  • 1. Data: 2009-07-05 20:06:48
    Temat: Tynki
    Od: "gath" <g...@q...pl>

    Witam,
    ekipa spaprala mi tynki /mineralne/ - przy przejsciu sciany w nadproze
    odchylki dochodza do 10mm.
    Aktualnie beda podchodzic do ich poprawiania, teraz pytaie w jaki
    najrozsadniejszy sposob to nalezy zrobic np. tynk goldband i na to gladz.
    Prosze poradzcie cos.

    dzieki
    gath

  • 2. Data: 2009-07-05 20:29:59
    Temat: Re: Tynki
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "gath" <g...@q...pl> wrote in message
> [...]
    > Aktualnie beda podchodzic do ich poprawiania, teraz pytaie w jaki
    > najrozsadniejszy sposob to nalezy zrobic np. tynk goldband i na to gladz.

    Będzie dym, bo centymetr to już ma swoją masę i jeszcze w pionie. Nie
    wiadomo czy sie przyklei. Trzeba gruntować, ponacinać nie wiem ale tak na
    odpiernicz bym nie pozwolił. muszą kupic dobry grunt i materiały na własny
    koszt. Mam nadzieję, że nie zapłaciłeś?
    Jak nie to kup to co potrzeba za swoje, weź paragon i zapłać część gotówką i
    na resztę wręcz ten paragon jako bilet NBP.

  • 3. Data: 2009-07-05 20:53:38
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "gath" <g...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Aktualnie beda podchodzic do ich poprawiania, teraz pytaie w jaki
    > najrozsadniejszy sposob to nalezy zrobic np. tynk goldband i na to gladz.

    Ja tam jak musiałęm coś poprawić na ścianach (tynk maszynowy Mp75L) powyżej
    1cm to brałem grunt głęboko penetrujący, gruntowałem i na to nową warstwę
    MP75L, się jakoś trzyma :).
    Koleś u mojego innego kolegi w bloku gierkowskim nawet kilka cm na suficie
    wyprowadzał i dało radę.
    Ale to nie musi być reguła, a może łatwie będzie skuć w niektórych miejscach
    i na nowy wyciągnąć?

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-07-05 20:56:17
    Od: "gath" <g...@q...pl>

    "kiki" <c...@v...ts> wrote in message news:h2r2fi$utl$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    > Jak nie to kup to co potrzeba za swoje, weź paragon i zapłać część gotówką
    > i na resztę wręcz ten paragon jako bilet NBP.
    zaplacone czesciowo
    myslisz, ze najlepszym rozwiazaniem bedzie narzucenie tynku mineralnego? nie
    lepiej wyrownac to czyms w stylu np. goldbanda? wlasnie po to, zeby nie
    robic tych naciec i narazic sie na dodatkowe bledy?

  • 5. Data: 2009-07-05 21:15:23
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > Ja tam jak musiałęm coś poprawić na ścianach (tynk maszynowy Mp75L)

    Powiedział co wiedział :), nie odróżniam tynku mineralnego od gipsowego :).
    Na temat minerlanych nic nie wiem, więc się nie wypowiadam.

    Pozdrawiam Michał

  • 6. Data: 2009-07-06 09:42:03
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > Aktualnie beda podchodzic do ich poprawiania, teraz pytaie w jaki
    > najrozsadniejszy sposob to nalezy zrobic np. tynk goldband i na to gladz.

    Jeśli pisząc tynki mineralne masz na myśli tynki cementowo - wapienne to ja
    bym tego napewno nie wyrównywał goldbandem gdyz jest na bazie gipsu. Dobry
    tynkarz potrafi tak zrobić tynk cem - wap że i gładzi nie trzeba.
    A tak wielkie nierówności to najlepiej gdzieniegdzie skuc a w innych
    miejscach dorzucić albo bez skuwania przez
    dorzucenie tynku - jeśli zagładzone to ponacinać. Generalnie stosuje się
    zasade podobnym do podobnego -
    jeśli na ten tynk dasz coś o większej (lub mniejszej) wytrzymałości na
    ściskanie to może się oddzielić.
    Minimalne nierówności jakie są na tynku cem- wap sa pożądane bo po pierwsze
    łatwiej rozmawiać w takim pomieszczeniu a po drugie wszelkie zabrudzenia są
    nieco mniej widoczne - no ale to rzecz gustu.

    Pozdr
    J23

  • 7. Data: 2009-07-06 18:14:06
    Od: "gath" <g...@q...pl>

    "J23" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pierwsze łatwiej rozmawiać w takim pomieszczeniu a po drugie wszelkie
    > zabrudzenia są nieco mniej widoczne - no ale to rzecz gustu.

    dzieki za sugestie
    moglbys cos wiecej napisac nt. nacinania tzn. w jaki sposob nalezy to zrobic
    i na jaka glebokosc