  • Data: 2015-11-23 15:55:44
    Temat: Re: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 23 listopada 2015 12:10:38 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Różne mogą być zdania na ten sam temat. Jak ktoś ma kasę to może sobie ściany z
    betonu jaki na mosty i bunkry idzie kazac zrobić. Bogatemu trudno zabronić.

    Sek w tym, ze "tani" szkieletor jest drozszy niz ciezki betonowy. Bo drewno
    nie jest tanie. A jeszcze trzeba go dobrze zaimpregnowac, co tez nie jest
    tanie. Skonczylem podbitke wlasnie robic i za drewno zaplacilem 2,4k pln,
    a za impregnaty ponad 1k, czyli prawie 50% dodatkowo pochlonela chemia.

    >Dzisiaj budowany z bloczków dom wazy z 1/4 albo i mniej tego co kiedyś ceglany
    >i ma dużo lepsze parametry jeśli idzie o ogrzewanie.
    >Kiedyś 5 ton koksu albo 7 ton węgla dzisiaj 2m3 gazu na dobę.

    Ale akumulacja nie wplywa w zaden sposob na parametry ogrzewania.
    Akumulacja jedynie wygladza wahania, zuzyc energii na ogrzanie musisz tyle
    samo jezeli chcesz caly czas miec cieplo. Mylisz akumulacje z izolacja.

    > temperatury człowieka. Siedze teraz w mieszkaniu i termometr za oknem pokazuje
    > ok 3 stopnie w plusie. W nocy bylo z -2. Ogrzewanie od rana chyba się nie
    > włączyło bo słońce wali w okna i mam 22 a czujnik temperatury jest na 20
    > stopni ustawiony. Podłogowka w takich warunkach zglupieje.

    Czemu ma zglupiec? Podlogowka akurat ma zalete samoregulacji - jak slonce
    przygrzeje i ogrzeje srodek do wyzszej temperatury to moc podlogowki spada
    kilkukrotnie i przestaje oddawac cieplo.

    > Niby można ja programować na kilka dni do przodu. Ale to jest zamiana pracy
    > przy dosypywaniu węgla na wprowadzanie danych.

    Nic nie trzeba na pare dni do przodu programowac - wystarczy miec pogodowke :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.