  • 11. Data: 2009-07-07 08:59:40
    Temat: Re: kosiarka reczna/elektryczna/spalinowa
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h2v0ak$jal$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:h2uvc3$ng0$1@news.onet.pl...

    > Sprobuj z raz pokosic spalinowa to zobaczysz jak sie meczysz. :-)
    > Ja probowalem ze dwa razy kosic elektryczna, to po prostu tragedia. Nie
    > dosc, ze kosiarka jak zabawka, kosi tyle jednorazowo ze trudno to
    > zauwazyc, no i ten kabel. To jest dopiero test wytrzymalosci psychicznej.
    > Ja sie do tego nie nadaje i mam same kosiarki spalinowe.
    > Zes swej strony kosiarki elektryczne polecam Stige, spalinowe w sumie tez
    > choc nie tylko.

    Pewnie masz racje.
    Odnośnie kabla to koszę w ten sposób że on mi nie przeszkadza.
    Gnizdko mam w prawym dolnym rogu trawnika patrząc "z lotu ptaka".
    Koszę od prawego dolnego rogu w góre i z powrotem.
    Kabel więc zostaje za mną i z mojej prawej strony i nie trzeba nic
    przekładać.
    Ale rozglądam sie również za niewielką spalinowa kosiarką.
    Jak taką trafię to zdobede ją droga kupna i przetestuje.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-07-07 09:07:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:h2v2lf$s8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Tu bym się niezgodził.

    Slusznie to wolny kraj, dla Ciebie to moze byc zle rozwiazanie.

    > Spalinowe są duże i niestety cieżkie, co utrudnia manewrowanie.

    Naciska sie raczke by podniesc przedniekola i robisz co chcesz to jest
    minimum wysilku.

    > Jas koszę ok 1200-1500m2 i tu ma sens spalinówka (miałaby więszy jak bym
    > wywalił trochę krzaczków), ale na tak małej (350m2) powierzchni nie widze
    > żadnej przewagi spalinowej nad elektryczną.

    Wiekszy kosz - rzadsze oproznianie, wieksza moc - mozliwosc koszenia
    wyzszej trawy bez odczuwania tego, brak kabla - dla mnie rzecz podstawowa i
    najwazniejsza.

    > Poptrzny mp na firme stiga. Najmniejsza kosiarka splainowa to 43cm,
    > wieksza 48. Generuja hałas na poziomei 96dB, waża na poziomei 30-33kg,
    > elektryczna 37,39,46 , hałas dla najwiekszej 94 dB (ponad dwa razi ciszej)
    > dla mniejszych nie okreslone masa tej 46 jest porównywalna 33, mniejszych
    > 17,15kg). Wiem inne materiały ale ja z tego powodu odpuściłęm sobie
    > aluminium bo ojciec powiedział że on już sobei z taką nie da rady

    Ja nie mam problemu z ciezarem kosiarki, one sa na kolkach. Trzeba kupic
    markowa kosiarke z lozyskowanymi kolami i nie ma problemu. Moj ojciec,
    czlowiek nienajmlodszy kosi Wikingiem 6KM trawe na dzialce trzy razy w roku.
    Trawa jest czesto powyzej kolan i ojciec daje rade. Elektryczne sa dobre dla
    emerytek z ogrodkiem od domu do bramy.

    > Poza tym kożystniejszy rozkład momentu obrotowego silnika elektrycznego.

    Co takiego??

    > Duże powierzchnei jak najbardziej spalinowe, małe nie ma co kombionowac
    > elektryczna.

    Teoretycznie tak, praktycznie nie bardzo.

    > Te 96 dB przy spalinowej ??

    W porownaniu z 40m przedluzaczem to drobny pikus. Rzadko kiedy zdaza sie
    kosic caly dzien by to rzeczywiscie miglo byc uciazliwe.

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-07-07 09:16:44
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale rozglądam sie również za niewielką spalinowa kosiarką.
    > Jak taką trafię to zdobede ją droga kupna i przetestuje.

    Viking MB 433 (344?) o ile czegos nie pomylilem. Viking to chyba najlepsze
    kolka na rynku . Mam taka od trzech lat i spisuje sie bardzo dobrze. Silkik
    3,5KM wystarczajacy do normalnego trawnika, kosz napelnia sie pod korek, a
    to nie zawsze takie oczywiste, tylko cena jak na Vikinga, obecnie 1099,-. W
    porownaniu z marketowymi zdaje sie wysoka, ale tamte to przewaznie niezly
    shit i szybko sie msci. Nie dosc ze glupiego filtra nie mozna do tego
    dokupic, to jeszcze obudowy z blachy chybna na profile do gipsu. Sasiad moj
    zbieznosc kol w takiej kilka razy w roku ustawia mlotkiem. :-) Kosilem tym
    pare razy i porazka. Ciezko jakbys taczke z gruzem pchal. One sie zapadaja
    pod wlasnym ciezarem, porazka. Cos jak porownanie siekiery Fiscarsa,
    kupiles??

    Pozdro.. TK

  • 14. Data: 2009-07-07 09:24:03
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    Bartosz Augustyniak wrote:
    > Tu bym sie niezgodzi?. Spalinowe s? du?e i niestety cie?kie, co utrudnia
    > manewrowanie.

    eee, moze miales kontakt z jakimis duzymi na boiska sportowe. moja
    spalinowka wazy jakies 15 kg, manewruje sie tym bardzo latwo. kosilem
    elektryczna (bosch) i przy 20 letniej spalinowce 3,5 KM nie ma
    porownania. Kabel to jedno, ale solidny moment na ostrzu to duzy komfort
    - ostatnio wciagnalem z 30 sumakow 0,5-1,5 cm grubosci - nawet nie jęknęła.

    > Poza tym ko?ystniejszy rozk?ad momentu obrotowego silnika elektrycznego.

    rozklad momentu?!
    przeciez jak Ci sie kosiarka rozkreci do predkosci roboczej, to po
    cholere jakis rozklad momentu?

    > Te 96 dB przy spalinowej ??

    nie wiem, ile ta moja ma, ale dzwiek silnika jest zupelnie znosny. nie
    mam zadnej potrzeby zakladania sluchawek, ani nie jestem zmeczony po 20
    minutach (tyle mi zajmuje koszenie).

    --
    bartek

  • 15. Data: 2009-07-07 09:26:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > korek, a to nie zawsze takie oczywiste, tylko cena jak na Vikinga, obecnie

    Popatrzę na nią.

> [...]
    > shit i szybko sie msci. Nie dosc ze glupiego filtra nie mozna do tego
    > dokupic, to jeszcze obudowy z blachy chybna na profile do gipsu. >Sasiad

    To racja, troche tych kosiarek z marketu oglądałem i nie podobały mi się.
    Byłem skłonny juz kupić "markową" używke z drugiej reki.
    Ale kupiłem elktryczna i temat przesta em drażyć.
    za spalinowa rozejrze się późną jesienia jak beda "promocje" Teraz to jest
    dobra pora zakup odśniezarki a nie kosiarki;))

    > pod wlasnym ciezarem, porazka. Cos jak porownanie siekiery Fiscarsa,
    > kupiles??

    Kupiem i chwile temu właśnie swoje wrażenia z jej użytkowania dopisałem do
    postu "jakie siekiery przyzwoitej jakosci" ;)0

    Krzysiek

  • 16. Data: 2009-07-07 09:29:50
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Bartosz Augustyniak pisze:

    > wywalił trochę krzaczków), ale na tak małej (350m2) powierzchni nie widze
    > żadnej przewagi spalinowej nad elektryczną.

    *Ty* nie widzisz, bo 1) nie masz takiego trawnika, 2) masz już
    spalinówkę. Ja mam taki trawnik, cały zeszły rok kosiłem elektryczną a
    tej wiosny kupiłem spalinową. Plusy znacznie przekraczają minusy.

    Kris napisał że nieco większy trawnik kosi godzinę. Ja swój koszę 20
    minut, wliczając podkaszanie (również spalinową podkaszarką). Trawnik
    koszę dwa razy w tygodniu, więc dla mnie to spora oszczędność czasu.

    > Te 96 dB przy spalinowej ??

    Nie, te 20 minut zamiast godziny.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 17. Data: 2009-07-07 09:29:52
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Moj ojciec, czlowiek nienajmlodszy kosi Wikingiem 6KM trawe na dzialce
    > trzy razy w roku. Trawa jest czesto powyzej kolan i ojciec daje rade.
    > Elektryczne sa dobre dla emerytek z ogrodkiem od domu do bramy.

    Dokladnie - mimo ze podzielam twoje zdanie nt zalet spalinowek to jednak SĄ
    zastosowania gdzie lekka cicha elektryczna bedzie po prostu lepsza ;)

    Kane

  • 18. Data: 2009-07-07 09:33:50
    Od: mk <d...@t...pl>

    kris pisze:
    Trawę z kosza wsypuję do
    > kompostownika.
    Jedna ze szkół mówi (jeśli sama trawa) o wcześniejszym wysuszeniu trawy
    przed wrzuceniem do kompostownika.
    Pdr. M.

  • 19. Data: 2009-07-07 09:37:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dokladnie - mimo ze podzielam twoje zdanie nt zalet spalinowek to jednak
    > SĄ zastosowania gdzie lekka cicha elektryczna bedzie po prostu lepsza ;)

    Np 3 bliźniaki-szeregowce wybudowane niedaleko mojej chałupy.
    Trawnika tam maks 150metrów, zaraz za płotem kolejni sąiedzi z takimi samymi
    trawniczkami itp. Tam hałas spalinówki wywołał by zaraz burze sąsiedzkie.
    I ludziska za te "aartamenty" w stanie developerskim płacili prawie 500tys
    zł.
    Jeszcze jeden "apartament" jest do kupienia zresztą ale 5 sie sprzedało.

    Krzysiek

  • 20. Data: 2009-07-07 09:42:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mk" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    > kris pisze:
    > Trawę z kosza wsypuję do
    > Jedna ze szkół mówi (jeśli sama trawa) o wcześniejszym wysuszeniu trawy
    > przed wrzuceniem do kompostownika.

    Też to czytałem ale nie chce mi się z tym bawić.Wrzucam tak jak skosze- jak
    zamieni się w kompost to ok jak nie to trudno.

    Krzysiek