eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniepochwalę sie pomysłem racjonalizatorskim blaszana wanna w obudowie murowanej (izolacja, wytłumienie) › pochwalę sie pomysłem racjonalizatorskim blaszana wanna w obudowie murowanej (izolacja, wytłumienie)
    From: jacek_placek_01 <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: pochwalę sie pomysłem racjonalizatorskim blaszana wanna w obudowie
    murowanej (izolacja, wytłumienie)
    Date: Mon, 06 Jul 2009 21:30:34 +0200

    Witajcie,

    jakiś czas temu, a że nie jestem szybki i prowizorki ciągną się
    miesiącami i dłużej, wybudowałem z ytonga klejonego klejem z paskami
    siatki szklanej do tynków cienkowarstwowych. Siatka dla wzmocnienia
    całości konstrukcji bo bloczki 10, 7 i 5 cm wydawały się czasem bardzo
    wąskie.
    Wcześniej wanna była w styropianowej obudowie, która jednak okazała się
    jakaś taka niepewna jak dla mnie.
    No więc jak włożyłem tą wannę w obudowę murowaną to sie okazało że woda
    lejąca się do wanny strasznie dzwoni o ta blachę.
    nie mówiąc że woda również dość szybko stygła w kąpieli.
    No i aby temu wszystkiemu zaradzić wziąłem 2 butelki pianki montażowej i
    całe dno i boki na jakieś 20 cm od najniższego punktu dna wanny.
    piankę układałem paseczkami tak ze grubość ocieplenia wyszła jakieś 3 cm.
    Pianka poza izolacją jest materiałem stratnym co wybitnie poprawiło
    parametry akustyczne wanny. teraz woda leje się jak do plastikowej wanny.
    Nie wyobrażam sobie wanny plastikowej, nie emaliowanej, może dlatego ze
    nigdy takiej nie miałem, ale tez dlatego że różne rzeczy się myje w
    wannie i bałbym się o powierzchnię żywicową, może niepotrzebnie.