    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Pęknięty wężyk, zalany dom - co robić?
    Date: Mon, 25 Oct 2010 12:15:18 -0700 (PDT)

    On 24 Paź, 22:36, "Tomek " <v...@g...pl> wrote:
    > Hej,
    >
    > Jest taka kwestia, że zalało mi nowo-budowany dom (praktycznie już wykończony
    > - ostatnie poprawki przed wprowadzeniem się). Pękł wężyk przy baterii w WC i
    > zalane zostały korytarze, salon, kuchnia, kotłownia i sypialnia. Lało się

    A ja tak zapytam:
    Nie miales w tej ubikacji kratki odplywowej?
    Nie zaplanowales?
    Architekt nie doradzil?

    Wlasnie koncze robic lazienke i pierwsze co wymyslilem to kratka w
    podlodze.
    Jesli woda gdzies wybije to albo splynie po scianach i podlodze do
    kratki albo glownym ciagiem do piwnicy i dalej do studzienki z pompa.

    Wiem ze to nie zabezpiecza wszystkiego ale pomaga.
    Dodatkowo alupex do kibla i pralki mam puszczony w wylewce w 5cm rurze
    plastikowej - kanalizacyjnej.

    Sugeruje ci przy okazji sobie sprawic kratke z odplywem i narobic
    okaflowanych progow w lazience, ubikacji.

    No i skladam wyrazy wspolczucia. Wysusz dobrze. Nawet jesli trzeba
    rwac gorna warstwe posadzki i wymienic styro. Zrob to. Bo z wilgocia i
    grzybem sie zyc nie daje. Duzo drozej wyjda lekarze i ewentualna
    walka.