  • 1. Data: 2009-07-06 19:30:34
    Temat: pochwalę sie pomysłem racjonalizatorskim blaszana wanna w obudowie murowanej (izolacja, wytłumienie)
    Od: jacek_placek_01 <k...@p...pl>

    Witajcie,

    jakiś czas temu, a że nie jestem szybki i prowizorki ciągną się
    miesiącami i dłużej, wybudowałem z ytonga klejonego klejem z paskami
    siatki szklanej do tynków cienkowarstwowych. Siatka dla wzmocnienia
    całości konstrukcji bo bloczki 10, 7 i 5 cm wydawały się czasem bardzo
    wąskie.
    Wcześniej wanna była w styropianowej obudowie, która jednak okazała się
    jakaś taka niepewna jak dla mnie.
    No więc jak włożyłem tą wannę w obudowę murowaną to sie okazało że woda
    lejąca się do wanny strasznie dzwoni o ta blachę.
    nie mówiąc że woda również dość szybko stygła w kąpieli.
    No i aby temu wszystkiemu zaradzić wziąłem 2 butelki pianki montażowej i
    całe dno i boki na jakieś 20 cm od najniższego punktu dna wanny.
    piankę układałem paseczkami tak ze grubość ocieplenia wyszła jakieś 3 cm.
    Pianka poza izolacją jest materiałem stratnym co wybitnie poprawiło
    parametry akustyczne wanny. teraz woda leje się jak do plastikowej wanny.
    Nie wyobrażam sobie wanny plastikowej, nie emaliowanej, może dlatego ze
    nigdy takiej nie miałem, ale tez dlatego że różne rzeczy się myje w
    wannie i bałbym się o powierzchnię żywicową, może niepotrzebnie.

  • 2. Data: 2009-07-06 22:01:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    jacek_placek_01 pisze:
> [...]
    > Pianka poza izolacją jest materiałem stratnym co wybitnie poprawiło
    > parametry akustyczne wanny. teraz woda leje się jak do plastikowej wanny.
    Plastikowa też hałasuje ;) Ja swoją plastikowo-akrylową też pokryłem
    pianką, efekt - woda prawie 2x dłużej stygnie, leje się prawie
    bezodgłosowo, nawet do pustej wanny.
    A na przyszłość już wiem jak zrobić ładne pokrycie pianką - trzeba na
    rosnącą piankę rzucić folię (worek), umocować go dość luźno np taśmą
    klejącą do brzegów wanny, tak by rosnąca pianka go wypchałą lekko. Wtedy
    nie będzie brzydkich baranków, gór i doliń, tylko jednolita
    powierzchnia, coś jak pokrycie piankowe zbiorników ciepłej wody itp.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-07-07 06:20:15
    Od: "Tomasz K. Czarnecki" <tkc_nospam@gazeta_nospam_.pl>

> [...]
    > nie będzie brzydkich baranków, gór i doliń, tylko jednolita powierzchnia,
    > coś jak pokrycie piankowe zbiorników ciepłej wody itp.

    Uważaj w przyszłości z tym pokrywaniem folią - ja właśnie tak zrobiłem na
    wannie
    i co się okazało? - pianka _długo_ nie wiązała mimo że ją wcześniej
    spryskałem wodą ze spryskiwacza.
    Pianka nie wiązała tak długo, że w końcu zaczeła "siadać". Dopiero po
    zdjęciu folii usunięciu "ciapy"
    piankowej i nowym pokryciu pianką już bez folii wszyskto odbyło się tak jak
    trzeba.
    Czyli albo pianka, która nie potrzebuje wilgoci do wiązania albo folia z
    otworkami, albo bez folii, umiar i ostry nóż ;)

    Pozdrawiam Tomasz

  • 4. Data: 2009-07-07 07:30:56
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Czyli albo pianka, która nie potrzebuje wilgoci do wiązania albo folia z
    > otworkami, albo bez folii, umiar i ostry nóż ;)

    Ta wilgoć jest potrzebna głównie do związania pianki_z_podłożem. Wilgoć
    wiąże i przykleja do pianki kurz, piasek pył tynkowy i inne takie które
    zanjdują się na podłożach. Jeżeli położyć piankę na sucho to będzie odpadać
    od pylistego lub zapylonego podłoża a gdy wyschnie - bez trudu się ją
    oderwie bo przyklei się do pyłu a nie do podłoża.
    --
    Jackare