  • 11. Data: 2010-01-24 11:56:58
    Temat: Re: Paranoja w marketach brykiet po 10zł ?
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Michał Gut pisze:
    > olej brykiet tylko kup normalne drewno poza tym u producenta dostaniesz
    > taniej o kilkadziesiat procent. Drewno bedzie jeszcze o nastepne
    > kilkadziesiat procent tansze.

    U mego lesniczego jest drozej niz u hurtownika od opału.
    Leśniczy bierze kase, wskazuje stągiew (chyba tak to sie nazywa)
    i sam sobie pozwoź, popiluj, porab.
    --
    A S

  • 12. Data: 2010-01-24 13:30:44
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Dom jest z lat 80 tych a więc nie jakiś super- hiper ocieplony. W okresie
    letnim, gdy nie grzeję niczego poza wodą płacę 110 zł/mc, co daje mi 1320
    zł/rok za samą c.w.u. wraz z opłatami stałymi.
    Tak więc 2400-1320=1080 zł
    Za 1080 zł IMO nie ogrzejesz chałupy nawet najlepszą pompą
    Jacek

  • 13. Data: 2010-01-24 15:20:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > przeliczam to na 1zł
    > wiec za 1zł mam 20,45MJ energii z brykietu
    > za 1 zł mam 20,49MJ energii z gazu GZ-50

    Przy czym sprawność kotła na brykiet nie większa niż 90% więc z brykietu
    wydusimy max 18,4MJ a z gazowego 22,53 (z wartości opałowej oraz kondensatu
    z ciepła spalania).

    > jaki jest wiec sens dogrzewania domu kominkiem (brykietem)

    Ja nie rozumiem jak ktoś ma pod nosem gaz a pcha się na siłę w wiek XVIII.

    Marek

  • 14. Data: 2010-01-24 15:24:03
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    .googlegroups.com...

    >Ten REKORD jest fajny - w nocy zaladowalem 6 sztuk i o 9 rano tylko
    >otworzylem szyber i dolot powietrza na maks, wyrzucilem popiol z
    >popielnika i po 5 minutach ogien huczy az milo :-)

    A ja nic nie robiłem. To jest gaz.

    Marek

  • 15. Data: 2010-01-24 16:35:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:acbc05d1-680c-412b-bcaa-352f6f344b8c@
    g1g2000yqi.googlegroups.com...

    > A ja nic nie robiłem. To jest gaz.

    No fajnie. Ale co z tego ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2010-01-24 16:58:12
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    >No fajnie. Ale co z tego ?

    No u ciebie gazu niet. To ja wiem
    Ale są tacy co gaz pod nosem mają a palą jak w wieku XVIII.
    Gazu zaleta i przewaga za którą zapłacę byle by tylko nie bawić się w
    porannego palacza.

    Marek

  • 17. Data: 2010-01-24 17:56:27
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Sty, 17:58, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > No u ciebie gazu niet. To ja wiem
    > Ale są tacy co gaz pod nosem mają a palą jak w wieku XVIII.
    > Gazu zaleta i przewaga za którą zapłacę byle by tylko nie bawić się w
    > porannego palacza.

    A ja pale jak chce i kiedy chce z uwagi na bufor - fakt, ze przy
    obecnych mrozach trzeba codziennie :) Brykiet zaczalem palic bo nie
    trzeba na nowo rozpalac - tylko wrzucam rano dwa - trzy brykiety i na
    to jedno drewienko i koniec - 3h z glowy :-) Rozpalanie jest dla mnie
    najgorsze, bo drewno mam niesezonowane. Trzeba najpierw sporo suchego
    zuzyc (a tego jest deficyt:)

    Z buforem i wspomaganiem sie brykietami palenie nie jest takie
    zajmujace :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-01-27 09:49:17
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Przy czym sprawno?ć kotła na brykiet nie większa niż 90% więc z brykietu
    > wydusimy max 18,4MJ a z gazowego 22,53 (z warto?ci opałowej oraz
    > kondensatu z ciepła spalania).

    > Ja nie rozumiem jak kto? ma pod nosem gaz a pcha się na siłę w wiek XVIII.

    No widzisz - ja mam gaz 'pod nosem', piec kondensacyjny z XXII wieku :)
    (Vaillant za 12 kpln) ale lubię sobie w kominku zapalić - no po prostu lubię
    ogień i już. Taki jakiś mały piroman we mnie tkwi - zresztą nie tylko we
    mnie - żona odkryła, że potrafi dołożyć drewna do kominka, przynieść to
    drewno do domu :) - ale my obydwoje jesteśmy 'starymi harcerzami', i w lecie
    sobie rozpalamy ognisko na tarasie...
    Palimy w kominku praktycznie codziennie od 18 do 24 (idąc spać dokładamy
    jakąś grubszą szczapkę jeszcze) więc to nie palenie non-stop, ale i tak
    dzięki energooszczędnej technologii budowy domu w grudniu średnio dzienne
    zużycie gazu było na poziomie 2,5 m3...razem z CWU oczywiście.
    Gaz to super ekstra wygodna rzecz, ale kominek jest kominek. Pewnie takie
    same ciągoty do starych technologii zmuszają gospodarzy na wsiach do
    trzymania konia w zagrodzie... ;)

    Adam

  • 19. Data: 2010-01-31 17:45:37
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    Sąsiad mi zeznał, że na pellet na 300m2 z garażami razem wydaje 1000zł
    miesięcznie.