  • 1. Data: 2010-01-23 11:16:11
    Temat: przewód do przedłużacza 400V, jaka srednica żył?
    Od: Mexico <c...@g...com>

    Witam
    Musze zrobić przedłużacz do kompresora 400V, 3KW więc bierze srednio
    kolo 7-8A ale zabezpieczenia są na 16A.
    Czy przewod 4x1.5mm2 wystarczy? Trzy zyly na fazy i jedna na
    uziemienie. Nie wiem czy ten pra liczy sie dla każdej fazy czy razem ?
    Wedlug tej tabeli mozna stosowac do 16A wiec chyba ok:
    http://www.lapppolska.pl/nt3/mfcat_lapp_product.php?
    show=215&group=9411&txt=
    Tylko ze przewod bedzie czesciowo przebiegal pod golym niebem i moze
    go spotkac deszczyk zanim zdążę zwinąć. Lepiej z izolacją gumową czy
    polwinitową do takich warunków?
    Oczywiscie linka a nie drut bo lepiej sie poddaje przy zwijaniu i
    wiecej pożyje.

  • 2. Data: 2010-01-23 11:56:28
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Mexico" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    Witam
    Musze zrobić przedłużacz do kompresora 400V, 3KW więc bierze srednio
    kolo 7-8A ale zabezpieczenia są na 16A.
    Czy przewod 4x1.5mm2 wystarczy?

    ----------------------

    Nie piszesz, jakiej długości ma być ten przewód, a to jest decydujące.
    Jednak, jeśli to ma być linka, nie drut, to 1,5mm2 powinien spokojnie
    wystarczyć nawet przy kilkudziesięciu metrach.

    Jeśli to ma leżeć na powietrzu, to koniecznie gumowopodobna czarna izolacja.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-23 12:50:25
    Od: Mexico <c...@g...com>

    > Jesli to ma le e na powietrzu, to koniecznie gumowopodobna czarna izolacja.

    może 20-22m wiec nie tak duzo. Z gumą jest problem bo są duzo droższe
    i duzo rzadsze :/

  • 4. Data: 2010-01-23 17:56:20
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "Mexico" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    może 20-22m wiec nie tak duzo. Z gumą jest problem bo są duzo droższe
    i duzo rzadsze :/

    -----

    Z rzadkością nie przesadzaj, w każdym szanującym się sklepie z artykułami
    instalacyjnymi powinny być. A że droższe... no cóż, jeśłi chcesz zrobić tani
    przedłużacz jednorazówkę na jeden sezon, to spokojnie rób to z białego OMY,
    albo nawet wręcz z YDY (drut, a nie linka, ale wtedy daj raczej 5x2,5mm2),
    tyle że po tym jednym sezonie przedłużacz będzie do wywalenia na śmietnik, a
    i w trakcie, lepiej żeby obwód, do którego toto będzie włączane nie miał
    różnicówki, bo trzeba będzie ją zapałką podpierać :-)

    A jeśli kupisz czarny, dobry kabel, to taki przedłużacz będzie nie do
    zdarcia.

    J.

  • 5. Data: 2010-01-23 22:21:58
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > różnicówki, bo trzeba będzie ją zapałką podpierać :-)

    LMAO;P

  • 6. Data: 2010-02-06 17:39:16
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Mexico" <c...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    Witam
    Musze zrobić przedłużacz do kompresora 400V, 3KW więc bierze srednio
    kolo 7-8A ale zabezpieczenia są na 16A.

    Jednofazowy silnik na 400V?
    Zastanów sie.

  • 7. Data: 2010-02-06 18:25:20
    Od: Mexico <c...@g...com>

    > Jednofazowy silnik na 400V?
    > Zastanów sie.

    w ktorym miejscu pisze że to jest jednofazowy silnik?