eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie? › Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
  • Data: 2019-05-16 22:15:41
    Temat: Re: Piec kondensacyjny z zew. zasobnikiem - czy koniecznie?
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.05.2019 21:19, Uzytkownik pisze:

    > Wbrew temu
    > co napisał tutaj kolega Budyń kocioł ten posiada funkcję "Comfort", która polega
    > na tym, że kocioł utrzymuje wewnętrzny wymiennik cały czas gorący po to, żeby
    > ciepła woda była dostępna natychmiast po odkręceniu kranu, zanim odpali palnik.

    Pierdolisz jak potłuczony. Jak zwykle. Co z tego, że wymiennik cały
    czas gorący, jeśli np. po odkręceniu wody w łazience na drugim piętrze
    i tak musi najpierw spłynąć chłodna woda znajdująca się w rurze od
    piwnicy do drugiego piętra. Natychmiastowy dostęp do ciepłej wody -
    bez względu na odległość kranu od kotła - rozwiązuje dopiero pompka,
    dzięki której w rurze stale krąży ciepła woda. Nie wiem jak to
    praktycznie wykonane jest u mnie, bo wszystko zamurowane (ale pewnie
    trzecia rura), lecz gdy pracuje pompka przy zbiorniku CWU, to ciepła
    woda jest w kranach natychmiast. By oszczędzić pompkę (i prund), jest
    ona na noc odłączana przez zegar. Bez niej niestety trzeba w nocy
    trochę spuścić wody z kranu, by pojawiła się ciepła, choć w kotłowni
    stoi 300-litrowy baniak z gorącą wodą (podgrzewany dodatkowo przez
    solary w słoneczny dzień).