  • 1. Data: 2010-01-22 18:58:10
    Temat: kotly gazowe dwufunkcyjne - pytanka
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    w mieszkaniu ktore mnie intersuje jest zainstalowany kocioł
    dwufunkcyjny beretta ciao II 21. 21 e.s.i turbo
    moc cieplna kotla P=21
    obciazenie cieplne Q=23,2
    wydatek c.w.u D=10,1 l/min

    nie jest to model high-end, a raczej mocny low-end

    sasiedzi majacy takie samo mieszkanie z pewnych przyczyn (przestawili
    piec daleko od komina i byly problemy z poprawnym dzialniem) zamienili
    sobie toto powyzsze na piec kondensacyjny beretta boiler green 25
    e.s.i. turbo.,

    1.mnie zastanaiwa, czy taka zamiana jest dla mnie oplacalna, o ile
    piec zostawie przy kominie?
    powierzchnia mieszkania to prawie 100m^2, z czego polowa jest na
    poddaszu.

    2. ciao II to de facto podgrzewacz przeplywowy cwu, natomiast biler
    green ma w sobie zbiornik na jakies 60 litrow i w nim podgrzewa ciagle
    wode. wiec mam dylemat:
    - ciao II, zeby meic ciepla wode to musze spuscic troche zimnej
    2. bolier green, ciepla woda jest prawie od reki, ale za to ciagle
    trzeba podtrzymywac jej temperature

    Tak na oko ktos moze sie wypowiedziec, czy piec ciao II wystarczy na
    moje potrzeby i ew. jak wielka mialbym oszczednosc w przypadku wymiany
    na np. ten boiler green.
    sasiad nie narzekal na jakosc wykonainia izolacji cieplnej, ja
    ogladalem ew. przyszle mieszkanie to mimo braku grzania jakos nie
    odczuwalo sie specjalnie duzego chlodu w mieszkaniu.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-01-22 19:01:29
    Temat: Re: kotly gazowe dwufunkcyjne - pytanka
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 19:58:10 +0100, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    i tak przy okazji, na tabliczkach znamionowych od tych kotlow jest
    napisane:
    made by 7100
    made by 4900

    co to jest? nazwy kodowe krajow produkcji czy numer prowincji w
    chinach?

    pozdarwiam,
    cyb

  • 3. Data: 2010-01-22 19:30:13
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:8etjl51915de6jsb1ht7vb9qt1m7aflhh5@4ax.com...
> [...]
    > made by 7100
    > made by 4900
    >
    > co to jest? nazwy kodowe krajow produkcji czy numer prowincji w

    beretta (RUG Riello) ma miedzy innymi fabryke w Polsce, w Toruniu. Miedzy
    innymi kotly CiaoII sa tam robione. O innych nbie wiem.
    --
    Jackare