  • 1. Data: 2010-11-05 09:12:15
    Temat: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Zamiast ciągnąć poprzedni temat który zrobił się długi niczym
    brazylijski tasiemiec i mocno wykroczyło poza pytania zakładam nowy
    wątek ;)

    A więc ...

    Mamy następującą sytuację. Salon około 32m2 + 3 pokoje po około 11m2.
    Razem to wszystko ma 66m2

    Wycena:

    http://img560.imageshack.us/img560/7972/wycena.jpg

    Dodatkowo załączam to co podał mi wykonawca:

    "W załączniku przesyłam kosztorys wykonania podłogówki w 3 sypialniach
    pokoju dziennym.
    Od podanej ceny proszę odjąć pozycję 3 lub 7 w zależności jaki
    wybrałby Pan
    materiał (polietylen lub Pex).
    Koszt założenia grzejników w sypialniach i pokoju dziennym to 1200 zł
    +
    przewody 150 zł.
    Wykonanie dodatkowego ogrzewania podłogowego kosztowałoby 300 zł.
    Do instalacji hydraulik sugeruje podłączenie 3 pompy - będzie tylko
    jeden
    grzejnik w łazience, przy układzie 2 pomp temperatura grzejnika
    pozostałaby
    taka jak w podłogówce czyli niższa.
    Podsumowując dopłata przy wyborze tańszego materiału bez 3 pompy
    wynosi 2000
    zł.
    Instalator prosił o podanie marki pieca, co też może mieć wpływ na
    koszt
    instalacji."

    Jednakże ...

    Nie ukrywam że chciałbym mniej zapłacić. Oferta jaką mi dał hydraulik
    pochodzi z normalnego sklepu i sądzę że dzieki internetowi można kupić
    coś taniej ...

    Moje propozycje:

    Zamiast rur za 1354zł , można być dać:
    http://www.dobo.pl/product-pol-5-Rura-PEX-AL-PEX-16x
    2mm-DIAMOND-200m.html

    Wychodzi 900zł czyli 450zł w kieszeni.

    Nic innego nie potrafię zamienić na coś tańszego.

    Może Wy mi pomożecie i powiecie co będzie mi jeszcze potrzebne i gdzie
    można zrobić oszczednosci a gdzie nie wolno. Sterowanie chciałbym tak
    jak polecaliście pogodowe.
    Czy to co podał mi podwykonawca (hydraulik) to wszystko czy coś trzeba
    jeszcze dokupić ?

    Zupełnie nie znam się w tym temacie ,w więc jakby ktoś mógł wypisać co
    potrzebuję łącznie z cenami , typami i itd , tak aby nawet laik mógł
    to szybko zamówić ;)

    Bardzo zalezy na czasie bo w nastepnym tygodniu będą kładzone
    instalacje. Jak nie załatwię sprawy do pocżatku nastepnego tygodnia to
    zapewne skończy się na instalcji mieszanej (grzejniki + podłogówka)

    Pilne !

    Dzieki !

  • 2. Data: 2010-11-05 09:49:09
    Temat: Re: Podłogówka , kosztorys i co zmienić ?
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:1347e50a-090a-40ab-8e5a-

    > Zamiast ciągnąć poprzedni temat który zrobił się długi niczym
    > brazylijski tasiemiec i mocno wykroczyło poza pytania zakładam nowy
    > wątek ;)

    To spamujesz grupę kolejnymi takimi samymi problemami, które sam sobie
    stwarzasz.

    > Moje propozycje:

    > Zamiast rur za 1354zł , można być dać:
    > http://www.dobo.pl/product-pol-5-Rura-PEX-AL-PEX-16x
    2mm-DIAMOND-200m.html

    > Wychodzi 900zł czyli 450zł w kieszeni.

    Oczywiście kupuj tę rurę, będzie dużo lepsza od tej droższej

    > Nic innego nie potrafię zamienić na coś tańszego.

    Poszukaj w necie, czasami trafiają się rury po 1,10zł , a nawet taniej z
    odrzutów lub z demontażu.
    Rura to rura, a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać.\
    Pomyśl też o rurach PE, bo są tańsze i mocniejsze, gdyż nie posiadają
    struktury warstwowej tak jak pex PEX-ALUMINIMU-PEX tylko na całej grubości
    jest mocne tworzywo PE.
    PE to jest to samo tworzywo co PEX, tyle, że PE to jest polietylen, a PEX to
    jest polietylen sieciowany, a jak wiadomo każda sieć posiada dziury i do ich
    połatania zastosowano w rurach PEX-ALU-PEX dodatkową warstwę aluminium,
    które to warstwy lubią się rozwarstwiać.
    Im rura drozsza tym ma więcej dziur i tym bardziej się rozwarstwia.

