  • 1. Data: 2010-11-04 13:31:01
    Temat: Moc grzejników
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    Dziś rozmawiałem z gościem który będzie u mnie zapewne robił
    instalacji grzewczą.
    Zapytałem się według jakiego przelicznika oni wyliczają wymaganą moc w
    danym pomieszczeniu. Powiedział mi że biorą 100W/m2.

    W przypadku salonu 32m2 wychodzi więc wymagany grzejnik o mocy 3200W !

    A przecież dom ocieplony i powinien być dość ciepły (suporeks 24cm +
    15cm styropian , okna U=1.0).

    Czy jest to standardem że daje się nadmiarowe grzejniki ?
    Z jakiego założenia wychodzą instalatorzy CO ?

    Ja rozumię że chyba mało kto ma ustawiony piec na 90 stopni aby
    uzyskać max mocy jaką może dać grzejnik a raczej większośc ma piec
    ustawiony na 55-60stopni i traci dużo mocy , ale czy takie kolubryny w
    domu to standard ?

    Jak u Was wyliczono moc ?
    Instalator brał moc z tabeli , czy jak ?

    Bo 3000W to chyba grzejnik 2m nawet nie daje ;)

  • 2. Data: 2010-11-04 13:42:53
    Temat: Re: Moc grzejników
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam :-))))))))))))))))))))))

    >W przypadku salonu 32m2 wychodzi więc wymagany grzejnik o mocy 3200W !

    Prosze Pana :D
    Pierwsze i najwazniejsze, i najprostsze pytanie:
    prosze podac wymiary pomieszczen
    - dlugosc
    - wysokosc
    - szerokosc
    Ilosc okien - jakie okna, sposob izolacji podloza, jakie sciany,
    pomieszczenie od poludnia z oknami, a moze polnocne z oknem na wschod ,
    :-)))))))))))))))
    Wtedy mozna mniej wiecej podac jakie kalafiory beda ok.

    pozdrawiam

    PS. Polecam przejsc sie na spacer, kilka oddechow :D

  • 3. Data: 2010-11-04 13:52:00
    Od: "ms" <s...@a...jp>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    j.googlegroups.com...
    >Z jakiego założenia wychodzą instalatorzy CO ?

    Witam

    Wychodza z lat 80. Popros go zeby wyliczenia przeprowadzil w jakims OZC i wg
    tego zrobil instalacje i dobral grzejniki i piec. Albo szukaj innego
    instalatora, ktory otworzyl jakas ksiazke przez ostatnie 10 lat zwiazana z
    instalacjami CO. A czesto instalator proponuje 100w/m2 bo producenci
    grzejnikow glowne tabelki podaja wlasnie dla takich parametrow a dla innych
    zazwyczaj trzeba sobie samemu przeliczyc. Zimno nie bedziesz mial przy
    100W/m2 ale ekonomicznie przy zakupie tez nie

    ms.

  • 4. Data: 2010-11-04 14:19:24
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> [...]
    > Ilosc okien - jakie okna, sposob izolacji podloza, jakie sciany,
    > pomieszczenie od poludnia z oknami, a moze polnocne z oknem na wschod ,

    Tutaj domek wymiary:

    http://img526.imageshack.us/img526/3831/sm1w.jpg

    Wysokość pomieszczeń 2,6m.

    Okna PCV , U=1.0.
    Okna nie pamiętam ale dośc małe 1,3x1,3m ? Wejście na taras też nie
    nalezy do wielkich ;)

    Ściany: Solbet 24cm + 15cm styropian , sufit - wełna 20cm , podłoga -
    styropian 10cm.

    Salon jest na stronę "nasłonecznioną" (cały dzien powinno być tam
    słońce :)

  • 5. Data: 2010-11-04 14:26:17
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > 100W/m2 ale ekonomicznie przy zakupie tez nie

    Pamiętam że obecne normy budowlane przewidują max 70w/m2 i to jest
    max. Nawet wybierając piec bierze się 70W na m2 powierzchni ...
    Hydraulik (sprzedawca CO) nie ma żadnego w tym zysku aby sprzedać
    mniejsze mocy (mniejsze) i tansze grzejniki , zapewne on wolałbym
    dawać grzejniki 200W na m2 ...
    Tyle że nie zawsze jest sensu sobie szpecić pomieszczenia ...

    Grzejniki kupuje wykonawca , więc koszt grzejnika mnie nie interesuje.
    Wolałbym zamiast jakiś słabej firmy gigantów za tą samą cenę mniejsze
    grzejniki lepszej klasy lub różnicę w cenie przeznaczyć na np. zakup
    większego boilera , lepszej pompy i itd ...

