  • 1. Data: 2009-07-06 06:48:17
    Temat: ile nad podłogą zamontować drzwi wewnętrzne
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Tak sobie kombinuje ze na kafelki i parkiet mam przeznaczone 16mm.
    Czy drzwi zrobić np na 18mm czy te 2mm na prześwit to za mało?
    Jakis standard jest w tej dziedzinie :)

  • 2. Data: 2009-07-06 07:55:10
    Temat: Re: ile nad podłogą zamontować drzwi wewnętrzne
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 6 July, 08:48, "Rafał" <a...@c...nospam.pl> wrote:
    > Tak sobie kombinuje ze na kafelki i parkiet mam przeznaczone 16mm.
    > Czy drzwi zrobić np na 18mm czy te 2mm na prześwit to za mało?
    > Jakis standard jest w tej dziedzinie :)

    Nie wiem czy jest standard, ale 2 mm to IMO nad parkietem za mało.
    Jakiś kamyczek się dostanie i za nim się zorientujesz będziesz miał
    kanał odpływowy.
    Ja mam ok. pół centymetra.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-07-06 08:55:32
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ok to dam 5mm czyli razem 21mm od gołej podłogi :)

  • 4. Data: 2009-07-06 09:10:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Tak sobie kombinuje ze na kafelki i parkiet mam przeznaczone 16mm.
    > Czy drzwi zrobić np na 18mm czy te 2mm na prześwit to za mało?
    > Jakis standard jest w tej dziedzinie :)

    Drzwi/oscieżnice miontuj na samym końcu.
    Już po położeniu parkietu kafelek itp
    Unikniesz wtedy wielu problemów(wysokość, docinanie kafelek do oscieznicy,
    docinanie paneli itp)

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-07-06 09:12:22
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Już po położeniu parkietu kafelek itp
    > Unikniesz wtedy wielu problemów(wysokość, docinanie kafelek do oscieznicy,

    Ościeznice postawisz po prostu na gotowej podłodze i wszystko wtedy pasuje
    jak ulał.
    U mnie niestety zrobiliśmy inaczej i były tylko problemy.
    Teraz na pewno oscieznice montowałbyum na samym końcu.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-07-06 09:29:18
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tak sobie kombinuje ze na kafelki i parkiet mam przeznaczone 16mm.
    > Czy drzwi zrobić np na 18mm czy te 2mm na prześwit to za mało?

    Jeśli nie masz jeszcze ościeżnic to zamontuj na końcu.
    Stawia się wtedy ościeżnicę na podłodze i gotowe - drzwi są
    krótsze o 5-10mm. Nie ma wtedy problemów z docinaniem
    płytek i parkietu w okolicach futryny. Wszystko ładniej wygląda.
    A co do parkietu to jakiś cienki ten parkiet - przewaznie jest to powyzej
    2cm
    i do tego klej więc min 2,5cm do 3cm. No chyba że mówiąc parkiet masz na
    myśli np. deske barlinecką.

    Pozdro
    J23

  • 7. Data: 2009-07-06 09:33:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 2cm
    > i do tego klej więc min 2,5cm do 3cm. No chyba że mówiąc parkiet masz na

    Centymetr kleju pod drewniany parkiet??

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2009-07-06 10:36:27
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Centymetr kleju pod drewniany parkiet??
    > Pozdro.. TK

    No napewno nie centymetr, ale w zależności od rodzaju kleju i użytej pacy
    to tak nawet do 5mm spokojnie może być a parkiety miewają nawet 25mm (zwykle
    22mm)
    Może troche przesadziłem z tymi 3cm, bo klej dołoży pare mm a cyklinowanie
    odejmie,
    ale to było w przybliżeniu - no i lepiej miec 5mm więcej prześwitu jak
    szorować drzwiami po podłodze.

    Pzdr
    J23

  • 9. Data: 2009-07-06 11:12:07
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > U mnie niestety zrobiliśmy inaczej i były tylko problemy.
    > Teraz na pewno oscieznice montowałbyum na samym końcu.

    A jak to wszystko dobrze wyliczyć od chudziaka aby grało (otwory pod drzwi i
    ościeznice).
    Jakos mnie ta kwestia nieco przeraża - będę musiał liczyc na doświadczenie
    ekipy, ale jak będe montował drzwi dawno ich tam już nie bedzie...
    Czy sa jakieś standardy i jakie tolerancje niweluje sama ościeznica?

    --
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-07-06 11:40:51
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > ekipy, ale jak będe montował drzwi dawno ich tam już nie bedzie...
    > Czy sa jakieś standardy i jakie tolerancje niweluje sama ościeznica?

    Wejdź na stronę internetową jakiegoś znanego producenta drzwi i dowiesz się,
    dokładnych wymiarów otworu i ościeżnicy. Oczywiście wymiary są podane od
    gotowej posadzki. Wymiary od różnych producentów różnią się ledwie o parę
    milimetrów, czyli mniej niż dokładność pracy murarzy.
    --
    Pozdrawiam,
    Druid29