> [...]
    > jak polecaliście pogodowe.
    > Czy to co podał mi podwykonawca (hydraulik) to wszystko czy coś trzeba

    Nie zgadzaj się czasami na zawory mieszające, bo to jest zbyteczny wydatek
    do niczego niepotrzebny.
    Także i zawory termostatyczne przy grzejnikach to zbyteczny wydatek, bo
    lepiej bedzie zastosować sterownik pokojowy.
    Dlatego też proponuję Ci podłaczyć sterownik pokojowy do tego kotła, bo
    wtedy będziesz mógł sobie regulować temperaturę w domu tak jak będziesz
    chciał np. obniżyć temperaturę tam, gdzie w danej chwili nikt nie przebywa,
    a jak ktoś wejdzie do pomieszczenia to będzie sobie mógł tę temperaturę
    podnieść, nawet do 50 czy 60 stopni Celsjusza, wedle życzenia.
    Koniecznie kup sterownik pogodowy i podłącz go wprost do kotła na
    ekogroszek - to jest najlapsze rozwiazanie i nie ma sobie równych.
    Nie zgadzaj się także na montowanie rozdzielaczy, bo to spory wydatek i
    dodatkowo szpecą. W zupełności wystarczą Ci trójniki i rozdzielenie
    poszczególnych obwodów w podłodze. Ponadto każ im zrobić całą instalację na
    jednym obwodzie tzn. grzejniki i podłogówka z jednego obwodu, bo robienie na
    kilku obwodach to niepotrzebny dodatkowy wydatek.
    Poza tym robiąc wszystko na jednym obwodzie możesz zaoszczędzić na pompach.
    Zamiast trzech niech zamontują tylko jedną, a najlepiej zrobić w ukłądzie
    grawitacyjnym, bez pompy. Po co przepłacać.
    Aha i koniecznie wszystkie złaczki skręcane, bo są tańsze i lepsze. Zawsze
    je można dokręcić jak będą przepuszczać lub rozkręcić i skręcić ponownie, a
    z zaprasowanymi to daj sobie spokój, bo jak puszczą to już nic nie zrobisz,
    trzeba bedzie ciąć rurę i wstawiać nowe - kolejny wydatek.

    > Zupełnie nie znam się w tym temacie ,w więc jakby ktoś mógł wypisać co
    > potrzebuję łącznie z cenami , typami i itd , tak aby nawet laik mógł
    > to szybko zamówić ;)

    Skoro się nie znasz to nie truj d...py i nie słuchaj rad "pseudofahofcuf"
    tylko zaufaj tym, którzy zrobili niejedną instalację i się na tym znają, a
    robiąc u Ciebie biorą za to pełną odpowiedzialność.

    > Bardzo zalezy na czasie bo w nastepnym tygodniu będą kładzone
    > instalacje. Jak nie załatwię sprawy do pocżatku nastepnego tygodnia to
    > zapewne skończy się na instalcji mieszanej (grzejniki + podłogówka)

    Dlatego udzieliłem szybkiej odpowiedzi ;D

  • 3. Data: 2010-11-05 09:59:30
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Dlatego udzieli em szybkiej odpowiedzi ;D

    Ok

    Dzięki !

    ;-)

  • 4. Data: 2010-11-05 13:33:38
    Od: xart <x...@g...com>

    W dniu 2010-11-05 10:49, Plumpi pisze:
    >[...]
    > Dlatego udzieliłem szybkiej odpowiedzi ;D

    mam nadzieję że Kaszpir wyłapał sarkazm, bo jak nie -
    to masz go na sumieniu :]

    art

  • 5. Data: 2010-11-05 13:57:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > mam nadziej e Kaszpir wy apa sarkazm, bo jak nie -
    > to masz go na sumieniu :]

    Oczywiście że ma mnie na sumieniu ;)

    A tak serio , po dogłębnej analizie i przestudiowaniu olbrzymiej
    ilości materiałów , opinii i itd stwierdziłem że zostaję przy
    instalacji mieszanej.

    Szczerze mówiąc gdyby podłogówka była taka super to nikt by nie
    montował grzejników. Oba sposoby ogrzewania mają swoje wady i zalety.
    Ja stwierdziłem że instalacja mieszana w moim przypadku będzie
    optymalnym rozwiązaniem.

  • 6. Data: 2010-11-05 14:10:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:
> [...]
    > wiadomości news:1347e50a-090a-40ab-8e5a-

    > To spamujesz grupę kolejnymi takimi samymi problemami, które sam sobie

    jesteś okrutny ale też mi się coś takiego nasunęło.

