    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Plac budowy
    Date: Wed, 8 Jul 2009 04:25:09 -0700 (PDT)

    On 8 Lip, 10:10, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Powiedzcie mi proszę jak najlepiej przygotować plac budowy, żeby potem
    > można było go sensownie przekształcić na obejście wokół domu.
    > Sytuacja jest taka, że z połowy działki zdjąłem humus - była tu łąka,
    > dość żyzna zresztą :-) i rosły wysokie trawy. Teraz jest odsłonięta
    > glina - zdjęcia tutaj:
    >
    > http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudowaWy
    braneZdjecia?feat...

    > Obszar uprzątnięty z trawy to glina i jak deszcz popada, to robi się...
    > coś niesamowitego :-))) - ślisko, miękko i się klei do wszystkiego.
    >
    > Za radą majstra wymyśliłem coś takiego, że zamówię z wywrotkę żwiru i
    > rozsypię na działce po obrzeżach uprzątniętego obszaru, żeby gdy mi
    > przywiozą jakieś materiały, nie trzeba ich było składować na
    > rozmokniętej glinie.

    Kiepski pomysł... Jeżeli to glina to to się szybko wbije w nią i śladu
    nie będzie. Lepiej zainwestuj w kilka płyt betonowych (drogowych).
    Umieść je w takim miejscu aby mozna było tam podjechać HDS-em i z HDS-
    u wrzucać palety od razu na strop (w późniejszym etapie). Czyli
    potrzebna Ci droga dojazdowa (podjazd) i miejsce składowania. Takie
    płyty można potem odsprzedać lub zużyć na podbudowę podjazdu
    docelowego.

    > Moja wątpliwość dotyczy reszty działki - terenu, gdzie teraz nie będę
    > nic rozkopywał, a w przyszłości zechcę zagospodarować i zasiać trawę,
    > posadzić jakieś krzewy, drzewka... Czy taka - raczej cienka warstwa
    > żwiru na glinie nie będzie potem przeszkodą w zrobieniu na nim trawnika?

    Przeszkodą w zrobieniu nie będzie. Bedzie za to przeszkodą w jego
    utrzymaniu. Trawnik lubi wilgoć którą daje glina. Jak oddzielisz
    piaskiem czy żwirem to będziesz musiał bardzo często ten trawnik
    podlewać ...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: Ładne miejsce, ale bardzo kłopotliwe ze względu na położenie
    względem drogi (droga wyżej) i ukształtowanie terenu (woda). Zaplanuj
    drenaż (niekoniecznie opaskowy) który odprowadzi wodę zlewającą się z
    drogi i wyprowadzi ją już za domem