  • 141. Data: 2012-05-03 17:57:00
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.05.2012 14:46, Plumpi pisze:

    > To może być przyczyną Twojego problemu, ponieważ drewno iglaste zawiera
    > bardzo duże ilości żywicy, która oblepia komin.
    > Wewnątrz komina osadza się żywica wraz z sadzą. Czasami potrafi się
    > utworzyć nawet kilkucentymetrowa warstwa.

    Co prawda to prawda - sąsiad sobie kawałek drogi utwardził tym czymś, co
    z komina wydłubał (a palił wtedy głównie iglastym).

    Mały bo mały, ale jednak ;)

    [ciach]

    > Na przyszłość pamiętaj o tym, że "NIE WOLNO JEST PALIĆ W KOTŁACH DREWNEM
    > IGLASTYM".

    No, bez przesady...

    > Jeżeli masz nadmiar takiego drewna i musisz się już go pozbyć to należy
    > je spalać z pełnym dostępem powietrza, utrzymując niewielki, ale
    > intensywny płomień. Często dokładając.
    > Nie może wtedy działac automatyka wentylatora.

    O właśnie - można, ale z głową i najlepiej jako dodatek, a nie wyłączny
    opał.

  • 142. Data: 2012-05-03 18:30:07
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 maja 2012 14:46:09 UTC+2 użytkownik Plumpi napisał:
    > Na przyszłość pamiętaj o tym, że "NIE WOLNO JEST PALIĆ W KOTŁACH DREWNEM
    > IGLASTYM".

    Dobrze że wiekszośc kotlow i wszyskie chyba murowane tradycyjne kominy o tym nie
    wiedzą. Znam dwa domy gdzie od kilkunastu lat pala odpadami z produkcji palet(drewno
    iglaste) albo przez kilkanascie lat palono trocinami przewaznie z drewna iglastego-
    teraz juz nie palą trocinami tylko dlatego że, trociny sa nieosiagalne pomimo tego że
    tartak za płotem(wszeklkie trociny odbieraja z tartaku firmy robiące płyty wiórowe
    czy cos podobnego)
    Zarówno kotły jak i kominy sa tam w dobrym stanie. A jeden z tych domow jest
    ogrzewany kotlem o którym w innym watku pisałem- kociol jest tak skonstruowany że
    czesto zdarza sie że płomienie walą prosto do komina. Ekonomiczne to nie jest ja to
    wiem, ale komin lat kilkadziesiat juz ma(chałupa poniemiecka) i dziala. Żadne
    systemowe gówno pewnie by tego nie przeżyło.
    A że odpady z produkcji palet sa że tak powiem darmo to właściciel nie widzi sensu
    wymieniac działającego kotła.

> [...]
    > płomień. Często dokładając.
    > Nie może wtedy działac automatyka wentylatora.

    W opisanym wyżej kotle jest miarkownik ciągu jesli to ma jakiekolwiek znaczenie.

  • 143. Data: 2012-05-03 20:59:12
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    sion-

    Tyle, że 15 lat temu jeszcze nie montowali kotłów o tak dużej sprawności i z
    miarkownikami czy wentylatorami. Temperatura spalin była wysoka, a samo
    spalanie odbywało się z dużym dostępem powietrza. Dokłądało się mniej i
    częściej, bez dławienia kotła.
    Teraz nakładasz do kotła, a miarkownik w razie potrzeby dławi kocioł, aby
    zmniejszyć spalania. Niestety żar się utrzymuje i powoduje odparowywanie
    żywicy, która osiada wewnątrz komina.
    Tak więc nie porównuj nowoczesnych kotłów i automatyki z kotłami sprzed 15
    czy 20 lat.

  • 144. Data: 2012-05-03 21:10:25
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Na przyszłość pamiętaj o tym, że "NIE WOLNO JEST PALIĆ W KOTŁACH DREWNEM
    > IGLASTYM".

    Bo ?

    Jakoś znam wielu ludzi którzy od lat pali w piecach drewnem iglastym i sobie
    bardzo chwalą.
    Drewno iglaste daje bardzo dużo ciepła i spala się dość gwałtownie.

    Drewno iglaste to drewno opałowe , nie zalecane jest jednak do kominków ze
    względu na specyficzny zapach , możliwość "strzelania" jak i szybsze
    zabrudzenie szyby ...

