  • 1. Data: 2010-11-04 14:15:09
    Temat: Pompy obiegowe CO - jakie wybrać?
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam
    Jakie macie pompy obiegowe do CO, bo nie wiem co wybrać
    1. GRUNDFOS
    2.Omnigena
    3.DIAMOND
    itd.
    Jest sens tu przepłacać za GRUNDFOSA, czy raczej i tak nie ma to większego
    znaczenia?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-11-04 15:39:48
    Temat: Re: Pompy obiegowe CO - jakie wybrać?
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

> [...]
    > itd.
    > Jest sens tu przepłacać za GRUNDFOSA, czy raczej i tak nie ma to większego

    Witam.
    Ja skladam kotlownie na grundfos alpha 2 poczytalem na temat pomp i
    przekonuje mnie to ze same dobieraja moc do oporow w sieci.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-11-04 16:00:23
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Witam.
    > Ja skladam kotlownie na grundfos alpha 2 poczytalem na temat pomp i
    > przekonuje mnie to ze same dobieraja moc do oporow w sieci.
    > Pozdrawiam

    o co chodzi z tymi nastawami? warto dac prawie 600zł za taką pompę?
    jeśli tak dlaczego?

    tez jestem przed instalacją pomp :)

  • 4. Data: 2010-11-04 17:58:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "montemax" <m...@l...pl> wrote in message

    > Ja skladam kotlownie na grundfos alpha 2 poczytalem na temat pomp i
    > przekonuje mnie to ze same dobieraja moc do oporow w sieci.

    Te co dobierają same to kosztują po 2000zł i mają takie duże szkrzynki z
    elektroniką. Watpię, że masz takie :-) Mnie podobno mieli taką dać, a sie
    okazuje, ze dali zwykłą grundfosa 32-55 180.
    Ale nie ma co przepłacać i kupić Omnigenę za 1/3 tej ceny.

  • 5. Data: 2010-11-04 18:00:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

    > o co chodzi z tymi nastawami? warto dac prawie 600zł za taką pompę?
    > jeśli tak dlaczego?
    >
    > tez jestem przed instalacją pomp :)

    Grundfos jest "overpriced". Kup odpowiednik - pasują jedna za drugą. Nie ma
    sensu kupować tej elektronicznej. Elektronika może sie zepsuć w święta, cena
    o wiele wyższa. Za 600 to są zwykłe Grunfosy bez elektroniki.
    Zysku będzie co kot napłakał albo w ogóle, a podczas wyładowań pamiętaj
    lecieć do piwnicy i odłączyć od prądu.

  • 6. Data: 2010-11-04 18:46:46
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > Te co dobierają same to kosztują po 2000zł i mają takie duże szkrzynki z
    > elektroniką. Watpię, że masz takie :-) Mnie podobno mieli taką dać, a sie

    Nieprawda. Grundfos alpha 2 ma falownik oraz detekcję obciążenia poprzez pomiar
    poślizgu i kosztuje ok .500zł. To, czy warto ją dawać to zależy od przypadku. Przy
    zaworach termostatycznych - tak. Przy podłogówce, obiegu wymiennika - nie.

  • 7. Data: 2010-11-04 18:58:57
    Od: "montemax" <m...@l...pl>

> [...]
    > przypadku. Przy zaworach termostatycznych - tak. Przy podłogówce, obiegu

    No wlasnie. 25-40 za 500zl szt.
    Zobaczymy w praniu jak sie spisuja.

  • 8. Data: 2010-11-04 19:33:56
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-04 15:15, Bartek pisze:

    > Jest sens tu przepłacać za GRUNDFOSA, czy raczej i tak nie ma to
    > większego znaczenia?

    Sprawdź zużycie prądu. Pamiętaj, że od listopada do kwietnia będą
    działały 24/7.

    M.

  • 9. Data: 2010-11-04 20:04:22
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > Sprawdź zużycie prądu. Pamiętaj, że od listopada do kwietnia będą działały
    > 24/7.

    Faktycznie obniżyli ceny. Kiedyś pompa z falownikiem kosztowała 2000 albo i
    3000. Kiedyć to 3-4 lata temu.

  • 10. Data: 2010-11-04 20:24:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "M" <M...@o...pl> wrote in message

    > Faktycznie obniżyli ceny. Kiedyś pompa z falownikiem kosztowała 2000
    > albo i 3000. Kiedyć to 3-4 lata temu.

    Grundofosy Magna dalej tyle kosztują :)