  • 1. Data: 2009-07-07 19:08:05
    Temat: Pion kanalizacyjny w ścianie- hałas?
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Witam,
    Wykułem bruzdę na głębokość ok. 12cm w ścianie o grub.ok 38 cm.ściana w archaicznej
    technologii
    żużlobetonowej (szalunki i lali z góry).
    Ściana jest działowa z sąsiadem.
    Uznał,że nie mogę rur schować, albowiem będzie słyszał każde spadające rurą gówno.
    Powołał się na "przepisy" typu: rur nie wolno chować w ścianach, bo tak się nie robi.
    Dla mnie zadziwiające.Pion mam prosty jak strzelił,bez załamań; długość do wpięcia w
    piwnicy ok.5m
    Zajrzałem do "Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki(...)" zero na
    ten temat.
    Rury są z PP, zamiast starych żeliwnych.
    I tak zamierzałem je owinąć wełną mineralną,żeby mi się nie pokaleczyły o ostry
    beton.
    Czy sąsiad ma rację?

  • 2. Data: 2009-07-07 19:28:19
    Temat: Re: Pion kanalizacyjny w ścianie- hałas?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "Rentier" <f...@g...com> wrote in message

    > Uznał,że nie mogę rur schować, albowiem będzie słyszał każde spadające
    > rurą gówno.
    > Powołał się na "przepisy" typu: rur nie wolno chować w ścianach, bo tak
    > się nie robi.

    Niech Ci wskaże te przepisy :-)

    > I tak zamierzałem je owinąć wełną mineralną,żeby mi się nie pokaleczyły o
    > ostry beton.
    > Czy sąsiad ma rację?

    Ma rację o tyle, że jak je na sztywno zamurujesz w tej bruździe, to będą
    hałasować. Rury powinny być mocowane w sposób elastyczny na wspornikach, ich
    wygłuszenie wełną jest bardzo dobrym pomysłem.
    A sąsiadowi powiedz grzecznie, że zrobisz to tak, żeby było dobrze i tyle,
    wytłumacz mu dokładnie, że rurę wygłuszysz, żeby widział, że się starasz.
    Jak to mu nie wystarczy, mniej lub bardziej bezpośrednio przedstaw koronny
    argument "wolnoć Tomku w swoim domku" i tyle.

    J.

  • 3. Data: 2009-07-07 19:56:10
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > Jak to mu nie wystarczy, mniej lub bardziej bezpośrednio przedstaw koronny
    > argument "wolnoć Tomku w swoim domku" i tyle.

    Ba ja nawet jak cos tam kiedys na stornie Wavina szukałem, to oni maja
    jakies super wygłuszające rury kanalizacyjne :), więc możesz nawet taką
    zamontować :).
    A kanalizacyjne rury bardzo często się chowa w ścianach :).

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-07-07 20:43:06
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Jarek P. pisze:
> [...]
    > starasz. Jak to mu nie wystarczy, mniej lub bardziej bezpośrednio
    > przedstaw koronny argument "wolnoć Tomku w swoim domku" i tyle.

    Ok, dzięki.
    Bałem się ew. nadzoru budowlanego...ZAwsze się przyczepią do czegoś.

  • 5. Data: 2009-07-08 15:33:30
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Jak to mu nie wystarczy, mniej lub bardziej bezpośrednio przedstaw koronny
    > argument "wolnoć Tomku w swoim domku" i tyle.

    Skoro ma sąsiada to zapewnie nie jest w "swoim domku" :)

  • 6. Data: 2009-07-08 19:32:40
    Od: Rentier <f...@g...com>

    William Bonawentura pisze:
    > Użytkownik "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Skoro ma sąsiada to zapewnie nie jest w "swoim domku" :)
    Do tej pory wydawało mi się,że prawie jestem:-(
    sąsiad mi uzupełnił info ("spotkałem tego mojego kolegę i powiedział,ze rury trzeba
    zaizolować 10cm
    wełną mineralną SPECJALNĄ")
    Zapytałem skąd wie o takich cudach, a on mi na to,że to jest inspektor nadzoru
    budowlanego, więc wie
    na 100%

  • 7. Data: 2009-07-08 20:31:02
    Od: "Adam" <a...@p...onet.tnij.tu.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > rury trzeba zaizolować 10cm wełną mineralną SPECJALNĄ")
    > Zapytałem skąd wie o takich cudach, a on mi na to,że to jest inspektor

    Przekazał Ci wyraźny sygnał :) - 'znam inspektora i nie zawaham się go użyć'
    ;)

    Adam

  • 8. Data: 2009-07-08 21:00:05
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

    > Skoro ma sąsiada to zapewnie nie jest w "swoim domku" :)

    O bliźniakach/czworakach/szeregówkach słyszał? ;-)

    J.

  • 9. Data: 2009-07-09 10:55:25
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Dnia Wed, 8 Jul 2009 22:31:02 +0200, Adam napisał(a):

    > Przekazał Ci wyraźny sygnał :) - 'znam inspektora i nie zawaham się go użyć'
    > ;)

    Ja bym w tym wypadku powiedział "sprawdzam" :)

    T.

  • 10. Data: 2009-07-09 18:16:33
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote in message

    > O bliźniakach/czworakach/szeregówkach słyszał? ;-)
    >
    > J.

    Nie słyszałem by w budownictwie szeregowym sąsiedzi mieli wspólne piony
    kanalizacyjne....