  • 7. Data: 2010-11-05 14:33:38
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Szczerze mówiąc gdyby podłogówka była taka super to nikt by nie
    > montował grzejników.

    bo jest super, ale zastosowana tam gdzie trzeba, nie wyobrażam sobie
    ogrzewania podłogowego w mojej sypialni 10m2, gdzie gołej podłogi jest
    jakieś 2m2, co ja mówię, nie ma w ogóle, bo leży na niej mięciutka
    wykładzina...:-)
    a co do tematu autora... hmmm nie znam się...:-) ale powiem jedno...
    nie komplikować za bardzo i używać najlepszych materiałów...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-11-05 14:54:10
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > a co do tematu autora... hmmm nie znam się...:-) ale powiem jedno...
    > nie komplikować za bardzo i używać najlepszych materiałów...:-)

    No właśnie ...

    U mnie pokoje poza salonem nie będą gigantyczne (10-12m2). Dodatkowo w
    dwóch pokojach będą szafy przesuwane. Pokoje dzieci będą zagracone
    (dywany) , zabawki , meble , łóżka. W naszej sypialni zapewne będzie
    gruby dywan/dywanik i itd ...

    Po prostu nie wyobrażam sobie aby podłogówka miała by mi grzać od dołu
    szafę , meble i itd , bo raczej w tym przypadku takie grzanie nie ma
    sensu , a nie będę wywalał wszystkiego aby tylko "goła" powierzchnia
    podłogi była pusta ...

    Podłogówka sprawdzi mi sie idealnie w łazience , przedpokoju (buty
    będą szybko schły ;) i w kuchni ...

  • 9. Data: 2010-11-05 15:38:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości news:d3ec86cf-a403-4fb9-9857-

> [...]
    > instalacji mieszanej.

    > Szczerze mówiąc gdyby podłogówka była taka super to nikt by nie

    Oczywiście, że jest super tyle, że nie w każdym przypadku.
    Jeżeli dom masz dobrze ocieplony to nawet się nie zastanawiaj tylko wal
    wszędzie podłogówkę.
    Co najwyżej sobie każ wyprowadzić obwody pod grzejniki w salonie i w
    sypialni i nawet nich ich nie podłączają na razie do kotła. Jak się okaże,
    ze podłogówka nie daje rady to wtedy podłączysz gerzejniki, choć uważam,
    żenie bedzie takiej potrzeby.
    Chcesz robić oszczędności kupując do podłogówki niepewną rurę PEX. Dołóż
    nawet drugie tyle, ale kup porzadną rirę atestowaną. Z resztą wykonawca Ci
    już o tym mówił, że musi poszukać rury z atestem. Pomyśl, inwestujesz na
    wiele lat to trzeba zrobić z porządnych materiałów, żebyś po kilku latach
    nie musiał rwać podłóg i wylewek.
    Jak chcesz znaleźć oszczędności to zaoszczędź na drugiej pompie i drugim
    rozdzielaczu i drugiej szafce rozdzielczowej, które będziesz musiał
    zamontować do układu mieszanego.

    > Oba sposoby ogrzewania mają swoje wady i zalety.

    Dobrze wykonana podłogówka (podkreślam, że musi być wykonana dobrze) nie ma
    żadnych wad. To jest najlepszy obecnie znany sposób ogrzewania i najbardziej
    oszczędny pod względem zużycia energii. Utrzymuje temperaturę najbardziej
    stabilnie, a do tego w razie awarii kotła utrzymuje ciepło jeszcze przez
    kilka dni, dając czas na dotarcie serwisu.

    > Ja stwierdziłem że instalacja mieszana w moim przypadku będzie
    > optymalnym rozwiązaniem.

    Podaj powód.

  • 10. Data: 2010-11-05 15:53:44
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    P.S.

> [...]
    > ze podłogówka nie daje rady to wtedy podłączysz gerzejniki, choć uważam,

    Pamiętaj, że jezeli przyjdzie Ci nawet dołożyć grzejniki w tych
    pomieszczeniach to nie będą to kolumbryny po 2m ale malutkie grzejniczki o
    niewielkiej mocy wspomagające tę podłogówkę.
    Dawanie w jednym pomieszczeniu podłogówkę, a w drugim grzejniki jest
    besensowne.

    I jeszcze jedno. Im ukłąd prostszy tym lepiej będzie funkcjonował.
    Czyli rób tak jak Ci tu podpowiadają na rotametrach. Ustawisz raz i
    zapomnisz na zawsze.