  • 1. Data: 2009-07-06 20:09:12
    Temat: kosiarka reczna/elektryczna/spalinowa
    Od: "tomekgert" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czym najlepiej kosic trawe wokol domu? Powierzchnia ok. 350m2, wiec
    malutko..
    Zastanawialem sie nad kosiarka bebnowa reczna, ale widze, ze taka reczna
    jest niekiedy drozsza od zwyklej elektrycznej (pewnie chinszczyzna).
    Cos polecacie/sugerujecie??
    Jaka jest wyzszosc kosiarki recznej od elektrycznej, czy spalinowej? jakos
    ciecia, bo cena raczej nie...

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2009-07-06 21:22:01
    Temat: Re: kosiarka reczna/elektryczna/spalinowa
    Od: "Mustafa" <M...@B...xx>

    > Czym najlepiej kosic trawe wokol domu? Powierzchnia ok. 350m2, wiec

    Przy tej powierzchni, jeśli w grę wchodzi kasa, to kup cokolwiek co ma kółka
    i silnik.
    Mam 50% więcej do skoszenia i przekłada się to wyłącznie na czas
    koszenia.rzędu pół godziny na tydzień.... a i to zalezy kto kosi bo jeden to
    zrobi szybciej elektryczną popierdółką niż inny spalinaową "furą"

    Elektryczna chińszczyzna z koszem (chyba chińszczyzna bo nazwę ma jakąś
    swojską) służy mi już dzielnie 4 albo 5 rok :)

    p.s.
    zadna ręczna nie wrzuci Ci trawy do kosza tak jak to zrobi nawet najtańsza
    elektryczna - będziesz chodził, grabił i klął :)

  • 3. Data: 2009-07-07 06:31:40
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "tomekgert" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zastanawialem sie nad kosiarka bebnowa reczna, ale widze, ze taka reczna
    > jest niekiedy drozsza od zwyklej elektrycznej (pewnie chinszczyzna).

    Na ta powierzchnię to elektryczna i jaskrawy przedłużacz :)

    > Jaka jest wyzszosc kosiarki recznej od elektrycznej, czy spalinowej? jakos
    > ciecia, bo cena raczej nie...

    jedyna jaka przewaga ręcznej nad wspomnianymi to że jest cicha. Ale nie wiem
    jak to działa a w zasadzie czy to działa.

    Kupuj elektryczną z możliwie dużym silnikiem. Kupisz z małym silniczkiem,
    wyjedziesz na 2-3 tygodnie i powrocie bedziesz miał kłopot z koszeniem.

    Ja koszę co 2 tygodnie ale teraz przy tych pogodach monsunowych :) cięzko
    już było. Tak wiec nie ma pojęcia za duży silnik.

    Aaa. I nie sadź roślinek pod wielkość kosiarki :) Ojciec posadził jakieś bzy
    pod poprzednią kosiarkę 49cm, teraz mamy 53 cm szeroką i nie jest skoszone
    za nimi :)

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 4. Data: 2009-07-07 06:42:11
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Żółte końcówki traw po koszeniu to zazwyczaj wynik niedokładnego
    ciecia trawy a właściwie jej zrywania. Jedynie kosiarki bębnowe i ew.
    listwowe t n ą źdźbła trawy. Pozostałe konstrukcje szarpią i rwą
    końcówki - co wynika z technologii, prędkości i sposobu zaostrzenia
    elementów tnących. Ze względów bezpieczeństwa większość kosiarek
    "domowych" ma ograniczoną prędkość obrotową noży czy listew. Stąd
    nasze trawniki rzadko są zielone w przeciwieństwie do angielskich,
    gdzie znacznie częściej używa się kosiarek bębnowych.

    350m2 można "oblecieć" ręcznie w góra pół godzinki przy przeciętnej
    sprawności.

    Zalety:
    Najwyższa jakość koszenia-najlepsza kondycja trawy
    Cisza i ekologia
    Troche sportu ;-)

    Wady:
    Trzeba to robić częściej nie czekać na duże przyrosty.
    Ostrzenie - kiedy już trzeba - brak fachowców.
    Ścięte krótkie przyrosty zostawia się na trawniku (nawóz)- dłuższe
    trzeba zgrabić

  • 5. Data: 2009-07-07 07:40:43
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    tomekgert pisze:

    > Czym najlepiej kosic trawe wokol domu? Powierzchnia ok. 350m2, wiec
    > malutko..

    Jeśli tanio, to dowolna elektryczna kosiarka z koszem. Jest cicha i
    relatywnie lekka, minusem będzie konieczność walki z kablem. Ja w
    zeszłym roku kosiłem elektryczną i się wyleczyłem - więcej czasu
    zajmowało mi przekładanie kabla oraz odblokowywanie noża niż samo
    koszenie. Jeśli masz więcej kasy, kup spalinową. Jest głośniejsza,
    cięższa i śmierdzi :), ale ma mocniejszy silnik i kosi się dużo szybciej
    i sprawniej. Z racji rozmiarów zwykle (ale nie zawsze) spalinowa będzie
    miała większy kosz, co oznacza rzadsze jego opróżnianie.

