  • 71. Data: 2012-04-28 22:42:22
    Temat: Re: Pęknięty komin ceramiczny - decyzja reklamacji
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2012 23:04:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nawet kilka godzin

    Komin murowany przetrwa pozar sadzy bez problemu, systemowe gówna w razie pozaru
    sadzy najczęsciej zrobia tak jak autorowi watku.
    Wystarczy popytać strażaków, oni to widują wielokrotnie.

  • 72. Data: 2012-04-28 23:58:51
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ion-forums@vbqq1...

    > Komin murowany przetrwa pozar sadzy bez problemu, systemowe gówna w razie
    > pozaru sadzy najczęsciej zrobia tak jak autorowi watku.
    > Wystarczy popytać strażaków, oni to widują wielokrotnie.

    To jest ciekawostka. A ja myślałem, że te kominy są lepsze :-)
    Wentylacyjne z pewnością nie są aż takimi mostkami. Ale żeby były tak
    nieodporne na to do czego jest komin to ciekawostka :-)

  • 73. Data: 2012-04-29 00:32:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 09:49, Marek Dyjor pisze:

    > budując niezgodnie z normatywami producenta pozbawiłeś sie gwarancji na
    > produkt.

    No nie do końca tak... Jeśli nieprzestrzeganie instrukcji w jakimś
    zakresie nie mogło mieć wpływu na urządzenie - gwarancja nadal obowiązuje.

    Ale każdy pretekst do odrzucenia dobry, więc....

    > pozostaje obawiam sie sąd, rzeczoznawca i tyle.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ano właśnie.

  • 74. Data: 2012-04-29 00:38:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2012 11:11, news pisze:

    > W piecach na paliwa stałe temperatura spalin na wylocie może wynosić
    > poniżej 400 stopni, ale tak samo może wynosić ponad 1000 stopni!

    Co się szczypiesz? Od razu napisz milion!

    Fakt, że MOŻE ale NIE POWINNA.

    Przy prawidłowej eksploatacji przynajmniej.

    I nie chodzi tylko o trwałość komina, ale także o marnowanie energii.

  • 75. Data: 2012-04-29 00:44:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2012 17:13, news pisze:

    > A jakie jest przeznaczenie komina w PDFach?
    > Bo jeśli jest to komin do pieców na paliwa stałe to odpowiada wyłącznie
    > producent, bo on celowo taki bubel robi, a sprzedawcy celowo go wciskają
    > klientom, to spisek, cwaniactwo i oszustwo.

    Paliwo stałe paliwom stałym nierówne. Przykład: w kominkach zasadniczo
    nie wolno palić węglem kamiennym. Znajomy marudził, że mu szyba pękła,
    ale potem się przyznał, że napalił kamiennym "bo mu został".

  • 76. Data: 2012-04-29 00:47:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.04.2012 10:25, Lewis pisze:

    > Logiczne, jest to dla nich podstawą odrzucenia gwarancji ale niech mi
    > ktoś wyjaśni co jest powodem pęknięcia wkładu ;)
    >
    > Poniżej zdjęcia oraz film przedstawiające uszkodzenia.
    >
    > http://www.wrzuc.to/6K11Cv1m.wt

    Moment... Czy ja dobrze widzę i tam metalowa rura z pieca wchodzi prosto
    do jakiejś dziury wyciętej w ceramicznym wkładzie??

    To wygląda na wyciętą dziurę, a nie dziurę powstałą już na etapie formy.

    Swoją szosą u mnie jest to porządna kształtka a'la trójnik - w dół idzie
    do wyczystki, a w bok - do pieca.

  • 77. Data: 2012-04-29 00:48:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2012 17:16, Lewis pisze:

    > "Trójwarstwowe, dwuścienne, ceramiczno-betonowe profile kominowe mogą
    > być stosowane do odprowadzania spalin z urządzeń grzewczych opalanych
    > paliwem stałym, ciekłym lub gazowym (nie mineralnym),
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Swoją szosą, czy to czasem nie wyklucza węgla kamiennego?

  • 78. Data: 2012-04-29 00:48:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2012 17:42, Marek P. pisze:

    > A czyściłeś komin co kwartał ?

    ...a ten znowu swoje...

  • 79. Data: 2012-04-29 00:55:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2012 11:37, news pisze:

    > Sam jesteś Troll i sam jesteś głupi ty śmieciu, cwana marketingowa gnido!!!
    > I nie mów do mnie bo ci z pyska jedzie!

    Widzisz, tkwisz sobie za klawiaturką pewny swojej nietykalności, bo ci
    się wydaje, że jesteś anonimowy.

    A podejdź tak do kogoś i powiedz mu to samo twarzą w twarz - nie dasz
    rady, bo jesteś tylko tchórzliwym szczylkiem, stereotypowym "dzieckiem
    neostrady".

  • 80. Data: 2012-04-29 01:03:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2012 19:26, Lewis pisze:

    > Jak widać... Piec z nadmuchem, temp na kotle 50-55C duszenie a nie
    > palenie, nawet jak drewno sezonowane to i tak kondensatu i sadzy od groma.

    Duszenie też nie jest zdrowe.

    Pytanie dodatkowe: w wyczystce ile ci się zbierało sadzy?