okna są w średnim stanie - mam wrażenie, że dużo ciepła ucieka
    pomiędzy ramą okna, a murem. Nie ma tam żadnej pianki, a pewnie zaprawa
    się już trochę wykruszyła.

    To tak w ramach orientacji to ile może kosztować okno 210x140cm
    w jakimś ładnym profilu ?

  • 7. Data: 2010-01-22 08:43:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > To tak w ramach orientacji to ile może kosztować okno 210x140cm
    > w jakimś ładnym profilu ?

    700-900zł

    Krzysiek

  • 8. Data: 2010-01-22 11:06:45
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Sty, 09:34, "e-kran" <e...@o...pl> wrote:

> [...]
    > okna ze wsp. U=1, to koszty spadną do 1/3, czykli rocznie zaoszczędzisz ok.
    > 700 - 900 zł. Ile kosztować będą nowe okna to już sam musisz ustalić.

    Trzebaby jeszcze dodac nieszczelnosci - stare okna na pewno maja pelno
    dziur, to czasem drugie tyle ciepla (ucieka) traconego niz przez samo
    przenikanie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-01-22 11:12:02
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Adam Szendzielorz pisze:
    > Trzebaby jeszcze dodac nieszczelnosci - stare okna na pewno maja pelno
    > dziur, to czasem drugie tyle ciepla (ucieka) traconego niz przez samo
    > przenikanie :-)
    > pozdr.

    tak przy okazji.. w zeszłym roku wymieniłem okna na plastikowe Veka
    Perfectline Oval. Przy temperaturze w pokoju 22 stopnie jak położę
    termometr na parapetr blisko ramy to mam 13-14 stopni przy mrozie -10
    stopni.
    Czy wszystko w porządku?

    --
    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-01-22 11:12:28
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Trzebaby jeszcze dodac nieszczelnosci - stare okna na pewno maja pelno
    > dziur, to czasem drugie tyle ciepla (ucieka) traconego niz przez samo
    > przenikanie :-)
    > pozdr.

    Dlatego myśląc U=3 czy 4 mam świadomość, że traktując takie dziurawe okno
    tylko jako przegrodę, w skrajnych przypadkach może być efektywnie U=5 albo 6 ;-
    )

    Pozdrawiam
    e-kran