eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec na groszek nie jest eko bo groszek nie jest eco, bo to pokruszony węgiel, aby podajnik pracował › Re: Piec na groszek nie jest eko bo groszek nie jest eco, bo to pokruszony węgiel, aby podajnik pracował
    Subject: Re: Piec na groszek nie jest eko bo groszek nie jest eco, bo to pokruszony
    węgiel, aby podajnik pracował
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 8 Nov 2021 14:46:18 +0100

    W dniu 2021-11-08 o 01:23, a a pisze:
    > Cala innowacja w piecach na groszek to podajnik i zasobnik, czyli wygoda,

    Gdzie Ty widzisz wygodę w kotłach na ekogroszek?

    Tak samo trzeba węgiel przynieść, wsypać, kocioł wyczyścić, komin
    wyczyścić, popiół wynieść, upierdolone od sadzy, węgla i popiołu gacie
    wyprać, wykąpać się i doszorować ręce od sadzy.

    > ale żadna ekologia, bo spala ten węgiel, który spalaja piece kuchenne, kaflowe i
    piece c.o. na węgiel.

    W porównaniu do pieców kuchennych czy kaflowych to są superekologiczne,
    superczyste i superwygodne.

    > Brak elektrofiltru w piecu na groszek oznacza, że tyle pyłu zostaje wydmuchane
    przez komin, ale w tradycujnym spalaniu
    > a dodatkowo piec na groszek nie ma pętli spalinowej, znanej z piecy kaflowych,
    zwiększającej sprawnośc pieca kaflowego i oczyszczającej spaliny z pyłów, lotnych
    popiołów, gdyż zatrzymywane były w pętli spalinowej albo 2 równoległych i do komina
    nie trafiały

    To zaproponuj mądralo alternatywę.

    > W piecach kaflowych paliło się z dużym dostępem powietrza, aby rozpalić węgiel do
    białoścci, wypalic substancje lotne i sam węgiel jako pierwiastek, a nastepnie
    zakreccić rozgrzany piec, aby utrzymal cieplo do rana.

    > Czyli wszystko zalety palenia w piecu kaflowym zostały zaprzepaszczone.

    A z kominów kłęby czarnego dymu leciały. W domu zimno, bo sprawność
    pieca kaflowego góra 30%, czyli przeszło 2 razy więcej substancji
    lotnych szło w kosmos niż z kotła na ekogroszek.

    Syf i kurz w domu, wdychali domownicy.

    > Nigdy nie powinn o się spalać w piecu z podajnikiem surowego węgla pokruszonego a
    węgiel poddany procesopwi pirolizy, aby usunąć substancje lotne, a pozostawić czysty
    pierwiastek węgiel

    A gdzie kupisz węgiel ugotowany, skoro surowego nie wolno? :)

    > Czyli powinniśmy palic groszkiem koksowym a nie kroszkiem węglowym.
    >
    > Z nie znanych przyczyn ( kaloryczność) cena koksu jest astronomiczna, jakkolwiek
    węgiel koksujący jest względnie tani.

    Bzdury piszesz.

    Jak ponad przeszło 5 lat temu kupowałem bardzo dobry węgiel z kopalni,
    którą zamknięto 5 lat temu z powodów politycznych

    https://www.srk.com.pl/media/aktualnosci/O-co-chodzi
    -z-Kazimierzem-Juliuszem/idn:68

    to za węgiel z tej kopalni płaciłem 850-860zł za tonę. Węgiel ten miał
    wartość opałową na poziomie 26-28MJ/kg. Spalał się tak, że kocioł się
    czyściło raz lub dwa razy w sezonie. W kotle i w kominie zero sadzy i
    zero smoły, a po spaleniu pół tony tego węgla wyjmowałem dwa kubły
    popiołu o łącznej objętości ok. 35 litrów, a popiół prawie taki jak ten
    z papierosa i prawie zerowa zawartością siarki.

    Koks wtedy kosztował 1100zł za tonę. Zawsze był i jest droższy od węgla,
    bo ma wyższą wartość opałową ok. 30MJ/kg. Tyle, że jest z nim tego typu
    problem, że nie da się w ogóle nim palić w żadnych kotłach
    podajnikowych. Ba.... trudno nawet nim palić w zwykłych kotłach
    stalowych, a jedynie w kotłach przystosowanych do spalania koksu -
    zazwyczaj żeliwnych, bo koks spala się w wyższej temperaturze, a poza
    tym musi mieć stały dopływ tlenu.

    Jak zamknięto tę kopalnię to zaczęto sprowadzać największe gówno z Rosji
    i Czech. Obecnie większość polskich kopalni z węglem o wysokiej jakości
    jest już pozamykane, a to czym obecnie handlują na składach to jest
    gówno z Rosji i Czech.

    > Ale można przecież w energetyce przemysłowej, [poddawać pokruszonmy węgiel
    pirolizie, spalać substancje lotne w palenisku z elektrofiltrami
    > a czystą frakcję węgla dostarczac do palenisk domowych i do piecy na groszek.

    No popatrz, a Hitler w 1944r. w Policach produkował z polskiego węgla
    paliwo do swoich samolotów, okrętów i czołgów.