    Drewno iglaste to niemalże typowe paliwo w piecach u wielu ludzi i to od
    wielu wielu lat ...

  • 145. Data: 2012-05-03 21:14:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 maja 2012 20:59:12 UTC+2 użytkownik Plumpi napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    sion-

    > Tyle, że 15 lat temu jeszcze nie montowali kotłów o tak dużej sprawności i z
    > miarkownikami czy wentylatorami.

    15 lat temu na pewno juz były miarkowniki ciągu. A chyba i ze 20 lat jak pamietam
    jeden z kotlów u mojej babci to miał miarkownik. Ale fakt nie były one montowane
    masowo.

  • 146. Data: 2012-05-03 21:44:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 3 May 2012 20:59:12 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Teraz nakładasz do kotła, a miarkownik w razie potrzeby dławi kocioł, aby
    > zmniejszyć spalania. Niestety żar się utrzymuje i powoduje odparowywanie
    > żywicy, która osiada wewnątrz komina.

    Wystarczy dolot powietrza powyżej paleniska - wiele pieców tak ma.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 147. Data: 2012-05-03 22:05:57
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jnul6s$hre$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > zabrudzenie szyby ...
    >
    > Drewno iglaste to niemalże typowe paliwo w piecach u wielu ludzi i to od

    Ja też paliłem sosną w kotle ze sterownikiem i wentylatorem do pierwszego
    pożaru komina.
    W moim przypadku Schiedlowi nic się nie stało.
    Później się dowiedziałem co się dzieje z kominem i w jaki sposób palić takim
    drewnem, aby się nie osadzała żywica w kominie.
    Oczywiście jak ktoś będzie przestrzegał reguł to będzie palił. Jednak nie w
    przypadku każdego kotła jest to możliwe i jeżeli ktoś nie chce mieć
    problemów to powinien sobie odpuścić drewno iglaste.

  • 148. Data: 2012-05-03 22:34:04
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3Vk6Jd$16E@mike.oldfield.org.pl...

    > Wystarczy dolot powietrza powyżej paleniska - wiele pieców tak ma.

    Tu dochodzimy do sedna. Kotły, które posiadają takie doloty dodatkowego
    powietrza u góry, to kotły tzw. spalania górnego, które są technicznie
    przystosowane do spalania m.in. miału oraz właśnie drewna. Ich sprawność
    jest o wiele mniejsza jak kotłów dolnego spalania, które nie mają u góry
    dodatkowego wlotu powietrza, a tylko jedynie drzwiczki zasypowe i/lub
    rewizyjne.
    Niestety większość nowoczesnych kotłów to kotły spalania dolnego, ponieważ
    są wygodniejsze w obsłudze i nie wymagają codziennego rozpalania jak w
    przypadku kotłów spalania górnego.
    Niektóre firmy produkują też kotły uniwersalne, które mogą pracować zarówno
    jako kotły spalania dolnego jak i spalania górnego.

  • 149. Data: 2012-05-03 22:43:37
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Ja też paliłem sosną w kotle ze sterownikiem i wentylatorem do pierwszego
    >pożaru komina.

    Ja paliłem zarówno w kominku jak i w piecu ...

    W kominku przy spalania daje dużo powietrza i przepustnica na max.
    W piecu na ekogroszek paliłem na ruszcie awaryjnym. W tym przypadku
    wyłączałem elektronikę , otwierałem dolne drzwiczki aby polepszyć "cug" i
    paliłem ...

    Choć głównie paliłem i palę drewnem iglastym w kominku , bo po prostu
    zostało mi tego drewna trochę ...
    Jak spalę to kupię drewno liściaste , choć patrząc na moje potrzeby
    "rekreacyjne" sądzę że starczy mi brykiet lub 1 MP drewna :)

  • 150. Data: 2012-05-04 16:41:05
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:

> [...]
    > jest o wiele mniejsza jak kotłów dolnego spalania, które nie mają u góry
    > dodatkowego wlotu powietrza, a tylko jedynie drzwiczki zasypowe i/lub

    Aleś nas oświecił swoją fachowością że jeszcze ktoś to co piszesz może na
    poważnie wziąć, pewnie uprawnienia i certyfikaty na piece też masz a nie
    wiesz czym się różni piec spalania górnego od dolnego, bo na pewno nie tym
    czy dolot powietrza jest na dole czy górze ha ha ha.