  • 11. Data: 2011-10-20 07:55:54
    Temat: Re: Piec węglowy, ile bierze energii elektrycznej?
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 19.10.2011 20:50, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    >
    > Piecyk z zasobnikiem na ekogroszek. Z elektryki ma turbinę do powietrza,
    > napęd zasobnika i sterownik (i może pompa). Wygląda na to że ten zestaw
    > jest prawie taki sam dla pieców 10-30kW a ja celuje w 20kW. Piecyka
    > jeszcze nie mam, nie mam jak sprawdzić.
    >
    > Czy ktoś wie ile pi-razy-drzwi ciągnie to prądu? Chciałbym oszacować czy
    > jest sens zasilenia tego z UPSa.
    >
    > Agregat na razie olewam, nie jest mi potrzebny. Chodzi o to aby w
    > przypadku awarii prądu podtrzymać ogrzewanie domu. Akumulator w UPSie
    > mogę wymienić na samochodowy w granicach 60Ah, ale może to nie jest
    czy UPS jest Ci potrzebny - sam sobie odpowiedz. Natomiast UPS za 100zł
    nie załatwi problemu raz gdyż zasób zgromadzonej w nim energi pozwala na
    prace paru minut, a dwa ze te parę minut to właśnie ograniczenie pracy
    ciągłej. Komputer pobiera mniej wiecej tyle prądu co kocioł z pompą.
    Podtrzymanie działania tej pompy jest najważniejsze. Z najtańszych
    rozwiązań jakie mogę polecić to apc smart 1000 lub wyższe, bez
    akumulatorów ale z gwarancją rozruchową. do tego kupić na prmocji w
    norauto 2 akumulatory z malucha po 99zł każdy. wyjdzie Cię to minimum
    300zł. warto? sam musisz na to pytanie odpowiedzieć.
    ToMasz

    PS ja mam taki usp z akumulatorami 2x18Ah. w czasie poważnej awarii
    elektryczności, zasilałem nim piec _gazowy_ czyli pompka i elektronika.
    Jak zobaczyłem jak "znika" energia, przeszedłem na tryb(mniej
    wiecej):15minut pracy 45minut całkowite wyłaczenie. Tak przetrwałem
    niewiele ponad dobę, z czego 8 godzin spałem i nie grzałe. Reasumujac -
    cudów bez akumulatorów samochodowych się nie spodziewaj

  • 12. Data: 2011-10-20 07:56:08
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >Też sie zastanawialem nad takim rozwiązaniem ale dałem sobie spokoj.
    >U mnie poprawiło się zaopatrzenie w energie i przerwy sa bardzo
    >rzadko.

    U mnie jak tylko dmucha to przynajmniej kilka razy na dobę nie ma pradu i to
    nieraz się zdarza że 4-8 godzin.
    Ogólnie dość często nie ma u mnie prądu bo jak nei dmucha to naprawiają
    sieć...
    Ja postawiłem UPSa w dwóch celach. dla zapewnienia ciągłości pracy
    sterownika i pompki w solarach oraz dla podtrzymania kilku gniazdek w domu.
    Nawet nie wiecie jak to działa na sąsiadów, że cała okolica ciemna a u mnie
    światełko awaryjne doświetla i mały TV chodzi nawet.

    Marek

  • 13. Data: 2011-10-20 08:21:52
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Też tak myślę. Raczej warto się zainteresować podtrzymaniem dla pompki, bo
    > jak prądu zabraknie, gdy piec jest mocno rozbujany, to może się skończyć
    > zagotowaniem wody.

    nie ma takiej mozliwosci. Palacego sie wegla w palniku bedziesz mial nie
    wiecej niz 1kg, nie ma szans zeby taka iloscia paliwa podniesc temperature z
    70 do 100stC (przy zalozeniu ze kociol + woda w nim zawarta = 500kg). W
    najgorszym razie para pojdzie w naczynie wzbiorcze i przelew. Nic sie nie
    stanie :)

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2011-10-20 13:37:56
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem nie ma to sensu. Bo gdybys nawet tam wsadzil akumulator
    > samochodowy, to uzyskasz podtrzymanie przez kilka godzin. Gdyby w tym
    > czasie kociol nie pracowal, temperatura w domu nie spadnie na tyle abys
    > odczuwal dyskomfort, wiec takie przerwy w dostawie pradu to nie jest
    > wielki problem. Gorzej, gdy pradu nie ma kilka dni (mialem taka sytuacje),
    > wtedy uratowac Cie moze tylko agregat (lub kominek). Jesli dlugie przerwy
    > w zasilaniu wystepuja czesto, warto sie tematem zainteresowac, ale w moim
    > przypadku zdarzylo sie to raz w ciagu ostatnich 6 lat, wiec uznalem ze
> [...]
    Ja mam podłączoną przetwornicę z allegro (600W) i akumulator samochodowy
    (jakiś większy, nie pamiętam w tej chwili pojemności).
    Jak na razie najdłuższa przerwa w dostawie prądu to 12 godzin na początku
    zimy. Wytrzymało bez problemu (piec na groszek, pompka układu pierwotnego,
    pompka na grzejniki, dwie pompki na podłogówki, pompka wody ciepłej, pompka
    obiegowa).
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6559
    (20111020) __________

  • 15. Data: 2011-10-20 17:33:35
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20 02:44, kogutek wrote:
    > Samochodowy rozruchowy akumulator się nie nadaje.

    Albowiem?

  • 16. Data: 2011-10-20 17:37:34
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-19 20:50, Sebastian Biały wrote:
    > [ciach]

    Widzę że większość jest na nie, jednak ja się będę upierał przy swoim
    ponieważ UPS bedzie mi dodatkowo zasilał awaryjnie oświetlenie i
    awaryjne gniazda (instalacja jest do tego przygotowana), więc aż się
    prosi o podpięcie choćby samej pompy do tej instalacji. UPSa z
    prostokatem na wyjściu oczywiście nie podepne, to będzie coś wypasionego
    z sinusem i raczej solidnym akumulatorem.

  • 17. Data: 2011-10-21 06:15:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Albowiem?

    Rozporządzenie Kogutka.

    Wieśniak, to nie miejsce zamieszkania, to stan umysłu.

  • 18. Data: 2011-10-21 08:05:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    >Widzę że większość jest na nie, jednak ja się będę upierał przy swoim

    Jak często masz braki napięcia?
    Bo u mnie jak mieszkam 3,5 roku juz to ani razu nie było awarii dłuższej jak
    pół godziny wioęc nawet jakbym budując dom przewidział i postawił jakis ups
    to teraz zapewne aku byłby do wymiany. Podobnie może być u Ciebie że jak za
    kilka lat będzie jakaś awaria to okaże sie ze aku padnięty nie działa itp.
    No chyba że w Twojej okolicy awarie występują często. No i dodam że nawet
    pół dnia bez prądu to żadna tragedia dla dobrze zrobionej instalacji CO

  • 19. Data: 2011-10-21 13:48:32
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Albowiem?
    Albowiem nie ma Cie wpisanego do dowodu i nie muszę objaśniać. Jest
    dostatecznie dużo informacji na temat dlaczego rozruchowy nie nadaje się jako
    akumulator do zasilaczy awaryjnych. Nawet nazwali go specjalnie żeby było
    wiadomo że do rozruchu służy. Są jeszcze ze dwa typy akumulatorów ołowiowych.
    Tamte się nadają a rozruchowy nie. Nie wierzysz to kup rozruchowy,
    Doświadczenie jest miarą poznania Świata.

  • 20. Data: 2011-10-21 16:14:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-21 15:48, kogutek wrote:
    > Albowiem nie ma Cie wpisanego do dowodu i nie muszę objaśniać.

    Ależ nikt nie zmusza, przecież to wolny kraj. Tak tylko pytam z głupia
    frant.

    > Jest
    > dostatecznie dużo informacji na temat dlaczego rozruchowy nie nadaje się jako
    > akumulator do zasilaczy awaryjnych.

    I dostatecznie dużo informacji że się jednak nadaje. To troche utrudnia
    kategoryczne stwierdzanie czegokolwiek.

    > Nawet nazwali go specjalnie żeby było
    > wiadomo że do rozruchu służy.

    Mój samochod nazwywa się osobowy. Czy mogę w nim wozić kota?

    > Doświadczenie jest miarą poznania Świata.

    Oczywiście o ile nie przeczy "faktom" interentowym. Cale szczęscie ja
    już mam to doświadczenie za sobą. Na 72Ah pracowało kilka lat. Nie wybuchło.