  • 1. Data: 2009-07-05 07:53:13
    Temat: Kominy systemowe
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Gadałem ostatnio z kolesiem, który sprzedaje w składzie budowlanym
    gdzieś w Krakowie i... poradził mi, żeby zainteresować się kominami
    systemowymi CJ blok. http://www.kominy.cjblok.com.pl/pl/8/2/oferta.html

    To kolega, nie przedstawiciel handlowy :-), zatem nie miał w tym swego
    interesu, bo jak kupię, to i tak bez jego pośrednictwa - Kraków jest mi
    tu ciut 'nie po drodze' :-).

    Mówił, że są tańsze od tych... reklamowanych i wiodących, a wcale nie
    gorsze :-) - zawsze parę tysięcy w kieszeni.
    Czy miał ktoś doświadczenia z tymi produktami i może coś zasugerować?
    Czy warto w coś takiego wchodzić?

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-07-05 10:13:25
    Temat: Re: Kominy systemowe
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Mówił, że są tańsze od tych... reklamowanych i wiodących, a wcale nie
    > gorsze :-) - zawsze parę tysięcy w kieszeni.

    Tzn skad te pare tysiecy ? Zrobili ci kalkulacje dla np systemu schiedla i
    CJblock dla danego komina ?
    NIe ma opcji by na jednym kominie wyszla roznica paru tysiecy ;)

    Podjedz do hurtowni ktora handluje tylko jedna marka (np schiedlem), z
    reguly maja najlepszy upust u producenta za to ze sprzedaja jeden produkt (u
    nas jest tak w dwoch hurtowniach), niech zrobia kalkulacje powiedz ze
    wachasz sie miedzy tanszymi producentami i dopiero z tym dzialaj dalej tj
    zrob to samo w CJ Blok ;)

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2009-07-05 22:21:05
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > nie
    > gorsze :-) - zawsze parę tysięcy w kieszeni.
    > Czy miał ktoś doświadczenia z tymi produktami i może coś

    O tym konkretnym nic nie wiem, ale jako osoba, która własnie się
    zdecydowała na tańszy produkt innego krajowego producenta kominów
    (konkretnie na Bolesławiec) mogę coś w temacie napisać.

    Po pierwsze: różnica rzędu paru tysięcy byłaby możliwa chyba tylko w
    przypadku komina mającego ze 20m długości i ze dwa ciągi spalinowe,
    wtedy być może taka różnica w cenie się uzbiera. Przynajmniej tak mi
    wychodzi, z drugiej strony faktycznie widywałem na Muratorze czyjeś
    uwagi o kominie, który kosztował 8tys PLN "i był może trochę drogi,
    ale warty tej ceny", więc nie wiem, może i tak się da i wtedy
    faktycznie kilka tysięcy oszczędności wyjdzie. Co jednak musi mieć
    komin, żeby tyle kosztować - nie wiem.

    Do rzeczy jednak: ten mój Bolesławiec teoretycznie się niczym nie
    różnił istotnym od Shiedla czy Leiera, a był od nich ładnych
    kilkaset zł tańszy, zdecydowałem się więc na niego i nie żałuję. Ale
    i pewne uwagi mam: kupiłem system przeznaczony do kominka, jest on
    tańszy od pełnego systemu nadającego się i do pieca gazowego, ale
    niestety ma pewne ograniczenia. Po pierwsze nie miał przewidzianego
    ocieplenia na całą długość komina, a jedynie na pierwsze trzy metry.
    Podobno przy spalinach kominkowych to wystarczy, ale za poradą moich
    majstrów dokupię wełne mineralną prasowaną w płyty i uzupełnię do
    końca (komin póki co tylko do wysokości stropu stoi). Koszt będzie
    żaden. Można tez kupić gotowe kształtki do ocieplania komina, ale
    kosztują 100zł/mb...
    Po drugie: system kominkowy nie ma skraplacza. Oczywiście, skropliny
    z kominka nie wyjdą, ale deszcz do otwartego od góry komina będzie
    zacinał jak najbardziej. Można dokupić zapewne sam skraplacz od
    droższego systemu "Uniwersal", ale ja po prostu w pierwszy startowy
    pustak wsadziłem gotowy skraplacz z nierdzewki kupiony w castoramie,
    do tego też z nierdzewki metalowy przepust komina przez dach, który
    nałożony na skraplacz, a podstawiony pod pierwszą rurę kominową
    pełni znakomicie rolę lejka do wody, całośc kosztowała 60zł
    dodatkowo.
    Trzecie zastrzeżenie to brak rury z czopuchem wychodzącym pod kątem
    45stopni, jest tylko 90stopni. Niby drobiazg, ale...

    J.

  • 4. Data: 2009-07-06 07:28:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Rzeczywiście z tym stwierdzeniem 'parę tysięcy' to trochę przesadziłem
    :-), ale...

    Mam do wybudowania dwa kominy... zdaje się, że jeden 6,5 m, a drugi 8,3
    m. Obydwa będą obsługiwały piece na paliwo stałe - gazu nie przewiduję,
    bo i nie ma, ale nawet gdyby był, to też raczej nie. Każdy z nich
    powinien mieć jeden kanał dymowy i jeden kanał wentylacyjny.

    Nie robiłem kalkulacji co do schiedla w porównaniu z cj blok, to fakt
    :-). Popytam w okolicznych składach i hurtowniach jak będę w terenie, bo
    mieszkam dość daleko i jak już jadę, to w konkretnym celu i z listą
    spraw do załatwienia :-).

    Majster zaczyna u mnie w połowie sierpnia, a same kominy będą potrzebne
    ok połowy września, zatem jest czas na rozpoznanie tematu :-).

    Dzięki Wam za sugestie.

    pozdr.
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-07-06 15:06:24
    Od: "michalski" <p...@o...pl>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Popytam w okolicznych składach i hurtowniach jak będę w terenie, bo
    > mieszkam dość daleko i jak już jadę, to w konkretnym celu i z listą spraw

    ja w marcu placilem za 2 kominy schiedla (jeden kominka fi20 i 4 kanaly
    wnetylacyjne, drugi do pieca kondensacyjnego z 3 kanalami bodajze) łacznie
    8700. Obydwa ponad 8m dlugosci. Moze Ci to pomoze w rozeznaniu tematu.
    Pozdr

    --
    michalski, gdynia