    Poza tym różnic większych nie ma. Bez względu na to co wybierzesz,
    wybierz kosiarkę z koszem i odpuść sobie wynalazki w stylu mulczowania
    itd. To ma sens przy dużych trawnikach, u Ciebie lepszym rozwiązaniem
    będzie wywózka skoszonej trawy - średnio jeden 120l worek tygodniowo.
    Poza tym należy pilnować ostrości noża - ja ostrzę nóż co trzy koszenia
    i nie mam problemów z poszarpanymi źdźbłami. Samo ostrzenie zajmuje mi
    zresztą 10 minut - gruba rękawica, klucz 19, kątówka i wkrętak do
    kontroli wyważenia.

    Jeśli masz sensowny geometrycznie trawnik bez przeszkód terenowych,
    możesz szarpnąć się na spalinową kosiarkę z napędem. Pamiętaj - jeśli
    zdecydujesz się na napęd, wybierz wyłącznie kosiarkę z przepustnicą
    (regulacją prędkości obrotowej). Napęd jest wygodny w przypadku
    trawników prostokątnych, gdzie się robi wiele kursów po prostej; wówczas
    koszenie staje się naprawdę wygodne. W przeciwnym wypadku napęd się nie
    przyda, bo kosiarkę i tak trzeba będzie prowadzić ręcznie. Ja mam napęd
    i używam go wyłącznie na połowie trawnika. Fajne, ale nie wiem czy z
    obecną wiedzą bym dokonał tego zakupu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-07-07 08:01:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Cos polecacie/sugerujecie??
    > Jaka jest wyzszosc kosiarki recznej od elektrycznej, czy spalinowej? jakos

    Na 350metrów kw trawnika kup najtańszą kosiarkę elektryczną. Tylko silnik
    min. 1kW aby miała.
    Ja mam 400 metrów kw trawy do skoszenia, kosiarke elektryczną 34cm
    szerokości koszę dwa razy w tygodniu.
    Jedno koszenie to maks godzina pracy. Trawę z kosza wsypuję do
    kompostownika.
    Zobaczę za rok co za kompost z tego wyjdzie

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-07-07 08:25:13
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:h2uqcs$4rm$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Na ta powierzchnię to elektryczna i jaskrawy przedłużacz :)

    Ja do takiego zestawu, przy trawniku około 400m2 dorzuciłem jeszcze w tym
    roku zwykłą najtańszą (praktiker 39 pln) podkaszarkę. Teraz mój trawnik
    zaczął wyglądać znośnie. Niestety te tanie chińskie kosiarki słabo sobie
    radzą przy krawężnikach, palisadach, plotach, drzewach i innych
    przeszkodach.

    Tomasz

  • 8. Data: 2009-07-07 08:28:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > ma mocniejszy silnik i kosi się dużo szybciej i sprawniej. Z racji
    > rozmiarów zwykle (ale nie zawsze) spalinowa będzie miała większy kosz, co

    Jakis glos rozsadku. Tylko spalinowa niezaleznie od wielkosci trawnika,
    pomijajac te 3 metrowe. To komfort jakiego nie daje zadna inna kosiarka.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-07-07 08:36:02
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Na 350metrów kw trawnika kup najtańszą kosiarkę elektryczną. Tylko silnik
    > min. 1kW aby miała.
    > Ja mam 400 metrów kw trawy do skoszenia, kosiarke elektryczną 34cm
    > szerokości koszę dwa razy w tygodniu.

    Sprobuj z raz pokosic spalinowa to zobaczysz jak sie meczysz. :-)
    Ja probowalem ze dwa razy kosic elektryczna, to po prostu tragedia. Nie
    dosc, ze kosiarka jak zabawka, kosi tyle jednorazowo ze trudno to zauwazyc,
    no i ten kabel. To jest dopiero test wytrzymalosci psychicznej. Ja sie do
    tego nie nadaje i mam same kosiarki spalinowe.
    Zes swej strony kosiarki elektryczne polecam Stige, spalinowe w sumie tez
    choc nie tylko.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-07-07 08:45:03
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    > Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > Jakis glos rozsadku. Tylko spalinowa niezaleznie od wielkosci trawnika,
    Tu bym się niezgodził. Spalinowe są duże i niestety cieżkie, co utrudnia
    manewrowanie.

    Jas koszę ok 1200-1500m2 i tu ma sens spalinówka (miałaby więszy jak bym
    wywalił trochę krzaczków), ale na tak małej (350m2) powierzchni nie widze
    żadnej przewagi spalinowej nad elektryczną.

    Poptrzny mp na firme stiga. Najmniejsza kosiarka splainowa to 43cm, wieksza
    48. Generuja hałas na poziomei 96dB, waża na poziomei 30-33kg, elektryczna
    37,39,46 , hałas dla najwiekszej 94 dB (ponad dwa razi ciszej) dla
    mniejszych nie okreslone masa tej 46 jest porównywalna 33, mniejszych
    17,15kg). Wiem inne materiały ale ja z tego powodu odpuściłęm sobie
    aluminium bo ojciec powiedział że on już sobei z taką nie da rady

    Poza tym kożystniejszy rozkład momentu obrotowego silnika elektrycznego.

    Duże powierzchnei jak najbardziej spalinowe, małe nie ma co kombionowac
    elektryczna.

    > To komfort jakiego nie daje zadna inna kosiarka.

    Te 96 dB przy spalinowej ??

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź