  • 1. Data: 2021-11-08 01:23:16
    Temat: Piec na groszek nie jest eko bo groszek nie jest eco, bo to pokruszony węgiel, aby podajnik pracował
    Od: a a <m...@g...com>

    Cala innowacja w piecach na groszek to podajnik i zasobnik, czyli wygoda, ale żadna
    ekologia, bo spala ten węgiel, który spalaja piece kuchenne, kaflowe i piece c.o. na
    węgiel.

    Brak elektrofiltru w piecu na groszek oznacza, że tyle pyłu zostaje wydmuchane przez
    komin, ale w tradycujnym spalaniu
    a dodatkowo piec na groszek nie ma pętli spalinowej, znanej z piecy kaflowych,
    zwiększającej sprawnośc pieca kaflowego i oczyszczającej spaliny z pyłów, lotnych
    popiołów, gdyż zatrzymywane były w pętli spalinowej albo 2 równoległych i do komina
    nie trafiały

    W piecach kaflowych paliło się z dużym dostępem powietrza, aby rozpalić węgiel do
    białoścci, wypalic substancje lotne i sam węgiel jako pierwiastek, a nastepnie
    zakreccić rozgrzany piec, aby utrzymal cieplo do rana.

    Czyli wszystko zalety palenia w piecu kaflowym zostały zaprzepaszczone.

    Nigdy nie powinn o się spalać w piecu z podajnikiem surowego węgla pokruszonego a
    węgiel poddany procesopwi pirolizy, aby usunąć substancje lotne, a pozostawić czysty
    pierwiastek węgiel

    Czyli powinniśmy palic groszkiem koksowym a nie kroszkiem węglowym.

    Z nie znanych przyczyn ( kaloryczność) cena koksu jest astronomiczna, jakkolwiek
    węgiel koksujący jest względnie tani.

    Ale można przecież w energetyce przemysłowej, [poddawać pokruszonmy węgiel pirolizie,
    spalać substancje lotne w palenisku z elektrofiltrami
    a czystą frakcję węgla dostarczac do palenisk domowych i do piecy na groszek.

    Nie będzie to czysty koks, bo nie produkowany z węgla koksując ego,
    ale będzie to para koks, pozbawiony ubstancji smolistych w procesie pirolizy.

    I to będzie dopiero paliwo eco, a nie żaden groszek, który jest pokruszonym węglem

    I spalanie para koksu w piecach kaflowych będzie ekologiczne, nie będzie generowało
    dymu

    Błędem zatem jest likwidacja milionó piecy kaflowych, kuchennych na węgiel w
    kamienicach, nie podłączonych do sieci ciepłowniczej, bo koszty ogrzewania wzrosną 3
    krotnie , bo cena gazu czy prądu rośnie o 200%

    Ogrzewanie gazem wymaga budowy centralnego ogrzewania, a ogrzewanie prądem, zakupu
    grzałek, albo piecy akumulacyjnych, na nocną taryfe, który nie są juz produkowane od
    lat.

    Koksowanie węgla opałowego nie jest kosmiczną technologią i powinno zostac
    wprowadzone od 30 lat

    Ale lobbing piecy na groszek, zmonopolizował rynek
    i domy są ogrzewane tradycyjnym węglem smolistym, tyle, że pokruszonym do granulacji,
    którą akceptuje podajnik

    Zamiast inwestować w miliony piecy na węgiel z podajnikami na groszek, co kosztuje
    setki miliardów
    jedynym rozwiązaniem było koksowanie węgla opałowego i jego granulacja, aby
    skoksowanie było efektywne.

    Taki skoksowany węgiel jest dopiero ekologiczny i spala się bezdymnie w piecach
    kuchennych i kaflowych czy tradycyjnych piecach centralnego
    ogrzewania.,

    Ale Polska poszła w zlym kierunku i lkobbysci nazwali pokruszony węgiel eko
    groszkiem, gdy on jedynie groszkiem a nie eko eko eko.
    Bo to nadal ten sam węgiel

  • 2. Data: 2021-11-08 08:54:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 01:23, a a wrote:
    > Bo to nadal ten sam węgiel

    Dziekujemy, Kapitanie Obvious!

  • 3. Data: 2021-11-08 11:55:53
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 8 November 2021 at 08:54:53 UTC+1, heby wrote:
    > Dziekujemy, Kapitanie Obvious!
    Ale to nie była oczywistość przed laty gdy reklamowano groszek eco jako granulat
    produkowany ze specjalnych gatunków węgla, o wyoskiej kaloryczności, niskiej
    zawartości popiołu i zasiarczenia.

