  • 1. Data: 2009-07-06 13:00:04
    Temat: więźba - cięcie letnie drzew
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Witam

    Słyszałem, że cięte drzewa latem dają drewno gorszej jakości.

    Muszę kupić drewno na wiatę. Kupować teraz czy z cięcia zimowego? Nie
    rozpuści mi się cięte teraz?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2009-07-06 13:12:28
    Temat: Re: więźba - cięcie letnie drzew
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Agent 0700 wrote:
    > Witam
    >
    > Słyszałem, że cięte drzewa latem dają drewno gorszej jakości.
    >
    > Muszę kupić drewno na wiatę. Kupować teraz czy z cięcia zimowego? Nie
    > rozpuści mi się cięte teraz?

    to jest prawda, najlepsze jest po zimowe byle jeszcze soki nie zaczęły
    krążyć w drzewie.

  • 3. Data: 2009-07-06 14:01:39
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > to jest prawda, najlepsze jest po zimowe byle jeszcze soki nie zaczęły
    > krążyć w drzewie.

    Wiem, ale nie chcę czekać pół roku :-(

    tartaki chyba też sprzedają z letniego cięcia.

    Będzie stało?

  • 4. Data: 2009-07-06 15:13:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Agent 0700 pisze:

    > Będzie stało?

    Były tu już dyskusje na ten temat nie raz i nie były one w tonie..., że
    tak powiem :-) towarzyskiej wymiany zdań. Mi majster powiedział, że z
    całkiem mokrego nie dobrze się robi i fajnie, jakby drewno było
    przetarte ze dwa miesiące przed układaniem go na dachu - co najmniej :-).
    Jasne, że zimowy wyrąb jest lepszy do tych celów, bo drzewo jest wtedy w
    stanie uśpienia, ale i z letniego się pewnie da zrobić :-)), a skoro
    chcesz tylko wiatę... to problemu nie powinno być żadnego.

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-07-06 15:19:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    robercik-us wrote:

> [...]
    > wtedy w stanie uśpienia, ale i z letniego się pewnie da zrobić :-)),
    > a skoro chcesz tylko wiatę... to problemu nie powinno być żadnego.

    faktem jest że ja dach robiłem z zimowego cięcia i praktycznie nic sie nie
    pogieło ani nie pokurczyło zbytnio, w sumie było tylko kilka belek już
    żywych i było to czyć jak sie podnosiło (ale one poszły na strop antresoli)

  • 6. Data: 2009-07-07 08:34:15
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Czyli teraz ścinam, potem poleży troszkę, potem tra, potem poleży znowu i
    wczesną jesienią biorę się za robotę :-)

    Pozdrawiam

    Jacek