  • 11. Data: 2010-11-02 20:07:29
    Temat: Re: Plasma czy już LED?
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Tomasz M." <m...@i...pl> napisał(a):

    >witam
    >
    >planowałem kupić plazmę
    >http://tanio.pl/Plazma-PANASONIC-TX-P42G20E--200341
    -1-113954-12186117.html
    >ale ostatnio zacząłem się zastanawiać nad tym:
    >http://tanio.pl/TV-LED-PHILIPS-40PFL7605H--219765-2
    -113956-12207909.html

    >parę "stów" więcej płacisz, ale zużycie energii o 200W mniejsze.
    >nie wiem natomiast jak z jakością obrazu, odbioru sygnału analogowego itp.
    >
    >jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie to proszę o podzielenie się nią

    Plazmy fullhd pobieraja znacznie wiecej energii niz analogiczne LCD.
    Oczywiscie plazma ma dynamiczny pobor pradu, im jasniej tym go wiecej, ale srednia,
    biorac pod uwage klasyczne programy telewizyjne i filmy, wychodzi i tak o wiele
    wieksza
    niz w LCD - tym bardziej ,ze zazwyczaj w LCD i tak obniza sie moc swietlowek
    (np. ja mam ustawione 25% ich mocy swiecenia), co z deklarowanych 120Watt
    wychodzi mi juz niecale 80 watt poboru pradu (mierzone miernikiem) a obraz i tak
    jest bardzo jasny.

    Teraz masz LCD z oswietleniem LED zamiast klasycznych swietlowek,
    co generuje kolejna oszczednosc pradu. Co do jakosci obrazu
    jest dalej jak w klasycznych LCD i tutaj nie spodziewaj sie wiekszych roznic.

    Co do radzenia sobie z sygnalem analogowym - ogolna zasada jest taka,
    ze plazma lepiej sobie z nim poradzi, ale sa modele LCD, ktore tez swietnie
    sobie daja rade. Ale nie sa to LCD Funai z Biedronki, a troche jednak lepsze.

    Problemem jest to, ze ludzie kupuja TV, podpinaja go do sygnalu SD
    i szzcena w dol - koszmarna jakosc obrazu. Malo kto probuje dopasowac obraz
    czy poszukac na sieci profilu do swojego odbiornika. Do tego kupuje TV
    z promocji, z daleka juz widac, ze za jakies dziadowskie pieniadze, a potem
    powiela informacje, ze LCD to do bani, bo obraz okropny. Owszem,
    teoretycznie plazma lepiej sobie powinna poradzic, ale to juz sa konkretne ustawienia
    konkretnych odbiornika. Juz nie mowiac, ze zeby stwierdzic, ze cos ma lepszy obraz,
    trzeba miec porownanie (a przyslowiowy Kowalski raz, ze nie ma
    ( i nie mowmy chociaz o porownywaniu na wystawach w sklepie), a dwa, ze
    nawet nie ustawia porzadnie swojego odbiornika - widze to po znajomych, u ktorych
    strasza poprzejaskarawiane ekrany czy powlaczane bez sensu wszelkie polepszacze).

    Reasumujac przydlugi wywod - jesli zuzycie pradu jest dla Ciebie kluczowe, kup LED.
    Pamietaj tylko, ze dzis sa drozdze i mina lata, zanim Ci sie zwroci z pradu wiekszy
    koszt zakupu.

  • 12. Data: 2010-11-02 21:07:18
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    ?Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:4cd01428$0$22792$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > jedyna wada to pobor mocy

    i gorszy kontrast w jasnym oświetleniu
    no i waga i grubość

  • 13. Data: 2010-11-03 06:15:21
    Od: "Tomasz M." <m...@i...pl>

    dzięki za pomocne opinie i linki
    ...prawdopodobnie zostanę przy pierwotnym moim zamyśle i wybiorę jednak
    plasmę.

    tak to jest jak człowiek ma za duży wybór to czyta i czyta i czyta... i
    głupieje coraz bardziej. Jednak piewrsza myśl jest najlepsza:)
    a tak nawiasem mówiąc brat ma LCD SONY Bravia i obraz ma koszmarny ...w
    życiu bym go nie kupił. Kiedy mówię mu że ma zły obraz to on tego nie
    widzi.... a może nie chce? ...nie wiem ale na pewno nie Sony Bravia nawet
    z dekoderem Cyfry HD nie da się za bardzo oglądać.
    Porównałbym to do oglądania filmu który malarz przemalowuje na bierząco,
    czesem bardzo grubym pędzlem ...porażka

    dziękuję jeszcze raz za przywrócenie pierwotnego azymutu:)

  • 14. Data: 2010-11-03 07:01:07
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz M." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > planowałem kupić plazmę
    > http://tanio.pl/Plazma-PANASONIC-TX-P42G20E--200341-
    1-113954-12186117.html