    Sauny w domu nie chce mieć. Starczy mi 20-21 stopni ...

  • 6. Data: 2010-11-04 14:37:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 4 Lis, 15:26, "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > dawać grzejniki 200W na m2 ...
    > Tyle że nie zawsze jest sensu sobie szpecić pomieszczenia ...

    Szpecic bedziesz jak kaloryfer bedzie nie pasowac do pomieszczenia.
    Najpierw policz sobie jakiej mocy kaloryfer wyjdzie jak wsadzisz
    kaloryfer pod cale jedno/dwa okna.
    Jak wyjdzie wystarczajaco to nie martw sie tym ze beda
    przewymiarowane. Byle ladnie sie komponowalo pod parapetem czy gdzie
    tam wsadzisz te grzejniki.

> [...]
    > większego boilera , lepszej pompy i itd ...
    >
    > Sauny w domu nie chce mieć. Starczy mi 20-21 stopni ...

    Saune bedziesz mial jak napalisz. Jak bedziesz grzal z umiarem to duzy
    wymiar grzejnika nie zaszkodzi.

    Ale wieksze kaloryfery pozwalaja szybciej cieplo do pomieszczenia
    tloczyc wiec czasem sie przydaja.

  • 7. Data: 2010-11-04 14:55:16
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

[...]

    Ja w tym roku, w salonie z kominkiem wymieniałem grzejnik na 2
    płytowy (z C11 na C22) bo czasem miałem dość dyzurowania
    przy kominku. Rozmiar 600x1800 sprawdza się świetnie (pow. niespełna 23 m2).
    Jak kominkiem nagrzeję, to kaloryfer jest wyłączony.
    Jak grzejnik ma zapas mocy to szybko nagrzeje w można go przykręcić.
    Gdy nadmiau mocy nie ma pozostaje albo wyższa temp. zasilania
    albo szybszy obieg albo czekanie na rezultat pracy kotła.
    Dla mnie jedyny minus to wyższe koszty zakupu. Jednak lepiej kupić
    od razu większy niż później nie wiedzieć co zrobić z za małym grzejnikiem.
    T.

  • 8. Data: 2010-11-04 15:15:43
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Ale wieksze kaloryfery pozwalaja szybciej cieplo do pomieszczenia
    > tloczyc wiec czasem sie przydaja.

    Tyle że kolubryny 2m lub 2 grzejniki po ponad 1 metr nie wyglądają
    pięknie ...

    Znalazłem jakiś kalkulatorek na stronie producenta grzejników
    "Regulus".

    Wprowadziłem na szybko dane. Wybrałem ścianę ze styropianem 10cm (u
    mnie bedzie 15cm) i wyszło mi taki coś :

    http://viewer.zoho.com/docs/nIE3c

    To spora różnica ponad 1000W mniej mocy ...
    A ponad 1000W mocy mnie to i grzejnik sporo mniejszy ...

    Po prostu czytam i wygląda że większośc daje mocno ponadwymiarowe
    grzejniki "wrazie czego".
    ja rozumię sklepy które chcą więcej zarobić , ale po co zagracać
    pokoje ?

    Czy ktoś liczył faktyczne zapotrzebowanie na moc , czy korzystał z
    wiedzy instalatora , który ten bardzo często może mieć jakieś tabele z
    przeszłości i dotyczące starych domów/bloków bez jakiejkolwiek jakiego
    ocieplenia ?

  • 9. Data: 2010-11-04 15:20:18
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    I liczy wg wysokich temperatur, i taką dobiera moc grzejną z katalogu.
    A dzisiejszy kocioł niskoteperaturowy dostarczy wodę chłodniejszą o 20°C i moc dwa
    razy mniejszą.

    -----

  • 10. Data: 2010-11-04 15:23:41
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > przy kominku. Rozmiar 600x1800 sprawdza się świetnie (pow. niespełna 23 m2).
    > Jak kominkiem nagrzeję, to kaloryfer jest wyłączony.

    Ja w bloku (nowe budownictwo) (suporeks + styropian (nie wiem ile ale
    zapewne nie mniej niż 10cm) w salonie 25m2 (kwadrat) , mam grzejnik
    50x1200. Spokojnie daje radę aby ogrzać pomieszczenie.

    Dlatego moje zdziwienie polega na tym że mimo że obecnie budowane domy
    są coraz cieplejsze stosuje się normy z lat 80 ?