  • 1. Data: 2009-07-08 08:10:10
    Temat: Plac budowy
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Powiedzcie mi proszę jak najlepiej przygotować plac budowy, żeby potem
    można było go sensownie przekształcić na obejście wokół domu.
    Sytuacja jest taka, że z połowy działki zdjąłem humus - była tu łąka,
    dość żyzna zresztą :-) i rosły wysokie trawy. Teraz jest odsłonięta
    glina - zdjęcia tutaj:

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudowaWy
    braneZdjecia?feat=directlink#

    Obszar uprzątnięty z trawy to glina i jak deszcz popada, to robi się...
    coś niesamowitego :-))) - ślisko, miękko i się klei do wszystkiego.

    Za radą majstra wymyśliłem coś takiego, że zamówię z wywrotkę żwiru i
    rozsypię na działce po obrzeżach uprzątniętego obszaru, żeby gdy mi
    przywiozą jakieś materiały, nie trzeba ich było składować na
    rozmokniętej glinie. W rogu - tam, gdzie skrzynki na prąd, chcę docelowo
    utwardzić placyk, tak, żeby można było parkować samochodem -
    przynajmniej osobowym i może mniejszym ciężarowym, gdyby była taka
    potrzeba, zatem koło skrzynek myślę, żeby nawieźć tego żwiru więcej, a
    może nawet na spód trochę czegoś grubszego.

    Moja wątpliwość dotyczy reszty działki - terenu, gdzie teraz nie będę
    nic rozkopywał, a w przyszłości zechcę zagospodarować i zasiać trawę,
    posadzić jakieś krzewy, drzewka... Czy taka - raczej cienka warstwa
    żwiru na glinie nie będzie potem przeszkodą w zrobieniu na nim trawnika?

    pozdr
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-07-08 08:50:42
    Temat: Re: Plac budowy
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

> [...]
    > jakieś krzewy, drzewka... Czy taka - raczej cienka warstwa żwiru na glinie
    > nie będzie potem przeszkodą w zrobieniu na nim trawnika?

    Żwiru tam nie syp, bo będziesz go potem pracowicie wybierał z trawnika
    (szczególnie po zimie) żeby ci nie rozwalił kosiarki. Jak już musisz coś
    sypać to raczej piasek, żeby się z tą gliną wymieszał i uczynił ją trochę
    bardziej przepuszczalną dla wody.

    A tak w ogóle, to do trawnika zacznij przygotowywać się tak ok roku przed
    wysianiem trawy, a do tego czasu pilnuj budowlańców, żeby nie zrobili tam
    śmietnika i kup sobie kosę ew. roundup.
    Janusz Pawlinka

  • 3. Data: 2009-07-08 09:41:10
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > nic rozkopywał, a w przyszłości zechcę zagospodarować i zasiać trawę,
    > posadzić jakieś krzewy, drzewka... Czy taka - raczej cienka warstwa żwiru
    > na glinie nie będzie potem przeszkodą w zrobieniu na nim trawnika?

    Skoro tam teraz jest łąka to trawka na tym spokojnie urośnie. No chyba ze
    zdjełeś humus z całej działki
    A warstwa żwiru pomieszana z czarnoziemem trawie nie zaszkodzi a wręcz
    pomoże rozluźniając glebe. Ja mam u siebie glebe torfową i specjalnie
    sypałem na trawnik żwir aby rozluźnić glebę.

    Krzysiek

  • 4. Data: 2009-07-08 11:19:11
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kris pisze:

> [...]
    > pomoże rozluźniając glebe. Ja mam u siebie glebe torfową i specjalnie
    > sypałem na trawnik żwir aby rozluźnić glebę.

    No właśnie sobie myślę, że i tak po zakończeniu grubych prac budowlanych
    będę musiał zrobić jakieś oranie tego placu... a na to zaorane humus,
    którego troszkę mam :-).
    W takim razie trochę żwiru... nie powinno zaszkodzić.

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-07-08 11:25:09
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 8 Lip, 10:10, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > rozsypię na działce po obrzeżach uprzątniętego obszaru, żeby gdy mi
    > przywiozą jakieś materiały, nie trzeba ich było składować na

    Kiepski pomysł... Jeżeli to glina to to się szybko wbije w nią i śladu
    nie będzie. Lepiej zainwestuj w kilka płyt betonowych (drogowych).
    Umieść je w takim miejscu aby mozna było tam podjechać HDS-em i z HDS-
    u wrzucać palety od razu na strop (w późniejszym etapie). Czyli
    potrzebna Ci droga dojazdowa (podjazd) i miejsce składowania. Takie
    płyty można potem odsprzedać lub zużyć na podbudowę podjazdu
    docelowego.

> [...]
    > posadzić jakieś krzewy, drzewka... Czy taka - raczej cienka warstwa
    > żwiru na glinie nie będzie potem przeszkodą w zrobieniu na nim trawnika?

    Przeszkodą w zrobieniu nie będzie. Bedzie za to przeszkodą w jego
    utrzymaniu. Trawnik lubi wilgoć którą daje glina. Jak oddzielisz
    piaskiem czy żwirem to będziesz musiał bardzo często ten trawnik
    podlewać ...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.
    PS: Ładne miejsce, ale bardzo kłopotliwe ze względu na położenie
    względem drogi (droga wyżej) i ukształtowanie terenu (woda). Zaplanuj
    drenaż (niekoniecznie opaskowy) który odprowadzi wodę zlewającą się z
    drogi i wyprowadzi ją już za domem

  • 6. Data: 2009-07-08 13:03:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Krzemo pisze:

> [...]
    > potrzebna Ci droga dojazdowa (podjazd) i miejsce składowania. Takie
    > płyty można potem odsprzedać lub zużyć na podbudowę podjazdu

    Rzeczywiście przedni pomysł... :-). Już pytałem ile kosztowałyby mnie
    płyty nówki w pobliskiej betoniarni i kwota mnie nie 'powaliła', a zysk
    z takich kilkudziesięciu m2 na mojej gliniastej działce jest nie do
    przecenienia :-). Rozejrzę się jeszcze, może gdzieś dostanę taniej, to
    kilka stów będzie w kieszeni :-)...

> [...]
    > względem drogi (droga wyżej) i ukształtowanie terenu (woda).Zaplanuj
    > drenaż (niekoniecznie opaskowy) który odprowadzi wodę zlewającą się z

    Drenaż mam w projekcie - jest obowiązkowy.

    pozdr
    robercik-us

  • 7. Data: 2009-07-08 16:33:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:
> [...]
    > posadzić jakieś krzewy, drzewka... Czy taka - raczej cienka warstwa
    > żwiru na glinie nie będzie potem przeszkodą w zrobieniu na nim

    a ja zbudowałem dom na działce z drzewami praktycznie jej wogóle nie
    demolując, jak patrzę na to co ludzie potrafią sobie zrobić z działki to
    mnie przerażenie ogarnia. przecież sprątanei tego wszechogarniającego
    burdelu kosztuje kupę forsy nie mówiąc o rekultywacji zafajdanego gruntu.

    należy wyznaczyć jedno miejsce składowe na odpady, żadnego radosnego
    rozwalania śmieci gdzie popadnie, wiem budowlańcy nie lubią sprzątać
    najlepiej śmieci zostawić tam gdzie jest pod ręką tylko potem wszystko
    wygląda jak pobojowisko. Po wylaniu fundamentów i płyty (chudziaka)
    utwardziłem sobie teren do okoła domu (tam gdzie mają być podejścia i taras.
    dzięki temu nikt sie w błocie nie topił.

    Kto nie przywoził materiału to sie dziwił że takiej czystej budowy nie
    widział jeszcze na oczy.

    panowie trzeba sobie przemyśleć pracę i zarobić tak aby jak najmniej
    zniszczyć,