  • 1. Data: 2009-07-06 11:23:03
    Temat: solary - jaki kabel
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    Witam
    Na wypadek gdybym zakładał kiedyś solary poprowadziłem z kotłowni na
    strych rurki.
    Czy ktoś sie orientuje jaki kabel puścic razem z rurkami do solarów
    aby później podłączyc bez problemu niezbędne czujniki itp?
    Uwaga: nie pytam o opłacalność i sens stosowania solarów :)

    pzdr
    QbaB

  • 2. Data: 2009-07-06 11:32:57
    Temat: Re: solary - jaki kabel
    Od: Rafal <r...@o...pl>

    QbaB pisze:
> [...]
    > aby później podłączyc bez problemu niezbędne czujniki itp?
    > Uwaga: nie pytam o opłacalność i sens stosowania solarów :)

    Hej
    Puść dodatkową rurkę 50mm taką szarą, kanalizacyjną, najlepiej bez
    kolanek, ew z rewizjami, w środku zostaw sznurek na pilota.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 3. Data: 2009-07-06 11:41:30
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 6 Lip, 13:32, Rafal <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Puść dodatkową rurkę 50mm taką szarą, kanalizacyjną, najlepiej bez
    > kolanek, ew z rewizjami, w środku zostaw sznurek na pilota.

    To rozwiązanie odpada bo jest za dużo zakrętów, ale pomysl jest dobry.
    Poszukam peszla z drutem może sie uda.
    Najlepiej jednak byłoby od razu puścic kabelek więc pytanie pozostaje
    otwarte.

    QbaB

  • 4. Data: 2009-07-06 12:33:12
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    QbaB wrote:
> [...]
    > aby później podłączyc bez problemu niezbędne czujniki itp?
    > Uwaga: nie pytam o opłacalność i sens stosowania solarów :)

    zwykle dwie żyły do czujnika temperatury i nic po za tym

    czyli jakieś 2 x 1mm2 powinno starczyć.

  • 5. Data: 2009-07-06 18:14:46
    Od: "xxx" <...@...be>

    > zwykle dwie żyły do czujnika temperatury i nic po za tym
    >
    > czyli jakieś 2 x 1mm2 powinno starczyć.

    zwykly czujnik temp pobierze 10A ?

    lepiej jakas lepsza skretke, bedziesz mial 8 przewodow/co prawda tylko
    0.5mm/, ale czujniki na tym pojda bez problemu

  • 6. Data: 2009-07-06 18:19:40
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    xxx pisze:

    > zwykly czujnik temp pobierze 10A ?
    >
    > lepiej jakas lepsza skretke, bedziesz mial 8 przewodow/co prawda tylko
    > 0.5mm/, ale czujniki na tym pojda bez problemu

    Ja ma wszędzie dwie pary sketki (2x8), nie bedzie tam czujnika to bedzie
    alarm ;)

  • 7. Data: 2009-07-06 19:08:28
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Na wypadek gdybym zakładał kiedyś solary poprowadziłem z kotłowni na
    > strych rurki.

    Z tego co mi powiedzial gostek na targach te rurki musza byc w otulinie
    kauczukowej odpornej na wysoka temp: http://tinyurl.com/ko7gk7

    --
    pozdr Z.

  • 8. Data: 2009-07-06 19:26:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    xxx wrote:

    > zwykly czujnik temp pobierze 10A ?
    >
    > lepiej jakas lepsza skretke, bedziesz mial 8 przewodow/co prawda tylko
    > 0.5mm/, ale czujniki na tym pojda bez problemu

    a oporność przewodów to wajs?

    w dokumentacji często zaleca sie dla dłuższych lini zastosowanie przewodu
    0.7mm2

    acha no i nie radzę raczej tą samą skrętką puszczać sygnału od czujnika
    temperatury i czegoś jeszcze.

  • 9. Data: 2009-07-06 19:26:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
> [...]
    b.googlegroups.com...

    > Z tego co mi powiedzial gostek na targach te rurki musza byc w
    > otulinie kauczukowej odpornej na wysoka temp:

    dokłądnie.

  • 10. Data: 2009-07-06 21:23:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > w dokumentacji często zaleca sie dla dłuższych lini zastosowanie przewodu
    > 0.7mm2

    Zgadza sie, w dokumentacji jest 0.75mm^2. Nie wiem po cholere komu skretka
    do kolektora, no ale rada jak kazda inna tyle ze nie wiele warta. Tam idzie
    tylko czujnik temperatury kolektora, nie ma potrzeby kombinowania nic
    wiecej, tym bardziej ze wskazania prowadzone skretka moga byc nie wiele
    warte.

    Pozdro.. TK