    Ale mamy rozwiązanie ekologiczne, nazywane koksem:

    "Koks - paliwo uzyskiwane przemysłowo w koksowniach poprzez koksowanie (wygrzewanie)
    węgla kamiennego w temperaturze 600-1200 °C w specjalnie w tym celu skonstruowanym
    piecu koksowniczym za pomocą gazów spalinowych przy ograniczonym dostępie tlenu. Jest
    to paliwo o wyższej wartości opałowej od zwykłego węgla kopalnego. Wzrost ten jest
    spowodowany zwiększeniem zawartości węgla pierwiastkowego w paliwie, która może
    wynosić 90-95% (w przypadku stosowania specjalnych gatunków węgla oraz odpowiedniej
    technologii można uzyskać koks o zawartości nawet do 98% węgla pierwiastkowego). W
    procesie koksowania z surowego węgla usuwane są gazy, ciecze, oraz inne substancje
    (głównie organiczne) ulegające pirolizie w tych temperaturach.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Koks

    Obecnie cena koksu jest porównywalna z ceną groszku

    Ale to drogi koks, produkowany w bateriach koksowniczych z węgla koksującego.

    https://sprzedajemy.pl/temat/koks+cena

    1000zł- 1300zł/ tonę

    Ale można koksowac każdy gatunek węgla aby usunąć trując e gazy, ciecze i spalaćc je
    w energetyce przemyslowej po procesie pirolizy i tak otrzymany koks o wyższej
    czystości ekologicznej i większej zawartości czystego węgla kruszyć i produkować z
    niego ekologiczny groszek do piecy na groszek

    A bez kruszenia, ten koks też jest paliwem ekologicznym w milionach pieców kaflowych,
    kuchennych i nie ma potrzeby ich odcinania od przewodów kominowych, bo ogrzewanie
    piecowe będzie znów ekologiczne.

    Oczywiście baterie koksujące węgiel kamienny, nie koksujący ( z Jastrzębia) powstaną
    w pobliżu elektrociepłowni, aby spalać ekologicznie gaz powstający w procesie
    pirolizy (analogia do Holzgas)

    A następnie, otrzymany koks z węgla kamiennego, o tem,peraturze 500-1000 C
    zostanie schłodzony wodą i powstanie gaz generatorowy, cczyli C + H2O = CO2 + H2 + CO
    czyli kolejne ekologiczne paliwo, 2 fazy.

    A zgaszony koks, miliony ton, do kruszarek, a groszek koksu do piecy na groszek
    a cały koks do piecy kaflowych, piecy c.o., do piecy kuchennych
    i miliony emerytów, seniorów nie zamarzna zimy arktycznej 2021/22

    a będa spalac paliwo ekologiczne, bezdymne i to w cenie węgla kamiennego

  • 4. Data: 2021-11-08 11:59:19
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/11/2021 11:55, a a wrote:
    > Ale to nie była oczywistość przed laty

    To zawsze była oczywistość.

    Nazwa "Eko" pochodziła raczej od metody spalania - piece na ekogroszek,
    dzieki kilku sztuczkom z okolic budowy paleniska działają (trochę) mniej
    trująco od zwykłych.

  • 5. Data: 2021-11-08 12:01:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 8 listopada 2021 o 11:55:55 UTC+1 m...@g...com napisał(a):
> [...]
    > i miliony emerytów, seniorów nie zamarzna zimy arktycznej 2021/22
    >
    > a będa spalac paliwo ekologiczne, bezdymne i to w cenie węgla kamiennego
    Jak praca nad pompą ciepła?

  • 6. Data: 2021-11-08 12:25:16
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    W dniu 08.11.2021 o 11:59, heby pisze:

    > Nazwa "Eko" pochodziła raczej od metody spalania - piece na ekogroszek,
    > dzieki kilku sztuczkom z okolic budowy paleniska działają (trochę) mniej
    > trująco od zwykłych.
    A nie od EKOnomiczny ?

  • 7. Data: 2021-11-08 12:30:18
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    W dniu 08.11.2021 o 11:55, a a pisze:
    > Ale mamy rozwiązanie ekologiczne, nazywane koksem:

    Spalania żadnego (węglowego) paliwa kopalnego nie można obecnie nazwać
    ekologicznym, bo wiąże się zawsze z wprowadzeniem nowego CO2 do atmosfery.

  • 8. Data: 2021-11-08 12:35:29
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-08 o 12:30 +0100, Hienryk napisał:
    > Spalania żadnego (węglowego) paliwa kopalnego nie można obecnie
    > nazwać ekologicznym, bo wiąże się zawsze z wprowadzeniem nowego CO2
    > do atmosfery.

    Z przywróceniem, a nie wprowadzeniem. I wcale nie nowego.

    Mateusz

  • 9. Data: 2021-11-08 12:49:35
    Od: Hienryk <z...@g...com>

    > Z przywróceniem, a nie wprowadzeniem. I wcale nie nowego.
    >
    > Mateusz

    Tak, tak, wiem że węgiel o którym mówimy powstał miliardy lat temu w
    cyklu życia jakiejś bezimmiennej gwiazdy, więc nie jest nowy. I wiem, że
    skoro wyciągamy go teraz spod ziemi to musiał być kiedyś na wierzchu,
    ale Ty też wiesz o co mi chodziło, nie? :)

  • 10. Data: 2021-11-08 13:00:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-08 o 12:49 +0100, Hienryk napisał:
    > Tak, tak, wiem że węgiel o którym mówimy powstał miliardy lat temu

    Nie, absolutnie żadne miliardy.

    > w cyklu życia jakiejś bezimmiennej gwiazdy

    To też nie.

    > wiem, że skoro wyciągamy go teraz spod ziemi to musiał być kiedyś na
    > wierzchu, ale Ty też wiesz o co mi chodziło, nie? :)

    No właśnie nie do końca, bo wywód był dość niejasny i mało
    konsekwentny. Może warto uściślić?

    Mateusz