  • 1. Data: 2009-07-06 20:34:45
    Temat: Kuchnia kaflowa na drewno z piecem
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Zamierzam zbudowac kuchnie kaflowa opalana drewnem z jednoczesnym oddawaniem
    ciepla
    do pieca kaflowego z piekarnikiem.
    Podobne rozwiazania sa na zalaczonych linkach.
    http://www.tapis.pl/kominki/kaflowe/ceramika/k_005a.
    jpg
    http://www.salonsob.webd.pl/piece_kaflowe_kuchnie.ht
    ml#8

    Palenisko mialoby miec szerokosc ok 40 wysokosc 50 i glebokosc 60 cm.
    Ruszt zamocowany bylby na wysokosci ok 20 cm od gory i cofniety o ok 20 cm
    od drzwiczek. Na dole zadnych rusztow ani popielnikow. Drzwiczki szczelne
    ew. z szybka.
    Doplyw powietrz do spalania rura fi 100 z zewnatrz z wylotem w postaci
    szczeliny po obu stronach drzwiczek. Zima do ogrzewania moge zaladowac
    klodami cala przestrzen paleniska i pod rusztem i nad rusztem (ruszt w
    paleniu nie przeszkadza), latem do przyrzadzania posilkow mozna spalac
    drewno ulozone tylko na gornym ruszcie.
    Spaliny po przejsciu pod plyta beda omywac piekarnik umieszczony w czesci
    piecowej a nad nim duchowke.
    W gornej czesci pieca bedzie wylot spalin do komina. Cala kuchnia jak i piec
    beda odstawione o ok 15 cm od sciany (aby moc oddawac cieplo rowniez przez
    sciane tylna)
    Dotychczas dom moj byl ogrzewany przez wklad kominkowy o zblizonych
    rozmiarach paleniska (wys 40, szer 50, glebokosc 50 cm), nie mial on rowniez
    ani popielnika ani rusztu na dole. W minionym sezonie grzewczym nie mialem
    okazji nigdy zapelnic do konca paleniska a i tak temperatura w calym domu
    byla 20 do 25 st C.
    Z tych doswiadczen sadze ze podobne palenisko w trzonie kuchennym zapewni mi
    podobna moc grzewcza. Przy okazji bede uzywal plyty kuchennej do
    przygotowania posilkow.

    Mam pytanie do grupowiczow, czy ktos z Was zbudowal u siebie moze cos
    podobnego i jakie napotykal trudnosci. Ja na przyklad nawiekszy problem mam
    ze znalezieniem odpowiednich drzwiczek do paleniska. W gotowych kuchniach
    wloskich czy chiszpanskich wszystkie maja piekne , duze zeliwne drzewiczki z
    szybka lub bez ale skad takie drzwiczki znalezc w Polsce?
    http://topoddebice.pl/foto_oglo/9865america.jpg
    http://www.salonsobkowiak.pl/anim/classica/1.jpg
    http://static2.mypolacy.de/public/th/resize/800x600/
    i/advert/2009/05/3626/ad3626rosa_maiolican1.jpg

    --
    Tomasz