    From: Sebcio <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kosiarka reczna/elektryczna/spalinowa
    Date: Tue, 07 Jul 2009 09:40:43 +0200

    tomekgert pisze:

    > Czym najlepiej kosic trawe wokol domu? Powierzchnia ok. 350m2, wiec
    > malutko..

    Jeśli tanio, to dowolna elektryczna kosiarka z koszem. Jest cicha i
    relatywnie lekka, minusem będzie konieczność walki z kablem. Ja w
    zeszłym roku kosiłem elektryczną i się wyleczyłem - więcej czasu
    zajmowało mi przekładanie kabla oraz odblokowywanie noża niż samo
    koszenie. Jeśli masz więcej kasy, kup spalinową. Jest głośniejsza,
    cięższa i śmierdzi :), ale ma mocniejszy silnik i kosi się dużo szybciej
    i sprawniej. Z racji rozmiarów zwykle (ale nie zawsze) spalinowa będzie
    miała większy kosz, co oznacza rzadsze jego opróżnianie.

    Poza tym różnic większych nie ma. Bez względu na to co wybierzesz,
    wybierz kosiarkę z koszem i odpuść sobie wynalazki w stylu mulczowania
    itd. To ma sens przy dużych trawnikach, u Ciebie lepszym rozwiązaniem
    będzie wywózka skoszonej trawy - średnio jeden 120l worek tygodniowo.
    Poza tym należy pilnować ostrości noża - ja ostrzę nóż co trzy koszenia
    i nie mam problemów z poszarpanymi źdźbłami. Samo ostrzenie zajmuje mi
    zresztą 10 minut - gruba rękawica, klucz 19, kątówka i wkrętak do
    kontroli wyważenia.

    Jeśli masz sensowny geometrycznie trawnik bez przeszkód terenowych,
    możesz szarpnąć się na spalinową kosiarkę z napędem. Pamiętaj - jeśli
    zdecydujesz się na napęd, wybierz wyłącznie kosiarkę z przepustnicą
    (regulacją prędkości obrotowej). Napęd jest wygodny w przypadku
    trawników prostokątnych, gdzie się robi wiele kursów po prostej; wówczas
    koszenie staje się naprawdę wygodne. W przeciwnym wypadku napęd się nie
    przyda, bo kosiarkę i tak trzeba będzie prowadzić ręcznie. Ja mam napęd
    i używam go wyłącznie na połowie trawnika. Fajne, ale nie wiem czy z
    obecną wiedzą bym dokonał tego zakupu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio