  • Data: 2015-11-23 12:10:35
    Temat: Re: Podłogówka - czy wszystko jest ok?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Różne mogą być zdania na ten sam temat. Jak ktoś ma kasę to może sobie ściany z
    betonu jaki na mosty i bunkry idzie kazac zrobić. Bogatemu trudno zabronić. Za mojego
    życia budowano domy z pełnej cegły. Później z betonowych pustakow i dalej z pustaków
    ceramicznych. Teraz buduje się ze spienionego lichego betonu i w międzyczasie doszły
    budynki szkieletowe. Dzisiaj budowany z bloczków dom wazy z 1/4 albo i mniej tego co
    kiedyś ceglany i ma dużo lepsze parametry jeśli idzie o ogrzewanie. Kiedyś 5 ton
    koksu albo 7 ton węgla dzisiaj 2m3 gazu na dobę. Ropa po 40 dolcow za baryłkę jest
    miedzy innymi i dlatego ze coraz mniej ciepła idzie na ogrzewanie. Często bywam w
    mieszkaniu w wyremontowaniej kamienicy. Ocieplenie ma zrobione na takim poziomie ze
    jak nie ma mrozów to kaloryfery w zasadzie są wyłączone. A w mrozy kaloryfery maja
    temperaturę zbliżona do temperatury człowieka. Siedze teraz w mieszkaniu i termometr
    za oknem pokazuje ok 3 stopnie w plusie. W nocy bylo z -2. Ogrzewanie od rana chyba
    się nie włączyło bo słońce wali w okna i mam 22 a czujnik temperatury jest na 20
    stopni ustawiony. Podłogowka w takich warunkach zglupieje. Niby można ja programować
    na kilka dni do przodu. Ale to jest zamiana pracy przy dosypywaniu węgla na
    wprowadzanie danych.