  • Data: 2019-03-16 19:53:49
    Temat: Re: Podłogówka
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ja gdy zobaczyłem jakie w projekcie mam przedziały od 15cm do 25cm, to
    dla spokoju ducha po zobaczeniu ceny rurki, dałem wszędzie co 10-15cm
    (zawsze można skręcić na rozielaczu).

    > Za długie pętle nie grzeją w całości tylko częściowo, po prostu woda
    > zdąży ostygnąć,

    Wszystkie pętle mam ~80-90m (trochę krótsze w łazienkach) i ~10m2 każda.

    > po drugie jak są za gęsto to podobnie robią się więkssze różnice w temp
    > podłogi
    > bo cała pętla nie grzeje.

    W łazienkach podłoga jest przyjemnie ciepła, w reszcie pokoi neutralna
    dla bosej stopy. Może można tutaj osiągnąć jeszcze coś innego, ale z tym
    co mam nie widzę sensu żeby spuszczać się nad tym dalej. 130m2 grzanej
    omiata jedna pompa CO 42W z trzema biegami, która chodzi na drugim.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz