    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Plac budowy
    Date: Wed, 08 Jul 2009 10:10:10 +0200

    Powiedzcie mi proszę jak najlepiej przygotować plac budowy, żeby potem
    można było go sensownie przekształcić na obejście wokół domu.
    Sytuacja jest taka, że z połowy działki zdjąłem humus - była tu łąka,
    dość żyzna zresztą :-) i rosły wysokie trawy. Teraz jest odsłonięta
    glina - zdjęcia tutaj:

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudowaWy
    braneZdjecia?feat=directlink#

    Obszar uprzątnięty z trawy to glina i jak deszcz popada, to robi się...
    coś niesamowitego :-))) - ślisko, miękko i się klei do wszystkiego.

    Za radą majstra wymyśliłem coś takiego, że zamówię z wywrotkę żwiru i
    rozsypię na działce po obrzeżach uprzątniętego obszaru, żeby gdy mi
    przywiozą jakieś materiały, nie trzeba ich było składować na
    rozmokniętej glinie. W rogu - tam, gdzie skrzynki na prąd, chcę docelowo
    utwardzić placyk, tak, żeby można było parkować samochodem -
    przynajmniej osobowym i może mniejszym ciężarowym, gdyby była taka
    potrzeba, zatem koło skrzynek myślę, żeby nawieźć tego żwiru więcej, a
    może nawet na spód trochę czegoś grubszego.

    Moja wątpliwość dotyczy reszty działki - terenu, gdzie teraz nie będę
    nic rozkopywał, a w przyszłości zechcę zagospodarować i zasiać trawę,
    posadzić jakieś krzewy, drzewka... Czy taka - raczej cienka warstwa
    żwiru na glinie nie będzie potem przeszkodą w zrobieniu na nim trawnika?

    pozdr
    robercik-us