  • 1. Data: 2009-07-07 11:14:07
    Temat: Dobudowanie ścianki działowej w mieszkaniu
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    Witam! Czy jeżeli kupuję mieszkanie w stanie developerskim, to mogę sobie
    dowolnie dobudować w nim ścianę działową czy może potrzebne są jakieś
    zewzwolenia i projekt architekta?

  • 2. Data: 2009-07-07 11:34:40
    Temat: Re: Dobudowanie ścianki działowej w mieszkaniu
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    czy może potrzebne są jakieś
    > zewzwolenia i projekt architekta?

    Takie rzeczy są zazwyczaj określone w karcie technicznej lokalu bo mają lub
    mogą mieć wpływ na udzieloną przez developera gwarancję.

  • 3. Data: 2009-07-07 11:48:40
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Witam! Czy jeżeli kupuję mieszkanie w stanie developerskim, to mogę sobie
    > dowolnie dobudować w nim ścianę działową czy może potrzebne są jakieś
    > zewzwolenia i projekt architekta?

    Jakies obliczenia nosnosci stropu beda konieczne. Chyba ze postawisz lekka
    scianke g-k, z welna w srodku. Taniej, czysciej, latwo rozebrac.
    Zero zezwolen.

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-07-07 12:29:06
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    > Takie rzeczy są zazwyczaj określone w karcie technicznej lokalu bo mają
    > lub mogą mieć wpływ na udzieloną przez developera gwarancję.

    Czyli takiej odpowiedzi udzieli mi po prostu developer zgadza się?

  • 5. Data: 2009-07-07 12:31:07
    Temat: Re: Dobudowanie ?cianki działowej w mieszkaniu
    Od: "Konrad" <k...@o...pl>

    > Jakies obliczenia nosnosci stropu beda konieczne. Chyba ze postawisz lekka
    > scianke g-k, z welna w srodku. Taniej, czysciej, latwo rozebrac.
    > Zero zezwolen.

    To może pokażę konkretnie co planuję:
    http://10minut.pl/kalinowski/obrazek.jpg

    Chyba bardziej problematyczne będzie usunięcie ścianki, która wygląda na
    dosyć grubą. Natomiast ta ścianka, która będzie dołożona, to już jak
    najbardziej z karton-gips.

  • 6. Data: 2009-07-07 13:11:24
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Chyba bardziej problematyczne będzie usunięcie ścianki, która wygląda na
    > dosyć grubą. Natomiast ta ścianka, która będzie dołożona, to już jak
    > najbardziej z karton-gips.

    Upewnij sie, ze nie usuwasz sciany nosnej :)

    pozdrawiam
    pluton

  • 7. Data: 2009-07-07 16:16:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam! Czy jeżeli kupuję mieszkanie w stanie developerskim, to mogę sobie
    > dowolnie dobudować w nim ścianę działową czy może potrzebne są jakieś
    > zewzwolenia i projekt architekta?

    Formalnie jest to przebudowa i potrzeba na nią:
    1) Zgody właściciela budynku (nie tylko mieszkania)
    2) Projektu
    3) Pozwolenia na budowę
    4) Kierownika budowy

    A praktycznie to trzeba znać budowę stropu by wiedzieć co można na nim postawić.

  • 8. Data: 2009-07-07 17:24:04
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    pluton pisze:

    > Upewnij sie, ze nie usuwasz sciany nosnej :)
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Na oko wygląda to na ścianę nośną.

  • 9. Data: 2009-07-08 02:38:33
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "Konrad" <k...@o...pl> napisał w wiadomośc
    > Czyli takiej odpowiedzi udzieli mi po prostu developer zgadza się?

    Na pewno w zakresie odnoszącym się do udzielanej na lokal gwarancji.
    --
    Jackare

  • 10. Data: 2009-07-08 15:42:55
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Konrad" <k...@o...pl> napisał w wiadomośc

    Najlepiej byłoby uderzyć do kierownika budowy - jest on w posiadaniu zarówno projektu
    jak i teoretycznie był na miejscu w trakcie jego wylewania i wie jak można go teraz
    obciążać. Sekretarka w biurze dewelopera może ci co najwyżej udostępnić projekt.