  • 41. Data: 2009-07-10 11:14:51
    Temat: Re: kosiarka reczna/elektryczna/spalinowa
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Pooh pisze:

    > Ja mam z regulacją i tak na prawdę używam tylko najwyższych obrotów.

    Ja zwykle też, ale w niektórych częściach trawnika wolę gdy kosiarka
    jedzie wolniej. Poza tym na mniejszych obrotach przy ostrym nożu
    kosiarka kosi tak samo dobrze a jest dużo cichsza.

    > Może trzeba przemyśleć nową trasę, żeby więcej prostych robić ;-)

    Nie da rady. Jak nie drzewko, to jakaś mała architektura itd. :)

    > Przy zakupie zwracałem jeszcze uwagę aby kosz nie był w całości plastikowy
    > - chyba trudniej uszkodzić przypadkowym kopnięciem.

    To jedno a drugie to łatwość przechowywania. Kosz tekstylny zajmuje
    mniej miejsca niż plastikowy. Ja np. kosiarkę trzymam w garażu a kosz w
    magazynku drewutni, w sumie więc kosiarka jako całość zajmuje mniej miejsca.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 42. Data: 2009-07-10 11:23:07
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Masz calkowita racje. Ja te rzeczy czytywalem swego czasu w literaturze
    > ogrodniczej, juz jakis czas temu. Teraz idzie nowe i o pielegnacji
    > trawnika czytuje sie w instrukcji obslugi kosiarki. :-) A tam jak wiadomo
    > kazdy kit

    Ale widziałeś takie zaleganie na własne oczy,
    czy tylko tak z literatury piszesz ?

    Pzdr

    JKK

  • 43. Data: 2009-07-10 11:25:03
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    > Jednak źle pamiętałem - 5,5KM, 29kg, 96dB

    Dzięki za info. Czyli docelowo muszę myśleć
    o czymś >= 6 KM (~10a przyszłego trawnika).
    Albo o traktorku ;-)

    Pzdr
    JKK

  • 44. Data: 2009-07-10 11:41:22
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Fri, 10 Jul 2009 13:25:03 +0200, JKK napisał(a):
    > Dzięki za info. Czyli docelowo muszę myśleć
    > o czymś >= 6 KM (~10a przyszłego trawnika).
    Chyba niekoniecznie o czymś mocniejszym. To daje rade jak nie masz za dużo
    do omijania.

    > Albo o traktorku ;-)
    A to zależy ile i jak Ci żona przeszkód w postaci krzaczków naustawia.

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 45. Data: 2009-07-10 16:50:23
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Ale widziałeś takie zaleganie na własne oczy,
    > czy tylko tak z literatury piszesz ?

    Ja mam lekki filc w trawniku nawet jak kosze z koszem. Mam tez inna duuza
    dzialke, gdzie kosi sie kosiarka bez kosza z uwagi na powierzchnie. Bardzo
    rzadko ktos tam grabi trawe i niestety nie da sie uzyskac ladnego trawnika.
    Miedzy zdzblami trawy nie widac ziemi tylko sfilcowana koszona wczesniej
    trawe, mech i co tam jeszcze. Nawozona, normalnie rosnaca, pielegnowana
    trawa moim skromnym zdaniem ma za duze przyrosty zeby zostawiac to na
    trawniku.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2009-07-10 16:53:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Dzięki za info. Czyli docelowo muszę myśleć
    > o czymś >= 6 KM (~10a przyszłego trawnika).
    > Albo o traktorku ;-)

    U mnie kosi sie jakies 4000m kosiarka z silnikiem 6KM. Mocy jej nie brak
    nawet rzadko koszac, ale taka powierzchnia to spore wyzwanie do koszenia
    recznego, wiec robi sie to rzadko.

    Pozdro.. TK