    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 20 Jun 2018 13:46:25 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Pierwszy raz maluję pistoletem, coś nie wychodzi
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 11:11:52 UTC-5 użytkownik Lucky napisał:
    > Hej,
    > Próbowałem malować zagruntowane płyty KG pistoletem. Niestety, rezultaty są bardzo
    słabe i nie wiem co zrobiłem nie tak. Linki:
    > https://drive.google.com/file/d/16EeAt2SZ_Ik4GXmlLWD
    eECOghk9ZaRrL/view
    > https://drive.google.com/file/d/1QLOuS1MaItHd5NAGMs7
    KDd_RcZyBZlOR/view
    > https://drive.google.com/file/d/1zrdlU8lE2nX7kO9uaL8
    jqMhqKPFazvRx/view
    > https://drive.google.com/file/d/19wmwiIrhywG68XqP3_c
    v4IU_N2au4Bn0/view

    > To jest kawałek płyty (zagruntowana kiedyś) na poddaszu (pod kątem). Farba Jedynka
    emulsyjna rozcieńczona wodą.
    > Pistolet taki: http://allegro.pl/agregat-malarski-pistolet-malowani
    a-paint-850w-i7246348715.html

    Po pierwsze:
    To co pokazales wskazuje ze za slabo ten pistolet rozpyla albo za slabo nim machasz w
    rezultacie tworza sie duze krople ktore nastepnie sciekaja.

    Te pistolety potrzebuja bardzo rozrzedzonej farby.
    Jak rozrzedzasz to bedziesz musial malowac wiecej warstw aby pokryc to co jest pod
    spodem. No i jak rozrzedzasz to musisz dbac aby to co zasysasz mialo rowna
    konsystencje przez caly czas malowania.

    Musisz zobaczyc czy dysze pistoletu da sie regulowac i otrzymac drobna mgielke tej
    farby a nie grube krople.

    Mgielka ma byc mniej wiecej taka zeby od razu nie opadala. Jesli szybko opada na
    powietrzu to znaczy ze krople sa z duze.

    W praktyce malowanie tymi agregatami jest trudne bo farba ma miec mniej wiecej
    konsystencje wody. A jak taka ma to nie trzyma sie powierzchni tylko zbiera sie w
    takie krople.

    Kolejna wada jest taka ze jak juz zrobisz tak aby byla mgielka to musisz zadbac aby
    wszystko co ma nie byc pomalowane bylo dokladnie przykryte, wlacznie z drzwiami bo
    przeciag bedzie zbieral te mgielke i nosil po domu gdzie ona osiadzie na wszystkim
    dokad dotrze.

    Podsumowujac: Powyzsze jest powodem dla ktorego walki malarskie sa tak popularne i
    dzialaja dobrze.
    Jeden z niewielu przypadkow kiedy taki agregat jest lepszy od walka jest w tedy jak
    aktualna farba sie sciany nie trzyma i nawija na mokry walek. Mozna to obejsc ale
    ogolnie wtedy agregat jest rzeczywiscie lepszy od walka.