    Widziałem plazmę Panasonica 42" FullHD za 2100zł w jakiejś ofercie
    gazetkowej. Ja bym ją brał.
    Sam mam Panasonica 42" PV8 podpietego do anteny naziemnej (mam tylko 3
    programy :-) ), ale nie widziałem LCD czy innej plazmy z tak ładnym obrazem
    ze źródła analogowego. Znajoma kupiła plazmę Samsunga i nie udało mi się jej
    ustawić tak, żeby kolorki były tak naturalne jak w mojej plaźmie. :-)
    Z poborem prądu to jest różnie, bo przy ciemnych scenach moja plazma pobiera
    80W a przy jasnych 250W. Średnia wychodzi jakieś 150-170W (w trybie
    kinowym). Ale jak będziesz oglądał horrory to spadnie Ci do ok. 140W. :-)
    Ten telewizor ma tryb eco, który polega na zmniejszeniu świecenia ekranu dla
    scen jasnych i zamiast bieli mamy szary kolor (więc ja mam to wyłączone).

  • 15. Data: 2010-11-03 07:32:17
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

> [...]
    > a tak nawiasem mówiąc brat ma LCD SONY Bravia i obraz ma koszmarny ...w
    > życiu bym go nie kupił. Kiedy mówię mu że ma zły obraz to on tego nie

    Swego czasu chodziłem po klientach montować neta. 3/4 z nich niszczyło sobie
    wzrok mając ustawione monitory CRT na odświeżanie 60Hz. Musiałem przestawić
    na >80Hz zanim zaczynałem coś robić przy kompie.

    Tak samo jest z telewizorami. Trzeba umieć je ustawić, a większość ludzi po
    prostu tego nie potrafi. Tak zdaje się banalna sprawa, jak oświetlenie tła i
    rozmieszczenie względem okien ma większe znaczenie niż technologia.
    Podejrzewam, że u mnie najbardziej gówniany LCD będzie dawał lepszy obraz,
    niż Twoja plazma. :-)

    Spraw pozornie oczywistych nikt nie uczy. Dlatego >90% kierowców nie zna
    podstawowej zasady zachowania odległości od poprzedzającego pojazdu.
    Małolaty wiedzą sporo na temat seksu, ale wiedza na temat antykoncepcji
    ogranicza się do mitów. Politycy i wyborcy głosując zabierają się za
    gospodarkę nie mając minimum wiedzy ekonomicznej.
    A ludzie nie umieją ustawić nasycenia barw, kontrastu i jasności ekranu w
    swoich telewizorach.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 16. Data: 2010-11-03 08:18:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:iapuhp$jcd$...@n...news.atman.pl...

    > i gorszy kontrast w jasnym oświetleniu

    jakos nie zauwazyelm, a mam mozliwosc porownania lcd i plazmy w podobnym
    przedziale cenowym

    > no i waga i grubość

    jak rozumiem, co chwila sie gdzies ze swoim tv przemieszczasz ;), bo ja po
    zawieszeniu na scianie prawie sie do niego nie dotykam

  • 17. Data: 2010-11-03 08:20:58
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > jak rozumiem, co chwila sie gdzies ze swoim tv przemieszczasz ;), bo ja po
    > zawieszeniu na scianie prawie sie do niego nie dotykam

    No jak prawie "sie do niego" nie dotykasz to wszystko jasne hehehe

  • 18. Data: 2010-11-03 08:22:05
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz M." <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > dziękuję jeszcze raz za przywrócenie pierwotnego azymutu:)

    w zalozonym przedziale cenowym masz marne szanse dostac lepszy lcd niz
    plazme, pozatym o czy malo kto pisze, oprocz oswietlenia pomieszczenia,
    rownie wazna jesli nie wazniejsza kwestia jest zrodlo sygnalu, jesli tym
    zrodlem ma byc kablowka to plazme duzo lepiej radzi sobie z kiepskim
    niecyfrowym, nie hd sygnalem niz lcd

    wystarczy poczytac forum hdtv.com.pl

  • 19. Data: 2010-11-03 08:23:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:4cd11024$0$22805$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Podejrzewam, że u mnie najbardziej gówniany LCD będzie dawał lepszy obraz,
    > niż Twoja plazma. :-)

    nie zapominaj, ze wazniejsza kwestia niz oswietlenie, jest sygnal, jesli tym
    sygnalem jest zwykla kablowka, to plazma da ci duzo lepszy obraz niz lcd

    zawsze znajdzie sie lepsze lcd niz plazma, ale w zalozonej kwocie 3000
    ciezko bedzie znalezc lcd, ktory da ci lepszy obraz niz plazma

  • 20. Data: 2010-11-03 09:17:46
    Od: Wojciech <v...@g...pl>

    W dniu 2010-11-03 08:01, nom pisze:

    > Ten telewizor ma tryb eco, który polega na zmniejszeniu
    > świecenia ekranu dla scen jasnych i zamiast bieli mamy szary kolor (więc
    > ja mam to wyłączone).

    Jedno sprostowanie: tryb eco nie służy do zmiany podświetlenia w
    zależności od jasności sceny, ale w zależności od jasności podświetlenia
    - znaczy w nocy będzie ciemniej, w dzień jaśniej.