  • 1. Data: 2010-01-23 10:31:08
    Temat: Technika malowania wałkiem
    Od: "neo" <k...@p...onet.pl>

    Czy mogę prosić o zdradzenie mi paru tajników malowania wałkiem ścian w
    kuchni.

    Muszę dobrać farbę do malowania kuchni
    taką trwałą bo dzieci pies robią swoje.
    Proszę zdradźcie mi parę tajników malowania wałkiem .
    Wyciciska się wałek ? Maluje mokrym ?
    Bardzo się dociska wałek do ściany ?

    Chciał bym żeby wyszło ładnie.
    Wiem że muszę poprostu to opanować ale chciał bym pare wskazówek.
    Z góry dzięki

  • 2. Data: 2010-01-23 10:42:19
    Temat: Re: Technika malowania wałkiem
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 11:31:08 +0100, "neo" <k...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >Bardzo się dociska wałek do ściany ?
    >
    >Chciał bym żeby wyszło ładnie.
    >Wiem że muszę poprostu to opanować ale chciał bym pare wskazówek.

    http://www.przemaluj.pl/171_1247.htm

    poza tym zainteresuje sie czy jakas castorama czy iny taki nie robi w
    okolicy pokazu

  • 3. Data: 2010-01-24 00:10:02
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "neo" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bardzo się dociska wałek do ściany ?
    >
    > Chciał bym żeby wyszło ładnie.
    > Wiem że muszę poprostu to opanować ale chciał bym pare wskazówek.

    To proste. W sumie nie ma o co pytać.
    Powierzchnia musi być odtłuszczona i najlepiej gdy będzie zagruntowana.
    Odtłuszczenia dokonujesz wodą z mydłem malarskim za pomocą np gąbki.
    Gruntowanie wykonujesz gruntem rozcieńczonym w wodzie w stosunku 1:4.
    Gruntujesz delikatnie - tak aby nie powstały zacieki i wżery.
    Można gruntować za pomocą białej emulsji akrylowej z dodatkiem gruntu (1:4 ~
    1:3)
    Malowanie zaczynasz gdy grunt_całkowicie_wyschnie_, np na drugi dzień po
    gruntowaniu.
    Njpierw musisz wziąć pędzelek i poodcinać rogi i kąty. Potem wałek i
    malujesz. Nie ma w tym jakiejs większej techniki.
    Jeżeli malujesz sufit, powinien być malowany w poprzek w stosunku do żródła
    światła, np do okien.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2010-01-26 08:04:48
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-01-23 11:31, neo pisze:
    > Wiem że muszę poprostu to opanować ale chciał bym pare wskazówek.

    To ja od siebie dorzucę, że należy kupić dobry jakościowo wałek, w miarę
    drogi i również nie najtańszy teleskopowy kij aluminiowy, jak najlżejszy.
    No i jak kupisz duży wałek (szeroki, np 30cm) to trzeba mieć trochę pary
    w rękach by sprawnie pomalować sufit na 3 metrach.

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2010-01-26 09:09:50
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości
    > drogi i również nie najtańszy teleskopowy kij aluminiowy, jak najlżejszy.

    Po co kij teleskopowy do pomieszczeń mieszkalnych. Chyba ze jakis wysoki
    korytarz lub klatka schodowa.

    > No i jak kupisz duży wałek (szeroki, np 30cm) to trzeba mieć trochę pary w
    > rękach by sprawnie pomalować sufit na 3 metrach.

    3 metry w pomieszczeniach mieszkalnych to duzo.
    Ja mam 2,5- 2,6m

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-01-26 09:58:10
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 23, 11:31 am, "neo" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Bardzo się dociska wałek do ściany ?
    >
    > Chciał bym żeby wyszło ładnie.
    > Wiem że muszę poprostu to opanować ale chciał bym pare wskazówek.

    Jeśli nie masz wprawy i nie chcesz zostać zawodowym malarzem to
    skorzystaj z rad o myciu i gruntowaniu a do malowania kup zamiast
    wałka gąbki (kiedyś były pod nazwą Euromal i nadal co najmniej w
    Castoramie wiedzą o co chodzi).
    Maluje się tym nieco dłużej niż wałkiem ale nie ma problemu z
    zaciekami, cieknącym wałkiem, kierunkiem malowania i paroma innym
    detalami.
    No i nie oszczędzaj na farbie, jak się znasz to można wybrać tańszą
    farbę niż te "specjalne" do kuchni i łazienek, ale jak weźmiesz
    specjalną to będzie dobrze.

    --
    ZZ@private

  • 7. Data: 2010-01-26 10:05:47
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ZbyszekZ napisal:
> [...]
    > Maluje się tym nieco dłużej niż wałkiem ale nie ma problemu z
    > zaciekami, cieknącym wałkiem, kierunkiem malowania i paroma innym

    Ehm, musze zaprzeczyc. Mialem ten Euromal i spieprzylem sobie
    swiezo szlifowane tynki gipsowe. Smuzy. Wywalilem dziadostwo
    i uzylem w jego miejsce walka o krotki wlosiu.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-01-26 10:07:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    kris napisal:
    > Po co kij teleskopowy do pomieszczeń mieszkalnych. Chyba ze jakis wysoki
    > korytarz lub klatka schodowa.

    Po to, ze bez demontazu obsluzysz i sufit, i sciane z bliska.
    A dluzszy kij sie przydaje, bo malowanie bezposrednio nad
    glowa, a nie ze skosa, jest... najdelikatniej ujmujac...
    upierdliwe i brudzace. Ciebie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2010-01-26 10:19:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Po to, ze bez demontazu obsluzysz i sufit, i sciane z bliska.
    > A dluzszy kij sie przydaje, bo malowanie bezposrednio nad
    > glowa, a nie ze skosa, jest... najdelikatniej ujmujac...
    > upierdliwe i brudzace. Ciebie.

    Kwestia preferencji malarza zapewne.
    Ja dwa tygodnie temu skończyłem własnie malowanie salonu i dwóch
    sypialni(tak, tak;)) po półtora roku od wprowadzenia pierwsze malowanie bo
    koncepcja ustawienia mebli sie zmieniła i kolory scian inne nam sie
    zamarzyły)
    Wszystko to wymalowałem wałkiem osadzonym na metrowym drewnianym kiju.
    Doam przy okazji ze poprzednio malowane było farbami Duluxa. Teraz malowałem
    farbami Magnat. Bezkonkurencyjne w stosunku do Duluxa. Lepiej
    kryja(wystarczy jednokrotne malowanie przewaznie) i lepsza struktura jest
    ich.
    No i udalo mi się zakupic je w cenie 25 zł za 2,5litra. Kupiłem w lokalnej
    zaprzyjaźnionej hurtowni. W tej cenie był mniejszy wybór kolorów ale udało
    nam sie wybrać taki który nam odpowiadał.

    Krzysiek