  • 1. Data: 2021-11-05 23:11:05
    Temat: Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    Od: a a <m...@g...com>

    Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak

    I te gazowe złomy wjeżdżają na podziemne parkingi marketów, biurowców,
    apartamentowców, bo nikt nie bada w Polsce nieszczelności instalacji LPG w
    samochodach na drodze, bo niby gdzie , jak i cczym, gdy jedynie nos wykrywa wyciek
    gazu z gazown ików, bo wszystkie śmierdzą

    ==W piątkowe południe na jednej ze stacji paliw w Skwierzynie miało miejsce
    niebezpieczne zdarzenie. Podczas tankowania gazu doszło do pożaru samochodu osobowego
    marki Chrysler. Na pomoc od razu ruszył strażak z OSP Skwierzyna, który akurat
    zatrzymał się na stacji paliw. Mężczyzna odsunął płonący pojazd od dystrybutora z
    gazem na bezpieczną odległość i wezwał pomoc.

    https://www.onet.pl/informacje/lubuskie24/samochod-z
    apalil-sie-podczas-tankowania-gazu-na-pomoc-ruszyl-s
    trazak/d2xzes2,30bc1058

  • 2. Data: 2021-11-06 07:58:25
    Od: "Irek.N." <i...@t...jest>

    W dniu 05.11.2021 o 23:11, a a pisze:
> [...]
    samochodach na drodze, bo niby gdzie , jak i cczym, gdy jedynie nos wykrywa wyciek
    gazu z gazown ików, bo wszystkie śmierdzą

    No i co z tego wynika? Że samochody się palą czasami.
    Z czego wywnioskowałeś, ze gaz miał tutaj jakiekolwiek znaczenie, tego
    nie wiem. Ogień pojawił się pod maską, a z moich obserwacji wynika, że
    wloty gazu są raczej z tyłu montowane.

    Zacznij czytać wolniej.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 3. Data: 2021-11-06 12:10:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.11.2021 o 23:11, a a pisze:
    > Samochód zapalił się podczas tankowania gazu. Na pomoc ruszył strażak
    >
    > I te gazowe złomy wjeżdżają na podziemne parkingi marketów, biurowców,
    apartamentowców,
    Jak to dobrze, że elektryczne samochody są pod tym względem bezpieczne:
    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/tesla-model-s-p
    laid-pozar.html
    Jacek

  • 4. Data: 2021-11-06 13:46:09
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > Z czego wywnioskowałeś, ze gaz miał tutaj jakiekolwiek znaczenie, tego
    > nie wiem. Ogień pojawił się pod maską, a z moich obserwacji wynika, że

    Miałem auto na gaz - zdecydowanie bezpieczniej czuję się w razie dużego
    wypadku w samochodzie z lpg niż benzynowym... Pod warunkiem, że LPG
    jeździ bez benzyny:D

    Avast.

  • 5. Data: 2021-11-06 17:45:08
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 6 November 2021 at 13:47:41 UTC+1, sirapacz wrote:
    > Miałem auto na gaz - zdecydowanie bezpieczniej czuję się w razie dużego
    > wypadku w samochodzie z lpg niż benzynowym... Pod warunkiem, że LPG
> [...]
    gaz się pali raz
    gdyby nie łunijni lobbysci, to by Europa nigdy nie dopuścila gazowników na drogi
    a stacje tankowania LPG byłyby 10 kilometrów od centrum miasta, na bezdrożach

    Samo przewożenie butli napełnionej trującym i palnym gazem LPG
    \to jest wielka patologia, zakazan a wielu krajach i stronach świata.

  • 6. Data: 2021-11-06 17:48:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 6 listopada 2021 o 17:45:09 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

> [...]
    >
    > Samo przewożenie butli napełnionej trującym i palnym gazem LPG
    > \to jest wielka patologia, zakazan a wielu krajach i stronach świata.
    Napisz jak praca nad pompą ciepła opartą na ogniwach Peltiera.

  • 7. Data: 2021-11-06 18:34:54
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 6 November 2021 at 17:48:26 UTC+1, 4...@g...com wrote:

    > Napisz jak praca nad pompą ciepła opartą na ogniwach Peltiera.
    Wybuch w domu jednorodzinnym w Szczecinie. Są osoby ranne i poparzone

    Do wybuchu przy ul. Srebrnej w Szczecinie doszło chwilę przed godziną 16. Na miejscu
    jest już straż pożarna oraz pięć karetek pogotowia i śmigłowiec LPR. Nikt nie zginął.
    W stanie ciężkim do szpitala w Gryficach trafił 61-letni mężczyzna z poparzeniem dróg
    oddechowych oraz poparzeniami 60 proc. ciała.

    https://www.onet.pl/informacje/onetszczecin/szczecin
    -eksplozja-w-domu-w-szczecinie-powaznie-ranni-i-popa
    rzeni/rypdccw,79cfc278

  • 8. Data: 2021-11-06 18:52:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > gaz się pali raz
    szybko się ulatnia i o ile nie dojdzie do zapłonu to bardzo szybko mija
    jakiekolwiek zagrożenie, podczas gdy benzyna rozlana pod samochodem
    paruje powoli zapewniając równomierne smażenie ofiar.

    > gdyby nie łunijni lobbysci, to by Europa nigdy nie dopuścila gazowników na drogi
    > a stacje tankowania LPG byłyby 10 kilometrów od centrum miasta, na bezdrożach

    jakiś sensowny argument czy tylko bezsensowne pieprzenie?

    > Samo przewożenie butli napełnionej trującym i palnym gazem LPG

    Benzyna jest mniej trująca wg ciebie? Spaliny z lpg są ponadto znacznie
    czystsze niż benzyny.

    > \to jest wielka patologia, zakazan a wielu krajach i stronach świata.

    np. w jakich?

    Avast.

  • 9. Data: 2021-11-06 18:57:06
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.11.2021 o 18:34, a a pisze:

> [...]
    >
    > https://www.onet.pl/informacje/onetszczecin/szczecin
    -eksplozja-w-domu-w-szczecinie-powaznie-ranni-i-popa

    "Policja na razie nie potwierdza, że doszło do wybuchu gazu.
    Funkcjonariusze mówią o nieokreślonej eksplozji. Jej przyczynę będą
    dopiero badać."

  • 10. Data: 2021-11-06 19:00:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.11.2021 o 23:11, a a pisze:
    > Samochód zapalił się podczas tankowania gazu.
    Ja rozumiem, że gaz się teraz źle kojarzy - raz z powodu wzrostu cen -
    dwa z powodów historycznych, ale żeby do tego stopnia??
    Jacek