  • 1. Data: 2012-04-25 17:04:58
    Temat: Odczyt temperatur na 1wire + przekazniki
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    Czesc!

    Ktos tu kiedys podawal, przy okazji rozmowy o odczytach temperatur przez
    1wire, linka do systemu sterowania przekaznikami podlaczonym przez USB do
    komputera. Ma ktos ten adres w ulubionych i moze podac? ;) Nie moge tego
    wygooglac.

    Uscislajac - chodzi mi o to, zeby wynikami z czujnikow zbieranych przez
    serwerek na linuxie moc wysterowac sterownik PLC, chocby zerojedynkowo,
    byle tanio.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 2. Data: 2012-04-25 17:15:52
    Temat: Re: Odczyt temperatur na 1wire + przekazniki
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    http://www.multipino.pl/-o561090.html

  • 3. Data: 2012-04-25 19:04:53
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "RadekNet" <r...@r...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > komputera. Ma ktos ten adres w ulubionych i moze podac? ;) Nie moge tego

    interferjs usb http://www.meraprojekt.com.pl/mp00202.html
    moduł przekażników http://www.meraprojekt.com.pl/mp00221.html
    czujniki temperatury na alledrogo
    program jakis pod winde http://www.mrsoft.fi/ohj01en.htm

    b.

  • 4. Data: 2012-04-25 20:09:26
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Wed, 25 Apr 2012 18:04:53 +0100, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > interferjs usb http://www.meraprojekt.com.pl/mp00202.html
    > moduł przekażników http://www.meraprojekt.com.pl/mp00221.html
    > czujniki temperatury na alledrogo
    > program jakis pod winde http://www.mrsoft.fi/ohj01en.htm

    O ten modul MP00221 wlasnie mi chodzilo :) Dzieki!
    Mam nadzieje, ze jakies rozwiazania na linuxa znajde w sieci... ;)

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 5. Data: 2012-04-25 20:54:47
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    RadekNet wrote:

    > O ten modul MP00221 wlasnie mi chodzilo :) Dzieki!
    > Mam nadzieje, ze jakies rozwiazania na linuxa znajde w sieci... ;)

    Zaczynam właśnie robić sterowanie do C.O. na 1-wire za pomocą interfejsu i
    modułu przekaźników z meraprojekt. Zastanawiam się nadal na czym to zrobić i
    coraz poważniej myślę o owfs i nagiosie (jakiś moduł sobie napiszę) + coś do
    zbierania z niego danych żeby sobie rysować;)

    W C.O. mam: podłogówkę, grzejniki, piec gazowy, kominek z płaszczem wodnym,
    zbiornik c.w.u. i zbiornik buforowy na ciepło z kominka.
    Przy okazji czytania o grzaniu prądem myślę, że skoro i tak mam duży
    zbiornik (800l) to mogłem pomyśleć o dużej grzałce w zbiorniku -
    zaoszczędziłbym wtedy na tym wszystkim związanym z gazem (projekt,
    przyłączenie, budowa instalacji, piec c.o.)

    Monitorować będę temperaturę gdzie się da (czujniki po 3,70 - tańsze niż
    kable do nich;-): podłogówka (każde pomieszczenie ma wpuszczoną rurkę do
    monitoringu), wszystkie wejścia/wyjścia ze zbiorników, pieca, kominka,
    czerpnie i wyrzutnie reku, temperaturę powietrza w kilku miejscach,
    temperaturę zawartości zbiorników na różnych poziomach. Nie wiem jeszcze co
    z tego będzie potrzebne, ale na pewno wykresy dadzą spore info o tym gdzie
    ciepło idzie i po co ;)

    1-wire mam tez podciągnięte do miejsca gdzie będzie akwarium, ale jeszcze
    nie wiem czy to jakoś wykorzystam;-)

    --
    Pozdro!
    Sebastian Rusek

  • 6. Data: 2012-04-26 07:30:10
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Sebastian Rusek" <s...@r...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > do
    > zbierania z niego danych żeby sobie rysować;)

    gdyby wam sie trafił gdzies kod żródłowy delphi do obsługi 1wire dajcie
    znaka - potrzebuje cos w rodzaju biblioteki z kilkoma funkcjami typu
    podajileczujnikówwsieci, odczytaj czujnikX, zmienstanprzekaźnika itp

    b.

  • 7. Data: 2012-04-26 11:59:57
    Od: GREGOR <g...@g...com>

    On 26 Kwi, 07:30, Budyń <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > znaka - potrzebuje cos w rodzaju biblioteki z kilkoma funkcjami typu
    > podajileczujnikówwsieci, odczytaj czujnikX, zmienstanprzekaźnika itp

    Może lepiej kupić gotowe rozwiązanie:
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp01105t-usb.html

    Parsowanie danych z portu COM jest chyba wygodniejsze.

    Pozdr
    GREGOR

  • 8. Data: 2012-04-26 12:07:30
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "GREGOR" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]
    > znaka - potrzebuje cos w rodzaju biblioteki z kilkoma funkcjami typu
    > podajileczujnikówwsieci, odczytaj czujnikX, zmienstanprzekaźnika itp

    sprzęt mam ale te ich programy nie chcą ruszyć.

    b.

  • 9. Data: 2012-04-26 12:18:07
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]

    Może lepiej kupić gotowe rozwiązanie:
    http://www.meraprojekt.com.pl/mp01105t-usb.html

    Parsowanie danych z portu COM jest chyba wygodniejsze.

    Cos takiego tylko na ethernet, aby przez www można było odczytac temp
    szukam w rozsądnej cenie np do 500zł, bez koniecznosci uzywania komputera

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-04-26 12:36:37
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Thu, 26 Apr 2012 11:18:07 +0100, Amir <d...@g...pl> wrote:

    > Mo?e lepiej kupiae gotowe rozwi?zanie:
    > http://www.meraprojekt.com.pl/mp01105t-usb.html
    >
    > Parsowanie danych z portu COM jest chyba wygodniejsze.

    > Cos takiego tylko na ethernet, aby przez www mo?na by?o odczytac temp
    > szukam w rozs?dnej cenie np do 500z?, bez koniecznosci uzywania komputera

    Moze takie rozwiazanie?
    http://www.tomkii.net/tech/pomiary/ASUS.html

    Pozdr.
    --