    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Date: Fri, 5 Nov 2010 20:00:00 +0100

    > Chcesz robić oszczędności kupując do podłogówki niepewną rurę PEX. Dołóż
    > nawet drugie tyle, ale kup porzadną rirę atestowaną. Z resztą wykonawca Ci
    > już o tym mówił, że musi poszukać rury z atestem. Pomyśl, inwestujesz na
    > wiele lat to trzeba zrobić z porządnych materiałów, żebyś po kilku latach
    > nie musiał rwać podłóg i wylewek.

    Ale moment ...

    Czy czytałeś wogóle ten koszorys który podałem ?
    Tam są dwie różne rury ...
    Jedna droższa , druga tańsza ...

    Żadna z nich (producent) nie jest mi znana i może okazać sie że jest to
    tania chińszczyzna tylko ze sporym narzutem cenowym ...

    Niestety poza krytyką nie widzę aby ktoś pomógł i popatrzyl w kosztorys i
    doradzil ...
    Jedynie widzę tu falę krytyki zamiast pomocy ...
    Po prostu nie wiem czy ta kalkulacja jest pełna i czy później nie skończy
    się że to trzeba jeszcze i to i to ...

    > Jak chcesz znaleźć oszczędności to zaoszczędź na drugiej pompie i drugim
    > rozdzielaczu i drugiej szafce rozdzielczowej, które będziesz musiał
    > zamontować do układu mieszanego.

    Chodziło mi o oszczędności które nie spowodują pogorszenia jakości.
    Bardzo często można kupić coś tańszego co wcale nie jest gorsze ...

    > Podaj powód.

    Zdaje mi sie z powodu oszczędności ???
    U mnie chciałbym aby dziennie przez 9-11godzin ogrzewanie działało na
    niższej temperaturze (jak nie ma nas w domu) bo bez sensu aby w czasie gdy
    nas nie ma było cały czas w domu 20-21 stopni ...
    Powiedzmy 16-18 stopni ...
    W przypadku podłogówki chyba jest to nie wykonalne.

    Boję się braku "kontroli" nad podłogówką , boję się że panele zaczną się
    wypaczać , jastrych zacznie pękać (zmiany temperatur) , braku wydajności w
    przypdku zagraconych pomieszczeń , większej szansy na "schrzanienie"
    instalacji ...