  • 1. Data: 2009-07-07 10:22:00
    Temat: Gladz na farbie olejnej
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Witam
    Jakbyscie zrobili gladz na farbie olejenej. ?
    Pomyslalem sobie tak :
    porysowac ta farbe , zeby miala wiecej przyczepnosci., cienka warstwa
    szarego gipsu, a na to biala gladz , grunt , farba.
    Co sadzicie ?
    Zbyszek

  • 2. Data: 2009-07-07 10:24:48
    Temat: Re: Gladz na farbie olejnej
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 7 July, 12:22, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > porysowac ta farbe , zeby miala wiecej przyczepnosci., cienka warstwa
    > szarego gipsu, a na to biala gladz , grunt , farba.

    Lepiej nie rysuj, odpadnie w większym kawałku ;-)
    Raczej bez dokładnego zerwania olejnej się nie obędzie.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-07-07 13:27:50
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > porysowac ta farbe , zeby miala wiecej przyczepnosci., cienka warstwa
    > szarego gipsu, a na to biala gladz , grunt , farba.

    Położyłem gładź na zagruntowaną lamperię w pewnym mieszkaniu 4 lata temu i
    do dziś się trzyma mocno. Wspominałem już o tym na grupie. Najpierw zrobiłem
    test i na drugi dzień próbowałem oderwać gładź od ściany - nie dałem rady
    nawet szpachelką.

    Nie gwarantuję, że tak samo będzie u Ciebie, ale mnie to zaoszczęziło sporo
    pracy i czasu przy remoncie tego mieszkania.

    Trochę tę lamperięporysowałem, ale test pokazał, że trzyma siętak samo na
    porysowanym i gładkim więc to olałem.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 4. Data: 2009-07-07 15:06:15
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    > Położyłem gładź na zagruntowaną lamperię ...
    Tak sie zastanawiam, ten grunt na olej to chyba nic nieda, bo splywa tylko i
    nie wsiaka. Bede probowal ...
    Zbyszek

  • 5. Data: 2009-07-07 16:13:06
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    > Tak sie zastanawiam, ten grunt na olej to chyba nic nieda, bo splywa tylko
    > i nie wsiaka. Bede probowal ...
    > Zbyszek

    Są takie specjalne grunt z piaskiem, je się stosuje na beton np. Beton
    kontakt czy jakoś tak.
    ZZnjaomy jak robił remont w kupionym m4 gierkowskim, to w kuchni była jedna
    tłusta maz na ścianch.
    Zagrunotwał to beton kontaktem i na to rzucil mp75l i wszytko sie już rok
    pięknie trzyma.
    Ten grunt, najczęsciej jest taki czerowny lub różowy.
    To jest taka maź, bardzo gęsta.

  • 6. Data: 2009-07-08 08:18:09
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Winetoo" <w...@n...spam.please.com> napisał w wiadomości
    > Tak sie zastanawiam, ten grunt na olej to chyba nic nieda, bo splywa tylko

    Nie wsiąka, więc nie wzmacnia podłoża, ale sprawia, że po wyschnięciu
    powierzchnia nie jest taka gładka i gładź sięlepiej trzyma.

    Zrób test bo pewnie są różne farby olejne i różne gładzie ja używałem takiej
    gotowej masy we wiadrach.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 7. Data: 2009-07-08 12:19:20
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 7 Lip, 12:22, "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    > Jakbyscie zrobili gladz na farbie olejenej. ?

    Witaj

    - zagruntowałbym gruntem z dodatkiem kwarcu w celu polepszenia
    przyczepności,
    - położyłbym gładź wapienną (gipsową omijałbym z daleka).

    Pamiętaj - Twoja gładź będzie tak "mocną" jak mocno olejna trzyma się
    ściany - więc albo zerwać w całości, albo nie ruszać, jeżeli jesteś
    pewien że trzyma się dobrze.

    pozdrawiam
    Sebastian

  • 8. Data: 2009-07-08 12:32:28
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    > Zrób test bo pewnie są różne farby olejne i różne gładzie ja używałem
    > takiej gotowej masy we wiadrach.
    >
    > Pozdrawiam
    > Winetoo

    Zrobilem dzis test. Porysowana sciana, na to cieniutko szary gips. Wyglada
    niezle. Jutro poloze gladz, zobaczymy
    Zbyszek