    > Nie będzie to czysty koks, bo nie produkowany z węgla koksując ego,
    > ale będzie to para koks, pozbawiony ubstancji smolistych w procesie pirolizy.
    >
    > I to będzie dopiero paliwo eco, a nie żaden groszek, który jest pokruszonym węglem
    >
    > I spalanie para koksu w piecach kaflowych będzie ekologiczne, nie będzie generowało
    dymu

    Jak widać jesteś mocno niedoinformowany.

    Wyszukaj sobie w necie i poczytaj na temat "błękitnego węgla".

    > Błędem zatem jest likwidacja milionó piecy kaflowych, kuchennych na węgiel w
    kamienicach, nie podłączonych do sieci ciepłowniczej, bo koszty ogrzewania wzrosną 3
    krotnie , bo cena gazu czy prądu rośnie o 200%

    To właśnie dzięki piecom kuchennym i kaflowym doszło do jednej z
    największych tragedii ekologicznych w Londynie w 1952r., której skutkiem
    było ok. 12 tysięcy ofiar śmiertelnych w ciągu zaledwie kilku tygodni.
    Poczytaj sobie o "Wielkim smogu londyńskim".

    W porównaniu do pieców kuchennych i kaflowych spalanie w kotłach
    podajnikowych jest super czyste i super ekologiczne.

    > Ogrzewanie gazem wymaga budowy centralnego ogrzewania, a ogrzewanie prądem, zakupu
    grzałek, albo piecy akumulacyjnych, na nocną taryfe, który nie są juz produkowane od
    lat.

    Pierdzielisz od rzeczy. Elektryczne piece akumulacyjne są cały czas
    produkowane i to nawet lepsze jak kiedyś, bo z tzw. rozładowaniem
    dynamicznym. Polega to na tym, że zgromadzoną energię cieplną z II taryf
    mogą oddać w dowolnej chwili i nie przegrzewają pomieszczeń, bo mają
    wbudowany wentylator, który można sterować termostatem pokojowym. Czyli
    zapewniają ogrzewanie z mniejszymi stratami, ale i tak mają więcej wad
    niż zalet.

    Mając centralne ogrzewanie możesz ogrzewać każdym rodzajem nośnika
    energii: prądem, pompą ciepła, gazem, węglem, koksem, drewnem, pelletem,
    biomasą, olejem, geotermią, a nawet reaktorem termojądrowym.

    Najwięcej wad właśnie mają piece kuchenne i kaflowe: syf, smród,
    zabójcze benzopireny, czad, bardzo niska sprawność energetyczna,
    pracochłonne, brak możliwości regulacji temperatury w domu, przez co dom
    jest przegrzewany, a efektywność ogrzewania maleje. Ponadto wysoka
    temperatura pieca to bardzo duża konwekcja powietrza, dużo wzbijanego
    kurzu wraz z powietrzem, bardzo suche powietrze, problemy ze śluzówkami,
    alergie, astma.

    Palenie w piecach kuchennych czy kaflowych powinno być całkowicie
    zakazane. Osoby, które nie będą się chciały podporządkować to pod
    pręgierz i kara chłosty, a w przypadku recydywy na szubienicę.

    > Koksowanie węgla opałowego nie jest kosmiczną technologią i powinno zostac
    wprowadzone od 30 lat

    Gdybyś widział jak wygląda proces koksowniczy w koksowni to nie pisałbyś
    głupot, że koks jest ekologiczny.

    https://www.youtube.com/watch?v=W7IEvLMFZTI

    https://www.youtube.com/watch?v=F4a-bD6CIA8

    Obejrzyj sobie jak napierdala dym wymieszany z kwaśną parą wodną. Jak
    wyglądają baterie koksownicze i jak napierdalają dymem.

    > Ale lobbing piecy na groszek, zmonopolizował rynek
    > i domy są ogrzewane tradycyjnym węglem smolistym, tyle, że pokruszonym do
    granulacji, którą akceptuje podajnik

    Żaden monopol tylko głosowanie portfelem. Obecnie tona węgla to koszt
    1400-1600zł za tonę, a koksu 1600-1800zł za tonę.

    Gdyby koks był tańszy od węgla to nikt by się nie palił węglem tylko
    koksem. Koks jest droższy i będzie droższy, bo proces jego produkcji
    jest energochłonny, czasochłonny i pracochłonny.

    > Zamiast inwestować w miliony piecy na węgiel z podajnikami na groszek, co kosztuje
    setki miliardów
    > jedynym rozwiązaniem było koksowanie węgla opałowego i jego granulacja, aby
    skoksowanie było efektywne.

    > Taki skoksowany węgiel jest dopiero ekologiczny i spala się bezdymnie w piecach
    kuchennych i kaflowych czy tradycyjnych piecach centralnego
    > ogrzewania.,

    W których palenie samym koksem nie jest możliwe.

    > Ale Polska poszła w zlym kierunku i lkobbysci nazwali pokruszony węgiel eko
    groszkiem, gdy on jedynie groszkiem a nie eko eko eko.
    > Bo to nadal ten sam węgiel

    A Ty jak zwykle próbujesz wynaleźć na nowo koło, bo palenie koksem już
    było. Tylko jak zwykle brakuje Ci wiedzy.